Am achizitionat o bicicleta dotata cu butuc Sram S7 cu sapte viteze integrate. La reglarea schimbatorului de la butuc am intampinat niste dificultati si am apelat la domnul Google. Am gasit o multime de tutoriale foto si video, dar toate in germana, olandeza si alte limbi greu de inteles. Totusi cu ajutorul lor am reusit sa-mi repar si reglez butucul si schimbatorul. Pentru a ajuta si pe altii am sa prezint un scurt tutorial foto. In romana bineinteles.

Am demontat complet schimbatorul de pe axul butucului si am trecut la montare. Piulita galbena se strange pe cablu la o distanta de 105mm de capatul camasii. Maneta trebuie comutata pe prima viteza, iar surubul intinzator se introduce pe cablu inaintea piulitei.

Se introduce piulita in locasul hexagonal din schimbator. Cablul se rasuceste si se introduce in canalul spiralat. Se fixeaza surubul intinzatorul introducand piulita patrata in locasul ei.

In axul butucului intra un ansambu format dintr-o tija introdusa intr-o teava. La butucul meu acea tija era problema. Fiind putin stramba nu culisa in interiorul tevii. Am aruncat-o si am taiat alta de aceeasi lungime dintr-o spita de 2,3mm. S-a potrivit si a functionat perfect. Tija si teava trebuie sa fie curate si gresate.

Teava are la un capat o mica debitare. In gaura schimbatorului este o piesa rosie de plastic care are un ghidaj.  Se introduce tija in teava, apoi teava in schimbator, potrivind debitarea in acel ghidaj. Cu grija, se introduce teava cu tot cu schimbator in axul butucului.

Se preseaza schimbatorul peste ax pana ajunge la cadru. In partea din spate are un surub cu care se fixeaza pe ax, pentru a nu cadea. Se comuta maneta pe treapta a patra de viteza. In timp ce cablul se misca trage de un indicator cu sageata. In viteza a patra sageata de pe indicator trebuie sa fie aliniata cu sageata de pe schimbator. Daca nu e aliniata, se intinde cablul din intinzator pana sagetile ajung varf in varf.

Reglajul este terminat si bicicleta gata de plimbare. Nu uitati sa strangeti bine piulitele butucului, iar lantul sa fie intins si in linie dreapta de la foaie la pinion.

32 COMENTARII

  1. unde pot sa gasesc mecanismul de schimare a vitezelor pt acest model de schimbator Sram s7 , am butucul complet dar imi lipseste tot sistemul de schimbare al vitezelor ! multumesc

  2. Si eu am un butuc fara schimbator. Pana acum nu am gasit nicaieri.
    Cred ca am sa intreb direct la Sram.

  3. Eu am de toate, dar schimbatorul cel ciudat de la butuc nu mai vrea sa faca treaba dedicata. Mi se pare ca se intoarce in gol rotita pe care este infasurat cablul. Se poate desface cumva poate e sarit ceva pe acolo? Comparativ, cel de la Shimano Nexus este superior, pare-mi-se.

  4. Am si eu un sachs spectro s7 si am desfacut sistemul „clickbox” care s-a dat peste cap la o cazatura, este destul de sensibil daca nu este pus bine in pozitie si uneori merge in gol si din acest motiv. rotita pe care e infasurat cablul este bagata in alta bucata de plastic care este pusa pe un arc , care trebuie bine tensionat, eu l-am dat cu o tura in plus decat era el normal, se misca mai greu maneta dar schimba mai bine vitezele. sub acea piesa de plastic care antreneaza doua „parghii” de metal se mai afla o piesa de plastic care este pe un alt arc care trebuie tensionat in sens invers. daca piesele nu sunt uzate cred ca se mai poate repara. Este dificil cu arcurile care sar usor pana la inchiderea carcasei la loc , eu am avut nevoie de o menghina si de o mana de ajutor. Au trecut 6 luni si nu am mai avut probleme.

  5. Si eu m-am chinuit mult sa demontez si sa montez clickbox-ul.
    Am gasit de cumparat pe cateva siteuri straine. Pretul e destul de mare si transportul la fel.

  6. tu ai o versiune mai veche, probabil sachs. eu am modelul din poza de sus, cu același schimbător și clickbox.
    mie mi-a sărit pur și simplu cablul de pe rola clickboxului. mi-a luat ceva vreme să mă dumiresc despre ce era vorba. am desfăcut sus, nu era nici o problemă, dar dacă tot am desfăcut, am turnat un pic de ulei pe cablu şi am lăsat gravitaţia să-şi facă treaba, după care am montat schimbătorul la loc pe ghidon. (aveţi grijă, sînt nişte piese mici înăuntru care pot să sară)

    apoi am desfăcut întinzătorul şi capacul transparent de la clickbox. dacă clickboxul rămîne pe ax (ei aşa recomandă), atunci nu trebuie tensionat foarte mult. dacă îl daţi jos, cum am făcut eu, cablul trebuie să dea un ocol de aproape 360 de grade pe rolă. acum funcţionează.
    nu îmi dau seama de ce s-a întîmplat. probabil de la frig, a fost lovit clickboxul, habar n-am.

    ordinea de montare pe ax e un pic diferită (poate din cauza modelului). prima oară se bagă tija de oţel şi ţeava din aluminiu pe ax. apoi se bagă piesa roşie de plastic, cu semnul ăla pe canal. de-abia la sfîrşit se bagă clickboxul şi se strînge şurubul din capăt. aveţi grijă să nu forţaţi., pentru că riscaţi să rupeţi dinţişorul care intră pe canalul de la tija de aluminiu de pe ax. căutaţi poziţia pînă o găsiţi.

    e foarte important reglajul de la sfîrşit, cu alinierea din treapta a patra. pe modelul mai nou, capacul transparent de la clickbox are o dungă iar canalul cablului de pe pentagonul roşu din clickbox trebuie să fie aliniat cu dunga de pe căpăcel. dacă nu faceţi reglajul, există riscul să se schimbe greşit vitezele iar butucul să se uzeze mai repede, sau, doamne fereşte, să se rupă vreun pinion. modelul ăsta nu se mai face, deci în caz că se rupe ceva, trebuie să cumpărați alt butuc, cu alt schimbător, etc.

  7. Da, e mai corect cum spui tu.
    La butucul meu piesa rosie avea „dinţisorul” rupt, de asta a trebuit sa schimb putin ordinea montarii.

  8. poata sami zica si mie cineva ce lungime are tija si teava din imagine de mai sus .. sau daca se gasesc peundeva de cumparat ….multumesc 0768414998

  9. -tija are diametrul 2,5 mm. si lungimea de 91 mm. (adica 2,5x91mm.)
    -teava are diametrul exterior 4,8 mm, cel interior de 2,8 mm, iar lungimea de 75 mm
    -degajarea din teava este lata de 4 mm ,pe lungimea de 16 mm.; la acest capat cu degajarea, teava are o bordurare de 1 mm. (vizibila clar si in foto de mai sus)

    Pe mine m-ar interesa foto detaliate ale interiorului schimbatorului (evident dintr-unul spart), postate aici.

  10. de ce cand pedalez, uneori ceva franeaza in butucul sachs s 7? De ex daca sar peste o bordura

  11. Lucian, exact aceeasi problema (“dinţisorul” rupt) am si eu cu piesa aceea rosie – care se cheama pe site-uri: „Plastic locating sleeve”.
    Ceea ce imi face probleme la fiecare scoatere a rotii spate: mi-e atat de greu incat prefer sa merg la atelier si sa mai platesc 5 ron de fiecare data.
    Apoi din cele 7 viteze, nu mai merge vitaza a 6-a.

    Aveti cumva o bucşă dintr’asta rosie?

  12. Si eu m-am confruntat de multe ori cu nesuferita piesa rosie. De asta prefer gearhub-utile de la Shimnao, au schimbatorul extern mult mai bun.
    Cu ceva indemanare se poate monta si regla corect piesa rosie, astfel ca butucul sa functioneze in toate vitezele.
    Am vazut de vanzare doar pe site-urile externe.

  13. Salut,
    Are cineva idee cu ce poate fi inlocuit shifter-ul de la sram s7, ceva mai usor de gasit pe piata romaneasca?
    cei de la dhs mi-au recomandat sa mai trec in primavara … poate aduc!
    : )))

    stima,
    paul

  14. Si eu am nevoie de tija,tevuta si partea din plastic rosu prin care se monteaza partea dinspre roata a schimbatorului; daca ati putea sa-mi dati vreo informatie…(preferabil de la dezmembrari – dar functionale, dar daca nu, chiar noi). Multumesc anticipat !

  15. Alminteri, cine mi’ar putea explica şi mie: de ce atunci cînd temperatura coboară sub zero grade, frâna de mână de la spate nu mai funcţionează, adică se blochează pe undeva cablul.
    L’am uns cu ulei şi tot degeaba.
    Asta la bicicleta chinezească.
    La cea franţuzească, adică la Peugeot, n’am avut nicio problemă toată iarna trecută, pentru ca să mă trezesc cu frâna spate blocată (când a dat zăpada pe 1 octombrie) imediat după ce am lăsat bicicleta la…service (pentru schimbarea, cu spiţare, a roţii spate).

  16. Nu cumva aveti in plus o piulita pentru ax ce strange cadru de butuc,sram s7 am,si nu gasesc niciunde asa piulita la noi in tara :).platesc o bere doua trei pentru piulita

  17. am eu unu folosit dar in stare f buna cam cat ar fi pretul ? ca eu habar nu am ii pus direct pe geanta dubla de aluminiu cu cauciuc si camera noi

  18. salut baietii. am si eu o problema cu maneta schimbatorul de viteze sram s7 cu sapte viteze si nu gasesc o maneta asemanatoare niciunde si nici ceva compatibil!!! ma poate cineva ajuta cineva ? ce imi recomandati sa fac avand in vedere ca mai sunt oameni cu aceeasi problema.oare de unde sa imi achizitionez maneta sau tot sistemul? am incercat in 20 de magazine si niciunul nu ma poate ajuta!
    cineva mi-a recomandat urmatorul schimbator acera Sl M310, e cumva compatibil?
    multumesc anticipat.

  19. Salut! Am o problema cu acest model de schimbator -butuc. Merge in treptele 1-2-3-4 si apoi in 5-6-7 (treapta afisata) de fapt merge in viteza 1 sau 2. Ce ar putea fi vinovat? Multumesc

  20. Multumesc d-nului Lucian pt. poze si explicatii ! Dupa o zi de chin am reusit sa pun la punct bicicleta datorita binevoitorului LUCIAN – INCA ODATA MULTUMESC !

  21. Am si eu o intrebare, Care e pinionul maxim ce se poate monta la un butuc sachs 7s. Nu-mi place cum urca panta si as vrea sa pun un pinion mai mare.
    Ce model de pinion ar trebui sa caut?
    Multumesc.

  22. Salut Luciane, am o întrebare: la un sistem Sram 7 perfect identic cu cel din fotografiile tale, de câte ori înfășor capătul cablului de viteze pe rotița cu arc – cablul din clickbox: odată sau de două ori ca la noul Sram7? Doi: e posibil ca în cazul meu care am 10 încercări ratate, să fie de vină calitatea slabă a cablurilor cumpărate de la ruși – cu 2 lei bucata?

  23. Salutare am si eu un peugeot cu acest sistem si nu reusesc sa il reglez … Vre-un pasionat sau atelier in bucuresti? Telefonul meu 0726599749. Multumesc

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.