Un client m-a rugat sa-i construiesc o bicicleta de oras pentru sotie. Deja avea cadrul, furca, rotile si alte cateva piese, eu trebuia sa cumpar restul pieselor si sa le asamblez. M-am apucat rapid de treaba si abia cand am montat roata spate am observat dezastrul. Cadrul era pentru roata de 28” iar rotile erau de 26”, luase cadrul din greseala. Alte roti nu isi permitea, plus ca ar fi trebuit si alta furca. De cumparat alt cadru nici nu putea fi vorba, tot din cauza bugetului.

Practic singura problema era frana spate care era prea sus iar sabotii nu ajungeau la janta. Butucul spate avea suport pentru disc asa ca am decis sa fac ceva ce nu mai facusem. Sa montez pe un cadru fara suport pentru etrier o frana disc. Cadrul era din aluminiu, deci varianta sudurii era exclusa. Singura varianta era fabricarea unui suport pentru etrier si atasarea lui de cadru cu suruburi.

Am montat discul pe butuc si am fixat etrierul pe disc. Cadrul avea deja doua gauri filetate pentru montarea aripii si portbagajului.

Am suprapus peste cadru o coala de plastic transparent si cu un marker am schitat conturul suportului.

Am desenat suportul pe carton si am insemnat gaurile pentru fixare pe cadru si pentru prinderea etrierului. Suportul urma sa fie fixat pe cadru in gaurile pentru aripa si portbagaj. In plus va fi strans si de piulita axului butucului.

M-am dus cu desenul la un frezor si in cateva minute mi-a facut piesa din tabla de otel. Din pacate n-am gasit tabla de aluminiu de grosimea necesara.

In partea din spate i-am facut o debitare ca se se aseze mai bine pe urechea cadrului.

L-am mai finisat putin cu pila, l-am vopsit si l-am montat. E fixat ferm de cadru cu doua suruburi M5 si cu piulita axului. Gaurile pentru etrier le-am facut ovale pentru un reglaj cat mai precis. Suportul e suficient de gros incat sa nu flexeze la frane bruste, l-am testat temeinic si nu am descoperit nici o problema. De la distanta pare ca face parte din cadru.

4 COMENTARII

  1. Domnule Lucian , tin sa va multumesc pentru idee . Fiind nemultumit de eficacitatea frinelor V , am cautat o metoda sa-mi montez frina disc pe bicicleta mea de munte si am dat de acest articol , preluind si dezvoltind ideea Dvs. Eu am mai facut un orificiu pe care l-am filetat ( M6) in stinga axului rotii , dar adaptorul construit nu vine prins si cu acesta , eu considerind ca 3 suruburi M6 sint de ajuns. Din fericire eu am gasit o placa de duraluminiu de 4 mm grosime din care am construit piesa . Initial am folosit o frina Alongha , dar am renuntat dupa doua saptamini din cauza calitatii execrabile a placutelor si acum am reusit sa gasesc o frina Avid BB7 care functioneaza ireprosabil . Daca doriti sa vedeti lucrarea mea , o gasiti pe Dirtbike , la sectiunea recenzii , unde am postat pentru ca si altii sa se poata bucura de frina disc pe spate fara sa trebuiasca sa schimbe cadrul . Inca odata , MULTUMESC si felicitari pentru idee . Cu stima , Radu Muller

  2. Foarte buna ideea am folosit aceste sabloane si pe o bicicleta Velotec si se potrivesc cu unele mici modificari dar este foarte buna ideea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.