Campagnolo vs, SRAM vs. Shimano
Campagnolo vs. SRAM vs. Shimano

Anul acesta am putea vedea pe piață câteva groupseturi noi din partea celor trei giganți ai componentelor de biciclete.

Shimano

Au trecut 3 ani de la ultima actualizare a grupului Dura-Ace și, ținând cont că cei de la Shimano lucrează în cicluri de 3 ani, ne așteptăm ca în următoarele luni să auzim vești despre apariția unei noi versiuni a groupsetului de top al companiei japoneze.

Cum va arăta noul grup este în continuare o enigmă totală , căci informațiile pe acest subiect lipsesc cu desăvârșire. La bursa zvonurilor au apărut mai multe speculații, cele mai plauzibile dintre ele fiind cea care spune că noul groupset va avea un butuc silențios sau că acesta va avea integrat un dispozitiv de măsurare a puterii.

Singura certitudine este aceea că groupsetul nu va fi wireless, Takao Harada, responsabil cu divizia de componente, fiind de părere că nu există cerere pe piață pentru un astfel de sistem.

Campagnolo

La fel ca și cei de la Shimano, italienii de la Campagnolo nu au scăpat în presă nici un detaliu despre proiectele la care lucrează în momentul de față. Aceștia au fost mai circumspecți în ceea ce privește integrarea frânelor pe disc în ciclismul de șosea, însă au fost forțați de noile reglementări UCI să se conformeze, și, cel mai probabil, vom vedea în curând un groupset Campagnolo Super Record compatibil cu frâne pe disc hidraulice.

Rămâne de văzut dacă dacă aceștia vor scoate pe piață atât grupuri mecanice, cât și electronice, care să poată funcționa cu frâne pe disc. În toamnă, când a avut loc lansarea celei mai noi versiuni a groupsetului electronic EPS, italienii nu au spus nimic despre frânele pe disc.

SRAM

După ani buni de speculații, cei de la SRAM au prezentat lumii, în toamnă, primul groupset wireless , o tehnologie ce a fost așteptată cu mult entuziasm de ahtiații după biciclete. Ștacheta a fost ridicată atât de sus anul trecut, încât pare greu de crezut că SRAM va mai putea veni și în 2016 cu un produs care să suscite atâta interes.

Compania americană a fost dintotdeauna un mare susținător al frânelor pe disc, astfel că nu este exclus să lanseze în acest an o nouă versiune a grupului wireless Red eTap, care să fie compatibilă și cu frânele pe disc.

Rotor și FSA

Rotor Uno
Rotor Uno, deraior spate

”The Big 3” va deveni începând cu acest an ”The Big 5”, căci Rotor și FSA vor deveni jucători serioși pe piața groupseturilor. Rotor Uno, un sistem hidraulic compatibil cu ambele tipuri de frâne, se află încă în perioada de testare, la fel ca și grupul celor de la FSA, care nu a primit încă un nume.

FSA prototip
Prototip FSA

 

 

 

 

 

 

via CyclingWeekly

LĂSAȚI UN MESAJ