Profesioniștii Phil Gaimon și Robin Farina ne oferă câteva sfaturi despre cum trebuie evitate câteva greșeli majore pe care chiar și profesioniștii le fac în timpul curselor de ciclism de șosea.

Chinul din spatele plutonului

pluton

”Dacă vei privi plutonul de sus în timpul unei curse, vei observa că în față există un grup în formă de balon în care cicliștii stau foarte confortabil. În spatele acestuia, există o lungă coadă de tipi care se chinuie”, spune Gaimon, rutier la Cannondale-Drapac. ”Ceea ce trebuie să îți propui într-o cursă este să te poziționezi aproape de fruntea grupului, fără a fi chiar în frunte”.

Poziționarea pentru sprint

Sprinteri precum Greipel sau Cavendish nu ajung pe cont propriu până la linia de finish într-o etapă de plat.   ”Aproape fiecare echipă are până la 6 rutieri ce impun un ritm atroce până își epuizează resursele în ultimii kilometri. Într-un sprint, trebuie să te poziționezi în spatele celui care va rezista până aproape de linia de sosire”. În ultimii 200m trebuie să fii al doilea și atunci să declanșezi sprintul.

drafting

Conlucrarea în evadări

Una dintre condițiile esențiale pentru ca o evadare să reușească este colaborarea dintre rutierii care au plecat din pluton, iar aceasta trebuie să se desfășoare ca și cum cicliștii ar face parte din aceeași echipă. ”Rutierii din evadare trebuie să cadă de acord asupra lungimii intervalului pentru care vor sta la trenă și este obligatoriu ca aceștia să lucreze împreună”, spune Robin Farina de la BMW p/b Happy Tooth.

Aruncarea bidoanelor

bidoane

În epoca câștigurilor marginale orice gram în plus contează, iar cicliștii sunt conștienți de acest lucru. De aceea, ați văzut de multe ori în curse sportivi care aruncă bidoanele la poalele unei cățărări pentru a fi mai ușori. Ținând cont că un bidon plin poate cântări aproape 700g, ar fi bine să renunți la această greutate suplimentară atunci când te pregătești să abordezi o ultimă ascensiune.

Dozarea efortului

Concurenții dintr-un mare tur au învățat să își dozeze efortul pe parcursul a trei săptămâni, astfel că nu îi vei vedea niciodată atacând prea devreme sau încercând să anihileze atacul unui rutier care nu e periculos în clasamentul general. Este esențial să folosești resursele cât mai eficient și să iei în considerare și alți factori în momentul în care vrei să te desprinzi din grup precum direcția vântului sau distanța rămasă până la sosire.

LĂSAȚI UN MESAJ