Odată ce vremea devine din ce în ce mai rece, iar perioada dintre sezoane aduce liniștea pe traseele preferate de cicliști, ai nevoie de un plan de bătaie pe perioada iernii pentru ca în primăvară să nu fii nevoit să pornești de la zero.

Joe Hewitt, antrenor al federației britanice și al English Institute for Sport, ne explică ce ar trebui să facem în perioada de iarnă:

”În primul rând, ai nevoie de un plan care să urmărească un scop. Țintind un obiectiv precis, vei avea o motivație care să te facă să te antrenezi și în zilele în care nu ai dispoziția necesară pentru a face acest lucru. Scopul nu trebuie să fie neapărat o anumită competiție la care vrei să participi sezonul viitor, ci poate fi reprezentat de dorința de a slăbi sau de te menține în formă în sezonul rece. Ideal ar fi ca acest obiectiv să fie provocator, dar realist în același timp.

Dacă îți dorești să îți îmbunătățești condiția fizică în această iarnă, axează-te pe rezistență și pe antrenamente cu intervale – pentru a deveni mai rapid sau mai puternic, propune-ți să ai una sau două sesiuni de antrenament cu intervale pe săptămână, restul zilelor fiind umplute cu antrenamente de anduranță. Acum este momentul cel mai potrivit să lucrezi la aceste aspecte pe un trainer. Dacă te pregătești pentru o cursă lungă, antrenamentele de anduranță sunt cele mai bune pentru a-ți crește rezistența la efort.

Evită atingerea unui platou. Cheia îndeplinirii obiectivelor pe care ți le-ai propus stă într-un program de pregătire care să te ducă spre forma maximă progresiv. Creșterea intensității și duratei antrenamentelor va solicita organismul și mai mult. În multe cazuri, acest gen de pregătire este realizată cel mai bine pe parcursul a 4 săptămâni. Timp de 3 săptămâni crește treptat intensitatea și durata antrenamentelor, iar în săptămâna a 4-a recuperează-te cu antrenamente mai ușoare, înainte de a începe încă un program de 4 săptămâni.

Vremea nefavorabilă, nopțile lungi, viața socială – sunt multe lucruri ce pot acapara din timpul de antrenament. Îi sfătuiesc pe cicliști să folosească timpul în care nu sunt pe bicicletă pentru a-și dezvolta alte arii ce contribuie la performanța sportivă.”

LĂSAȚI UN MESAJ