Cu toții am făcut greșeli mai mici sau mai mari la începutul carierei noastre de cicliști și, probabil, unii încă le mai facem.

Pedalatul fără cască

Știm că pedalatul fără cască e mai comod și că uneori acest accesoriu pare inutil, dar așa cum a fost dovedit în multe cazuri, purtarea unei căști îți poate salva viața. Aceasta ar trebui să fie prima achiziție pe care o faci după ce ți-ai cumpărat bicicletă.

Un studiu amplu, realizat de un grup de cercetători australieni ce au adunat date de la 64000 de cicliști, a descoperit că purtarea unei căști reduce cu 65% riscul unei accidentări fatale.

Prea mult, prea repede

Una dintre principalele cauze ale accidentărilor în rândul cicliștilor începători este forțarea corpului mult peste limitele sale din prima. Nu e indicat să începi să pedalezi pe distanțe foarte lungi, ci trebuie să mărești gradual timpul petrecut în șa.

O creștere graduală a intensității efortului este recomandată și cicliștilor experimentați în timpul unui antrenament. În prima parte a turei pedalează mai lejer, până îți intri în ritm, iar apoi menține o intensitate constantă, pentru ca în ultima parte a antrenamentului să dai tot ce ai. Sigur, este o strategie foarte generală, ce poate primi diverse completări în funcție de individ și obiectivele sale, însă este un cadru bun de la care poți pleca.

Minimalizarea importanței alimentației înaintea și în timpul antrenamentului

O greșeală frecventă pe care o fac începătorii este aceea de a sări peste micul dejun și de a pleca la drum cu stomacul gol. De asemenea, realimentarea în timpul antrenamentului este la fel de importantă în cazul în care acesta durează mai mult de o oră.

Dacă plănuiești să pedalezi câteva ore, nu uita să iei cu tine câteva gustări, geluri sau batoane. Începe să te realimentezi după 45-60 de minute de pedalat, iar apoi din 15 în 15 minute cu cantități mici. Dacă vei uita să te alimentezi corespunzător, antrenamentul s-ar putea transforma într-un adevărat chin, iar exemplele cicliștilor profesioniști care au pierdut curse importante din acest motiv demonstrează cât de importantă este alimentația.

Îmbrăcămintea neadecvată

Când vine vorba de îmbrăcăminte, putem discuta despre mai multe aspecte, însă un lucru e cert: poliția modei cicliștilor este cu ochii pe tine! 🙂

Pentru a nu oferi colegilor de antrenament subiecte de glume, iată câteva lucruri care sunt interzise de legile nescrise ale ciclismului, în special în cel de șosea: pantalonii albi, combinația tricou de ciclism cu pantaloni de oraș, asortarea noului tău echipament de ciclism cu o pereche de încălțăminte de oraș și, nu în ultimul rând, purtarea lenjeriei intime pe sub colanții de ciclism.

Frica de pedalele cu prindere

Aproape orice ciclist care a trecut la pedalele cu prindere a căzut cel puțin o dată la început, însă asta nu trebui să te sperie, ci să te ambiționeze. Este redundant să mai spunem de ce sunt atât de importante pedalele cu prindere și cu cât îmbunătățesc ele eficiența pedalatului, însă îți putem oferi câteva sfaturi pentru a te obișnui mai repede cu acest sistem.

Cea mai simplă variantă pentru a exersa este cea în care bicicleta este pe trainer, situație în care poți repeta de multe ori într-un interval de timp scurt. Dacă ești mai curajos, poți face acest lucru direct pe stradă, eventual una mai puțin circulată până îți creezi acel automatism. O a treia variantă, pentru cei care au prins frică de acest tip de pedale și care nu au trainer acasă, ar fi purtarea unui pantof cu prindere la un picior și a unui pantof normal la celălalt picior. Sigur, nu este tocmai soluția cea mai estetică, dar poate fi foarte eficientă.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ