Richie Porte

Cu excepția lui Nairo Quintana, cam toți rutierii care vizează tricoul galben în iulie și-au dat întâlnire în Criterium du Dauphine săptămâna trecută. Jakob Fuglsang a fost învingătorul surpriză la finalul celor 8 etape, însă ce ne propunem acum este o analiză a favoriților pe baza prestației lor din primele 5 luni ale anului, plus ultima impresie cu care rămânem înaintea Turul Franței după evenimentele din Dauphine.

Richie Porte (BMC)

Fără nici un dubiu, Richie Porte a arătat cel mai bine pe tot parcursul anului dintre toți rutierii cu pretenții la tricoul galben. Chiar dacă nu a avut o echipă alături pe măsura capacității sale, australianul a fost cât pe ce să câștige Dauphine pe cont propriu, după un efort solitar în ultima etapă de peste 50km.

Puncte tari: 2017 pare un sezon de grație în cariera sa; contratimp solid și performanțe uluitoare în acest an pe munte

Puncte slabe: echipa sa, BMC, nu va putea alinia în Turul Franței o echipă pe măsura potențialului lui Richie Porte, iar acesta s-ar putea trezi în munți încolțit de Sky și Movistar, plus alți lupi singuratici de tipul Louis Meintjes care vor profita de orice slăbiciune a adversarilor pentru o clasare mai bună

Chris Froome (Sky)

Deși este triplu câștigător în ultimele patru ediții, Chris Froome a avut o primăvară mai slabă ca niciodată din punct de vedere al rezultatelor. Nici în Dauphine nu a reușit să își apere titlul, în condițiile în care toate cele trei victorii ale sale din Le Tour au fost precedate de succese în Dauphine.

Dacă în alți ani strategia era una asemănătoare cu cea a lui Porte din acest sezon, mai precis o înșiruire de victorii din februarie până în iunie în cursele pe etape, se pare că Froome are o abordare total diferită în 2017, una ce ne aduce aminte de Lance Armstrong, care se prezenta la startul Turului cu puține zile de concurs în picioare. O explicație ar putea fi aceea că rutierul echipei Sky vrea neapărat dubla Turul Franței – Turul Spaniei în acest an, însă numai timpul ne va lămuri.

Puncte tari: a trecut deja prin experiența câștigării Turului Franței; echipa pe care o va avea alături va fi, probabil, din nou cea mai puternică pe munte, iar aici Mikel Landa și Geraint Thomas ar putea juca roluri foarte importante

Puncte slabe: nici o victorie în 2017; scandalul prescripțiilor medicale ce apasă pe umerii echipei britanice și care ar putea avea noi episoade chiar în timpul Turului Franței; accidentarea lui Wout Poels

Alejandro Valverde (Movistar)

Valverde a atacat în fiecare etapă de munte de departe, iar asta l-a costat un loc pe podium în Dauphine până la urmă. Pe lângă disponibilitatea sa de a risca totul, spaniolul a impresionat la contratimp, unde a fost bătut doar de Porte, iar dacă ne gândim la performanțele de la contratimp ale lui Nairo Quintana din Giro, Valverde s-ar putea trezi mult în fața columbianului în clasamentul general încă de la finalul primei etape din Le Tour.

Ceea ce mulți au văzut în trecut ca pe un punct slab, eu consider că va fi în continuare un avantaj pentru Movistar în Turul Franței. Prezența a doi lideri le va da posibilitatea de a-i ataca pe Froome și Porte pe rând, asta dacă și TGV-ul montan al celor de la Sky o va permite. Sigur, din fotoliu pare ușor să ataci când băieții ăia în negru duc trena cu 25-30km/h pe munte, însă realitatea din șa este cu totul alta.

Puncte tari: 11 victorii în 2017; echipa puternică pe care o va avea alături; prezența lui Nairo Quintana o spun din nou că se poate transforma oricând într-un avantaj pentru Valverde, așa cum s-a întâmplat în 2008, când Carlos Sastre a câștigat Turul Franței pentru că adversarii săi au decis să îl supravegheze pe Frank Schleck, care era coechipierul lui Sastre și tricoul galben; traseul de anul acesta care nu are foarte multe etape de munte înalt

Puncte slabe: cățărările de peste 2000m altitudine; un posibil recul după o primă jumătate de sezon perfectă

Alberto Contador (Trek-Segafredo)

Sunt puține lucruri de spus despre Alberto Contador după Dauphine, însă spaniolul ne-a avertizat că așa vor sta lucrurile, iar de data asta chiar s-a ținut de cuvânt. Contador a avut o evoluție bună la contratimp, dar cam atât. Nici măcar un atac pe munte.

Pe parcursul întregului sezon liderul echipei Trek-Segafredo a avut evoluții constante, dar cam în toate cursele i-au lipsit acei wați în plus cu care își zdrobea adversarii în perioada de glorie 2008-2010. Rămâne de văzut dacă spaniolul va reuși să se implice cu adevărat în lupta pentru victorie în Turul Franței sau va bifa cel de-al 8-lea an fără victorie în Marea Buclă.

Puncte tari: disponibilitatea de a risca totul cu atacuri de departe; contratimp bun; știe cum se câștigă un mare tur și cum se apără un tricou de lider

Puncte slabe: echipa, din nou, Contador nu va avea nici la Trek-Segafredo ajutoare la nivelul celor pe care le au Froome, Quintana sau Valverde; lipsa unei victorii în 2017; lipsa unei victorii în Turul Franței din 2009 încoace

Romain Bardet (AG2R)

Speranța francezilor în Le Tour a avut o primăvară mediocră ca rezultate, însă a fost constant în top 10 în cursele pe etape. În momentul de față pare destul de greu de crezut că Bardet va putea repeta podiumul de anul trecut, mai ales că nu observ nici o îmbunătățire în performanțele sale de la contratimp. Chiar și cu numai 37km de contratimp pe traseul de anul acesta, Bardet ar putea pierde 2-3 minute.

Puncte tari: traseul de anul acesta fără foarte multe etape montane și cu puțini kilometri de contratimp ce i se potrivește mai mult decât în alți ani; va fi favoritul suporterilor și presei locale

Puncte slabe: echipa; nici o victorie în 2017; contratimpul aproape dezastruos

Jakob Fuglsang și Fabio Aru (Astana)

Creșterea uriașă de formă ce l-a lovit pe Mike Landa în ultimul an de contract cu Astana se repetă acum cu Jakob Fuglsang, care a arătat mai puternic ca niciodată în Dauphine. Aproape miraculoasă a fost și revenirea la zilele sale cele mai bune a lui Fabio Aru, care avea înainte de Dauphine doar 14 zile de concurs în 2017.

Chiar dacă Chris Froome este un exemplu recent, la scară mai largă, rare au fost cazurile în care forma excelentă din Dauphine s-a materializat și în Turul Franței, însă dacă cei doi vor avea aceleași prestații și în Marea Buclă, atunci vom avea parte de o cursă mai deschisă ca niciodată.

Puncte tari: ca și în cazul celor de la Movistar, Astana ar putea profita în munți de prezența a doi lideri în echipă, așa cum a făcut-o de altfel cu succes în Dauphine; evoluțiile impresionante din Dauphine și moralul bun după această cursă;

Puncte slabe: contratimpul modest al lui Aru; echipa – Astana i-a folosit în Giro pe Cataldo și Kangert, cei mai buni oameni de munte, iar Miguel Angel Lopez vine după o lungă perioadă de inactivitate

LĂSAȚI UN MESAJ