Salt la continut


RCZ Bike Shop
Fotografie

Cat de complicat este sa construiesti o roata ?


  • Please log in to reply
119 replies to this topic

#41 cn-bike

cn-bike

    Amator

  • Members
  • 487 postări
  • Biciclete:Bergamont 4.8 Vitess + FRW
  • Localitate:Braila

Postat 19 December 2010 - 07:18:15

Salut.Daca cu spitatul o scoatem la capat,cu cemtratul rotii e putin mai greu.Ajungi la un punct cand roata este perfect axial iar radial este un mare dezastru.O atentie mare trebuie sa ai la tensionarea spitelor.Daca ai o tensionare {uniforma}cat de cat a spitelor ai sa observi ca roata o sa vina aproape de normal urmand ai face ultimile retusuri inainte de a fi gata.Spor la treaba si SARBATORI FERICITE.
  • 0

#42 cn-bike

cn-bike

    Amator

  • Members
  • 487 postări
  • Biciclete:Bergamont 4.8 Vitess + FRW
  • Localitate:Braila

Postat 19 December 2010 - 07:24:19

A,si inca ceva.foloseste spite si nipluri mai calitative pentru o rezistenta mai buna a rotii.Numai bine.
  • 0

#43 Wakkah

Wakkah

    Membru Senior

  • Members
  • 191 postări
  • Localitate:Sibiu

Postat 20 December 2010 - 15:25:54

Multumesc tuturor pentru sfaturi.
Mi-am comandat spite si nipluri DT Swiss si saptamana viitoare ma apuc incet,incet de treaba. Impletitul o sa-l fac singur, din ce am incercat pana acum cred ca o sa ma descurc, iar cu centratul cred ca o sa cer ajutorul unui prieten care are si stand de centrat si de la care sper sa invat si eu tehnica. O sa revin cu detalii :)
  • 0

#44 Wakkah

Wakkah

    Membru Senior

  • Members
  • 191 postări
  • Localitate:Sibiu

Postat 27 December 2010 - 11:56:35

Gata rotile!

Imagine postată

Intradevar informatiile de pe site-ul lui Sheldon Brown sunt cam tot ce-ti trebuie. Am mai gasit un film pe cyclingtorrents.nl de la BikeTube: How to build a wheel, in care se aplica practic tot ce e scris pe site.
Roata din fata a iesit perfect, m-am descurcat singur si cu tensionatul si centratul si am indreptat miciile opturi incat sunt insesizabile la ochi.
La cea din spate m-am descurcat la fel de bine cu impletit, centrat si tensionat dar nu stiu daca am facut dishing-ul potrivit pt cadrul de tandem ca le-am centrat pe alt cadru, mai atipic.
Sunt foarte multumit de treaba care a iesit dar o sa rog totusi pe cineva cu experienta sa le verifice inainte sa le folosesc.

Imagine postată
  • 4

#45 LucianTheOne

LucianTheOne

    There will be Only One

  • Administrators
  • 9819 postări
  • Localitate:Veresti - SV

Postat 29 December 2010 - 12:56:17

La butuc fara pinioane multiple nu trebuie dishing.
Te-ai descurcat foarte bine. Dar trebuie totusi verificate de cineva mai experimetat.
  • 0

#46 E-1

E-1

    Plictisit

  • Members
  • 4295 postări
  • Localitate:Bucuresti

Postat 29 December 2010 - 13:14:55

Mno, cel mai complicat (mai bine spus "delicat") mi s-a parut sa nimeresc tensiunea potrivita a spitelor, in lipsa unui dispozitiv de masura.
Dar s-a rezolvat si asta, prin comparatie "manuala" cu o roata existenta, iar dupa sase luni de abuz roata se prezinta foarte bine :)

Dishingul e usor de ajustat/modificat atat timp cat lucrezi atent sa nu ratezi vreo spita - desfaci in mod egal (1/4- 1/2 tura) spitele de pe partea unde-s prea stranse, dupa care tot in mod egal le strangi pe celelalte.

Doua chestii importante, pe langa instructiunile obisnuite:
- E recomandabil sa te asiguri ca nu te va intrerupe nimic de la treaba (telefon, pisica nevasta, etc. ), respectiv ca nu vei pierde sirul "invartelii";
- E mai mult decat recomandabila o cheie de spite care prinde toate cele patru laturi ale niplului, cum e de exemplu asta:

Imagine postată

Cele care prind doar trei laturi (actioneaza de fapt doar pe doua) sunt putin cam riscante daca nu-s foarte-foarte precise si pot distruge niplul, eu am folosit una de genul asta si mi-a cam dat emotii in vreo doua randuri:

Imagine postată
  • 0

#47 Dan71

Dan71

    Amator

  • Members
  • 867 postări
  • Localitate:Bistrita

Postat 04 January 2011 - 04:09:44

Ultimul tip de cheie e cam slaba mai ales daca metalul nu este tare(cea care o am am stricat-o in seara asta). Eu maine comand un set de nipluri noi pentru toata roata spate. Mai trebuie sa iau si niste spite. Ce vreau sa va intreb, la voi de obicei cand faceti o roata, pe interiorul jentii spita ajunge la capatul niplului sau chiar se poate sa iasa putin inafara? Am comandat cateva de spite si mie nu imi ies pe partea cealalta dar sunt aproape. As vrea sa stiu ca mai am de comandat cateva si nu vreau sa dau cu stangu-n dreptu.

Cel care a facut roata a strans spitele de a trebuit sa fortez sa le desfac, cateva nipluri le-am distrus.

La chestia cu lungimea spitei daca puteti sa-mi dati un raspuns pana maine cand fac comanda v-as fi recunoscator.

Astea sunt modelele la care voi face comanda: niplu si spite .
Spitele vor fi pe partea cu caseta. Am luat de 252mm. Sa iau de 254mm?
  • 0

#48 LucianTheOne

LucianTheOne

    There will be Only One

  • Administrators
  • 9819 postări
  • Localitate:Veresti - SV

Postat 04 January 2011 - 08:55:40

Capatul spitei nu trebuie sa iasa din niplu. E ideal sa ajunga pana aproape de capul niplului.

Spitiera trebuie impinsa cat mai sus, aproape de capul niplului. In partea de jos niplul este mai subtire si mai usor de indoit. Eu folosesc numai spitiere normale si foarte rara am stricat vreun niplu, si doar daca era mai uzat, niciodata unul nou. Am si spitiera cu 4 laturi dar e pentru nipluri mai mici in diametru, din care am intalnit cam rar.
  • 0

#49 Dan71

Dan71

    Amator

  • Members
  • 867 postări
  • Localitate:Bistrita

Postat 04 January 2011 - 13:51:25

Multumesc de sfat. Problema e ca nu erau nici in stare perfecta niplurile(nu sunt noi) si erau prea tensionate spitele. De aceea am "stricat" cheita aia de spite.
Dar cu astea negre care le am inca merge fara sa le tocesc :D .
  • 0

#50 marius_eugen

marius_eugen

    Membru Senior

  • Members
  • 892 postări
  • Biciclete:Red Bull
  • Localitate:Bucuresti - Dr. Taberei

Postat 18 April 2011 - 13:58:49

Cum este de preferinta pentru fiabilitate si performanta : janta de 32 de spite mai scumpa si spite si nipluri mai scumpe sau de 36 de spite , dar mai normale ca pret ? Imi dau seama ca nenorocirile de spite si nipluri chiar costa si se adauga la greutatea totala a rotii ...
Ma refer la 2 roti pentru sosea , dar care sa tina 100 de kg , cu frane pe disc . Apoi care varianta ar fi mai buna pentru configuratia spitelor , peste 2,3,4 ?
Daca vreau sa o fac tubeless , ce sfaturi ar mai fi de luat in considerare pentru configuratia jantei si a spitelor ?
  • 0

#51 radu_vadan

radu_vadan

    Membru Senior

  • Members
  • 3211 postări
  • Biciclete:Pietro del Po Reynolds 531, BelieveBikes FS100, Merida Warp Tri, Allegro City Nexus i8.
  • Localitate:Cluj

Postat 18 April 2011 - 14:12:49

Pentru greutatea ta, eu îţi recomand să mergi pe 36 de spiţe în spate cross3, şi 32 în faţă cross3 sau cross2. Cross4 nu are rost, e prea mult. Dacă-ţi permiţi, evident că poţi să pui nişte spiţe mai uşoare gen Sapim Laser sau DT Revolution ca să mai scuteşti greutate, dar poate că nu are sens (având în vedere greutatea ta, foarte probabil nu ai simţi avantajul). Oricum nipluri de aluminiu nu-ţi recomand.
Dacă vrei tubeless, opţiunile sunt foarte puţine atât la jante cât şi la cauciucuri - trendul nu a prea prins la şosea aşa ca la MTB.
Sau te referi defapt la "tubular" (baieu)?
  • 0

#52 marius_eugen

marius_eugen

    Membru Senior

  • Members
  • 892 postări
  • Biciclete:Red Bull
  • Localitate:Bucuresti - Dr. Taberei

Postat 18 April 2011 - 14:30:24

Nu , la tubeless , adica fara camera ma refeream , dar se pare ca la 28' , costa f mult o anvelope tubeless , asa ca renunt la ideea de 28' fara camera , care este de fapt cam 80 gr.
  • 0

#53 Seb

Seb

    Mecanic Şef

  • Members
  • 2187 postări
  • Localitate:Timisoara

Postat 18 April 2011 - 17:20:40

janta de 32 de spite mai scumpa si spite si nipluri mai scumpe sau de 36 de spite , dar mai normale ca pret ?

Diferenta de pret intre cele doua optiuni nu o acoperi din 4 spite mai putin la roata. Cele 4 spite (cu tot cu niplurile aferente) costa 4 lei.
  • 0

#54 marius_eugen

marius_eugen

    Membru Senior

  • Members
  • 892 postări
  • Biciclete:Red Bull
  • Localitate:Bucuresti - Dr. Taberei

Postat 18 April 2011 - 22:24:28

Poate nu m-am exprimat eu prea bine ... ma refer la o roata mai scumpa de 32 de spite sau una mai ieftina de 36 de spite . Pentru moment am facut socoteala si ies undeva la 4,5 milioane , doua roti noi , pe rulmenti , dar de 26' , pe disc , pana in 2200 grame , asa ca anul asta ma voi multumit doar cu anvelope de sosea si pana la anul vad ce mai fac rost . Pana la urma placerea mea este sa merg in natura , de preferinta pe MTB decat pe sosea in zgomot si fum .
  • 0

#55 Seb

Seb

    Mecanic Şef

  • Members
  • 2187 postări
  • Localitate:Timisoara

Postat 18 April 2011 - 22:49:01

Daca nu pretul e criteriul de departajare, atunci roata scumpa (din componente scumpe) cu 36 spite.
  • 1

#56 yo6ial

yo6ial

    Instigator

  • Members
  • 935 postări
  • Localitate:Braşov

Postat 29 April 2011 - 23:10:13

Azi mi-am refăcut roata spate. Fu-i peton cam multă vreme...
Pentru că am calculat niște lungimi la spițe și meșteru la magazin m-a convins să iau spițe mai lungi,
de la 3x cum voiam, am făcut-o 4x...
Acuma nu mă mai plâng că e ceva mai solidă așa, dar toată săptămâna asta am tot căutat info,
eventual poze cu roți de 26" și 36 spițe, făcute în 4x și 5x.
Ar fi tare frumoasă o colecție de fotografii cu roți făcute în 0x (radiale) 1,2,3,4,5X,
ultimele două comune doar la roți cu prea multe spițe, și eventual
cele mai comune metode exotice ca 3x3 (3 înainte-3 înapoi) Crow-Foot, etc.
Dar 4x și 5x sunt tare scumpe la vedere pentru clasicele roți de 26 țoli și 36 găurele...
4X am mai făcut, dar 5x niciodată. Înțeleg că prima încălecare se face chiar peste capul spiței vecine
deci asta poate duce la uzură/rosături acolo?
  • 0

#57 LucianTheOne

LucianTheOne

    There will be Only One

  • Administrators
  • 9819 postări
  • Localitate:Veresti - SV

Postat 29 April 2011 - 23:21:05

O singura roata am facut-o la 5x, dar nu stiu nimic de soarta ei. Si nici nu o sa mai fac alta. E de-a dreptul anormal.
Maxim 4x si asta doar in anumite conditii, cand o spita nu incaleca peste capul spitei vecine.
  • 0

#58 yo6ial

yo6ial

    Instigator

  • Members
  • 935 postări
  • Localitate:Braşov

Postat 30 April 2011 - 00:11:41

O singura roata am facut-o la 5x, dar nu stiu nimic de soarta ei. Si nici nu o sa mai fac alta. E de-a dreptul anormal.
Maxim 4x si asta doar in anumite conditii, cand o spita nu incaleca peste capul spitei vecine.

Păi... la 4x cu flanșe mari nu trece peste cap. Dar la 5X cred că-i imposibil să nu.
Toți meșterii îmi zic că-i mai rigidă/robustă 4x decât 3x, 5x decât 4x.
Acuma, ca nivel de complexitate, 4x sau 5x nu se depărtează prea mult de 3x sau 2x. Sari 3 si bagi pe sub a 4-a. ;))
Greutatea la 8mm de spiță în plus (aprox) e relativ neglijabila... Nu arată nici urât.
În plus, mă gândeam că aș fi putut împleti mai tare pe 4x. peste prima, pe sub a 2-a, peste a 3-a si pe sub a 4-a.
Asta ar adăuga la rigiditate, nu?
  • 0

#59 xemax

xemax

    Membru Senior

  • Members
  • 3353 postări
  • Biciclete:CUBE Analog
  • Localitate:Augsburg, Bayern

Postat 28 November 2011 - 13:08:38

Cu riscul ca informatia pe care o aduc sa fie redundanta, desi search-ul zice ca n-a mai fost postat, pun un link catre un blog care mi se pare foarte interesant:

Wheel Building - WELCOME TO THE WORKSHOP
The home of Ghisallo wood rims and Morizumi spoke machines.

L-am gasit intamplator, prima postare de care am dat este legata de niplurile de aluminiu - Wheel Building Tip No. 9 - Succeed with Alu Nipples
  • 1

#60 tantaru'

tantaru'

    Amator

  • Membru
  • PipPipPip
  • 85 postări
  • Localitate:braila

Postat 26 January 2012 - 12:17:58

am urmarit filmuletele si am incercat si eu sa fac, la roata din fata mi-a iesit bine ( pana la centrat ) dar la roata spate dupa ce spitez primele seturi pe ambele parti si rasucesc butucul sa se aseze spitele imi raman vreo 3 spite pe partea pinioanelor foarte lungi, imi ies din janta, unde gresesc? le-am scos si refacut de 5 ori pana acum, acelasi lucru se intampla.. spitele nu sunt noi sunt ale rotii, puteti sa-mi explicati?
  • 0

#61 tantaru'

tantaru'

    Amator

  • Membru
  • PipPipPip
  • 85 postări
  • Localitate:braila

Postat 27 January 2012 - 23:53:52

am reusit pana la urma , era un detaliu pe care nu-l spusese nimeni iar nici eu nu stiam de el.. aici am vazut http://biciclete-101...e-roata_05.html


"Trebuie sa aveti in vedere ca gaurile pe janta sunt decalate si nu sunt pe mijlocul jantei. Introduce-ti prima spita in gaura care este mai aproape de laterala butucului in care ati introdus spitele."
  • 0

#62 kuiu

kuiu

    Advanced Member

  • Membru
  • PipPipPip
  • 77 postări
  • Biciclete:scott sub 20
  • Localitate:Mures

Postat 14 March 2012 - 01:24:29

Legat de tensiunea din spite , cele de pe partea cu pinioanele tb s a fie mai intinse ( mai stranse) decat cele de pe partea opusa. Si in final cam cat de tare tb stranse ( cat de intinse )?
  • 0

#63 LucianTheOne

LucianTheOne

    There will be Only One

  • Administrators
  • 9819 postări
  • Localitate:Veresti - SV

Postat 14 March 2012 - 08:55:49

Teoretic se poate face o roata cu toate spitele tensionate egal. Exista butuci cu diametrele flanselor diferite si jante asimetrice, tocmai pentru a putea folosi spite de aceeasi lungime pe ambele parti si de a le putea tensiona la fel.
Spitele nu trebuie intinse mai mult sau mai putin, trebuie doar INTINSE!
  • 0

#64 mrXX

mrXX

    Advanced Member

  • Membru
  • PipPipPip
  • 70 postări
  • Localitate:bucuresti

Postat 31 May 2012 - 21:53:46

daca vrea cineva sa invete sa construiasca roti, intra pe www.wheelpro.co.uk si cumpara cartea. nu e scumpa si e scrisa de un profesionist.
asta plus filmele de pe youtube ca suport video si daca ai rabdare se invata
  • 0

#65 mihai110

mihai110

    Member

  • Membru
  • PipPip
  • 10 postări
  • Biciclete:Drag Hacker SF
  • Localitate:Iasi

Postat 23 June 2012 - 07:28:36

salut! ( ..n-am mai deschis un topic pt o simpla intrebare)
Exista vreo diferenta tehnica si numai de design intre spitele argintii si cele negre ?? Eu am achizitionat 2 butuci Deore 590 negri si vreau sa fac 2 roti 26" pt. MTB.
Am vazut roti cu spite argintii patate de rugina si "mancate" de-a lungul timpului, oare cele vopsite (negru) au un avantaj in aceasta privina? Multumesc anticipat!
  • 0

#66 CRM

CRM

    Advanced Member

  • Membru
  • PipPipPip
  • 71 postări
  • Localitate:Buc

Postat 25 June 2012 - 09:51:45

Teoretic majoritatea spitelor ar trebui sa fie din otel inoxidabil (insa cu siguranta mai sunt si alte materiale) si din acest punct de vedere diferenta ar fii doar de design in ceea ce priveste culoarea.
  • 0

#67 mihai110

mihai110

    Member

  • Membru
  • PipPip
  • 10 postări
  • Biciclete:Drag Hacker SF
  • Localitate:Iasi

Postat 18 July 2012 - 20:37:09

http://images5.okr.r...076-700_700.jpg http://www.cyklovyba...er-stribrny.jpg

Salut din nou! ce latime ar trebui sa aiba un fond de janta pentru remerX panther de 559x19 ? intreb pentru ca in interior are o suprafata plata de 13 - 14 mm unde sunt montate capsele apoi niste "borduri rotunde" care urca spre marginea ..peretele lateral al jantei,, si nu vad sa se aseze prea bine. Daca as pune fond de 20 mm ar fi problema? mai ales ca se va intersecta cu cauciucul.. sau pun de 14 mm ?Multumesc!
  • 0

#68 LucianTheOne

LucianTheOne

    There will be Only One

  • Administrators
  • 9819 postări
  • Localitate:Veresti - SV

Postat 19 July 2012 - 15:32:55

Fondul de janta trebui sa fie lat cat partea plata de pe janta. Nu e indicat sa fie din margine in margine.

Spitele mai ieftine sunt din otel zincat si dupa un timp ruginesc. Cele negre au un tratament ce impiedica ruginirea.
La DT Swiss si cele mai ieftine spite sunt fabricate din inox, deci nu ruginesc chiar daca sunt argintii.
  • 0

#69 raducazacu

raducazacu

    Membru Senior

  • Members
  • 105 postări
  • Localitate:Brasov

Postat 23 August 2012 - 11:21:36

Ultima mea roata are profilul asemanator cu cea a lui mihai110. La fel, pe partea centrala talonul are 20 mm pentru o latime interioara de 24 mm. Nu am nicio problema, inainte de a umfla camera verific asezarea talonului pe janta si este ok.
La celelalte seturi de roti talonul acoperea suprafata interioara si ma mananca curiozitatea: de ce "Fondul de janta trebui sa fie lat cat partea plata de pe janta. Nu e indicat sa fie din margine in margine." ?
  • 0

#70 mihai110

mihai110

    Member

  • Membru
  • PipPip
  • 10 postări
  • Biciclete:Drag Hacker SF
  • Localitate:Iasi

Postat 30 August 2012 - 21:49:50

Am luat fond de jante michelin, si pe spatele ambalajului este un desen care arata exact cum trebuie sa "cada" fondul de janta, am vrut sa atasez poza dar nu stiu cum... , deci la jantele cu "borduri rotunde" fondul tre' sa fie cat partea plata.

E vorba strict despre jantele cu acele "borduri rotunde" ... uite si poza celor de la michelin: http://imageshack.us...dsc00148ig.jpg/
  • 0

#71 ViorelCapruciu

ViorelCapruciu

    Membru Senior

  • Members
  • 647 postări
  • Localitate:Bucuresti

Postat 08 September 2012 - 14:02:31

Ca sa nu mai deschid un nou topic.
In urma unei tavaliri roata fata s-a cam nasolit, in sensul ca janta s-a strambat incat nu mai incape in furca la invartire, plus la imbinare s-a umflat putin. Am rezerve ca janta se mai poate indrepta la costuri rezonabile asa ca ma orientez catre o noua janta, probabil si spite. E cu 32 de spite, roata de cursiera. Nici janta si nici butucul nu par a fi cine stie ce calitate, nu stiu ce marca, sunt originale cu bicicleta. Axul pe fata l-am schimbat de curand ca se uzase cel dinainte (in vreo 15.000km) si am dat 12 lei cu bile cu tot, deci nici el nu cred ca e cine stie ce. Acum intrebarea pentru cei mai cu experienta. Spitele de la roata stramba credeti ca mai pot fi folosite? Ele par intregi dar s-or fi alungit sau sa fi patit altceva? Si as mai fi intrebat daca mi-ati recomanda mai degraba o roata completa in clasa ei, insa oferta de roti de cursiera in bucuresti bate spre zero asa ca nu prea am variante. Nici jante nu sunt prea multe, am gasit doar Rigida Flyer si Remerx rapid, daca aveti vreo parere despre ele.
As fi luat si ceva mai de soi, poate de pe alte site-uri externe, daca tot s-a ivit ocazia, insa cand am vazut cum s-a strambat, fara sa fi intrat de fapt cu ea in ceva, ci pur si simplu din dezechilibrare si cadere, e drept pe la 40 la ora, parca n-as da o groaza de bani pe o janta/roata. La mers probabil ca s-ar simti, insa in caz de cadere s-ar simti bine la buzunar, si cum merg doar ca hobby parca nu mi-ar surade.
Multumesc
  • 0

#72 giginic

giginic

    Membru Senior

  • Members
  • 1017 postări
  • Localitate:Brasov

Postat 08 September 2012 - 19:26:23

Janta noua si cu celelalte elemente existente, construiesti roata noua.
Daca poti, ia o janta mai de soi, una buna n-ar fi patit ce a patit a ta.
  • 0

#73 marius_eugen

marius_eugen

    Membru Senior

  • Members
  • 892 postări
  • Biciclete:Red Bull
  • Localitate:Bucuresti - Dr. Taberei

Postat 19 February 2013 - 09:14:29

Viorel si eu am patit-o cu bicla unui prieten si am luat alta janta noua , am inlocuit doar 3 spite si 4 nipluri , camera si totul e perfect . Costuri destul de mici adica pana in 60 ron , dar la calitatea care o avea acea bicla ... altfel normal ca ar fi dat mai mult .

 

Intrebare : ce service BUN imi recomandati pentru inlocuirea butucilor , spitare si centrare ? Mi-am luat alti butuci si caut un service bun (si ieftin:D) .


  • 0

#74 viteazu_b

viteazu_b

    Amator

  • Banned
  • PipPipPip
  • 65 postări
  • Localitate:Bucale

Postat 06 March 2013 - 22:56:27

Vin si eu cu o intrebare. Care este diferenta dintre o roata remerx de 100 de lei si una mavic de 500+ lei ? Ma intereseaza mai ales daca e vorba doar de greutate sau mai sunt si alti factori de luat in considerare?


  • 0

#75 radu_vadan

radu_vadan

    Membru Senior

  • Members
  • 3211 postări
  • Biciclete:Pietro del Po Reynolds 531, BelieveBikes FS100, Merida Warp Tri, Allegro City Nexus i8.
  • Localitate:Cluj

Postat 07 March 2013 - 09:48:38

În primul rând calitatea pieselor, abia apoi greutatea.

Diferenţa e enormă.


  • 0

#76 hipopotanu

hipopotanu

    Membru Senior

  • Members
  • 2133 postări
  • Localitate:B

Postat 07 March 2013 - 10:07:05

pai numai daca stai sa te uiti la butuci si o sa te ia durerea de cap. dupa ce am trecut la alexrims/shimano la mavic am inteles de ce cer atat de multi bani pe ele - pentru ca merita


  • 0

#77 kuiu

kuiu

    Advanced Member

  • Membru
  • PipPipPip
  • 77 postări
  • Biciclete:scott sub 20
  • Localitate:Mures

Postat 27 March 2013 - 16:54:14

Am o janta capsata, iar capsele au diametrul interior de aproximativ 3-4 mm. Vreau sa o spitez, dar am observat ca niplurile sunt cam subtiri, capatul mai bombat nu acopera capsa pe toata suprafata, ramanand la vedere cam 1 mm pe marginea capsei. Ceva de genul acesta:

Attached File  qq.bmp   104.15KB   15 downloads cercul verde e diametrul niplului.

E normal asa, sau am nevoie de nipluri mai groase care sa se aseze si sa acopere capsa pe toata suprafata. Ma gandesc ca s-ar putea smulge niplurile din janta ( din capsa).

Ce parere aveti?


  • 0

#78 LucianTheOne

LucianTheOne

    There will be Only One

  • Administrators
  • 9819 postări
  • Localitate:Veresti - SV

Postat 27 March 2013 - 17:00:49

Ideal ar fi ca niplurile sa intre fix in gaura. Dar daca nu-i asa nu-i bai. Destul de rar am vazut nipluri rupte.


  • 0

#79 kuiu

kuiu

    Advanced Member

  • Membru
  • PipPipPip
  • 77 postări
  • Biciclete:scott sub 20
  • Localitate:Mures

Postat 27 March 2013 - 17:02:05

Ok. Merci!

....dar nipluri smulse din capse...

( Exista nipluri cu partea bombata de mai multe marimi/ grosimi ?)


  • 0

#80 Shder

Shder

    Amator

  • Membru
  • PipPipPip
  • 59 postări
  • Localitate:Bucuresti

Postat 27 March 2013 - 22:32:00

Sa incerci niste saibe?


  • 0