Salt la continut


RCZ Bike Shop
Fotografie

Cum sa alegi o bicicleta pentru oras / mers la serviciu


Subiect vechi!
Guest, au trectut mai mult de 180 zile de la ultima activitate în acest subiect de discuții, și este posibil să nu mai prezinte actualitate. Ești sigur că vrei să „dezgropi” subiectul cu un răspuns după atât de mult timp?


  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#1 un-baiat

un-baiat

    Amator

  • Membru
  • PipPip
  • 10 postări

Postat 27 March 2008 - 12:36:17

Acest articol este preluat de la un alt user:

Cum aleg prima bicicletă pe care o voi folosi pentru ture prin oraş şi mers la serviciu?

- sunt multe aspecte de care trebuie ţinut cont însă voi prezenta doar pe cele importante.

Oraşul e plin de puşti cu biciclete mountain bike cu suspensii şi pe faţă şi pe spate, cu roţi cât mai groase (anvelope late). O bicicletă "mountain bike" este o bicicletă de munte aşa cum îi spune şi numele. O astfel de bicicletă în oraş nu poate reprezenta o plăcere. Nici un om care doreşte să-şi cumpere o bicicletă pentru ture de oraş şi mers la serviciu NU are ce să facă cu aşa ceva! Dacă va luaţi o astfel de bicicletă, aceasta va deveni o povară, plimbarea cu aşa ceva nu este o plăcere ci este similară alergării cu un rucsac de 3kg în spate. Adică nu vei simţi nici o plăcere, vei transpira leoarcă iar bicicleta în loc să se strecoare lin printre străduţe va fi o greutate pe care o tragi după tine.

1) Cadrul este foarte important să fie uşor, în NICI UN CAZ cadru gros ci cât mai subţire şi mai uşor. Nu vă amăgiţi gândindu-vă (eu am 70kg, ce mai contează un cadru mai greu cu 2-3kg, doar nu sunt ciclist de performanţă, mă plimb în jurul blocului şi atât). Aceste 2-3 kg sunt foarte importante. Forma cadrului este foarte importantă, dacă e un cadru balonat şi greu, acesta va influenţa şi prin frecare dată de masa lui, şi prin frecarea cu aerul şi în plus, un cadru greu şi voluminos va avea şi un desing prost gândit şi-ţi va influenţa poziţia în mers. Diferenţa dintre mersul pe un cadru uşor, subţire, aerodinamic şi un astfel de cadru de mountain bike este următoarea: un om obişnuit de 30 ani care se deplasează dimineaţa cale de 3-4 staţii de tramvai pe o bicicletă cu cadru bun va ajunge la serviciu curat, înviorat uşor, vesel. Acelaşi om obişnuit dacă merge la servici pe un cadru greu va ajunge transpirat, gâfâind etc.
Nu vă amăgiţi gândindu-vă: las' să fie mai rezistent, să nu se rupă. Un cadru pentru bicicletă de oraş NU ARE cum să se rupă chiar dacă ai 100kg. Asta e o poveste pe care ţi-o spune vânzătorul. Nu te ajută cu absolut nimic faptul că e cadrul gros. O să rupi 100 de alte piese de la bicicletă, o să treacă 20 ani şi cadrul să fie tot la fel.
2) Cauciucurile (anvelopele) trebuie să nu fie late, groase, cu "zimţi cât mai mari". Un cauciuc bun este un cauciuc subţire ex. 26x1,5 cu stiraţii mici sau maxim 26x1,75 slick. Acesta e un cauciuc de oraş. Striaţiile pe cauciucuri încetinesc foarte mult, introduc frecare mare. Diferenţa între un cauciuc cu striaţii şi unul slick este enormă! Dacă pedalezi "agale" şi ai un cauciuc uşor, lin, o să simţi că te duci înainte, pur şi simplu simţi că bicicleta are tendinţa de a luneca uşor înainte. Dacă mergi pe aceeaşi bicicletă, cu acelaşi cadru, echipată cu cauciucuri groase, cu striaţii şi încerci să pedalezi agale, vei simţi că bicicleta se lipeşte de asfalt, că nu înaintează, vei fi obligat să depui mai mult efort ca să nu cazi.
Văd zilnic oameni care vor să-şi ia o bicicletă pentru mers la serviciu şi deplasări prin oraş,. Oameni care se duc la 2-3 magazine, neştiind ce să aleagă întreabă vânzătorul, acesta imediat îi minte în faţă şi îi îndrumă spre o bicicletă mountain bike spunând că "e rezistentă şi bună pentru gropile din bucureşti". Oamnii neîncrezători, sau poate pentru un preţ mai bun se îndreaptă spre alt magazin. Acolo aceeaşi poveste. După ce merg la 2-3 magazine şi primesc acelaşi sfat mârşav aleg un mountain bike. Se urcă pe ea, fac 2-3 ture, o ridică în mână şi li se pare uşoară, chiar la turele pe care le fac în jurul magazinului li se pare că deşi e mtb, merge foarte uşor. Asta pentru că NU-şi pot da seama fiind la prima bicicletă.
Un om normal care v NU are ce să facă cu o bicicletă cu cadru gros şi roţi late în oraş.
3) Suspensiile nu au ce căuta la o bicicletă de oraş. În cel mai rău caz suspensii doar pe faţă. Cel mai bine ar fi să nu aibă suspensii deloc. Suspensiile nu te ajută la gropile din oraş sau la mersul la serviciu. Mergând spre serviciu poţi să ocoleşti gropile, doar nu eşti cu camionul! Dacă nu poţi ocoli, amortizezi puţin cu picioarele pr pedsle şi gata, ai trecut de groapă. Roata de pe faţă se descentrează cel mai rar, pe ea e greutate mai puţină, la borduri tragi puţin de ghidon în sus şi urci bordura foarte uşor chiar dacă ai 40 ani. Suspensia pe spate e de-a dreptul o prostie în oraş! Suspensiile sunt grele, pe o bicicletă cu suspensii mersul este mai greoi decât pe una fără suspensii. Ştiu, sunt frumoase, dau bine însă îngreunează mersul. În plus, o bicicletă cu preţ sub 1000RON cu suspensii e un chitch de care trebuie să te fereşti! Dacă nu sari scări, dacă nu iei borduri în viteză mare, dacă încerci să ocoleşti gropile pe care le vezi, dacă încetineşti puţin când vezi o groapă de nu poate fi evitată (rar), suspensia nu este pentru tine.

A merge cu o bicicletă cu cauciucuri groase prin oraş este similar cu a merge cu nişte cizme de cauciuc în picioare. Pur şi simplu simţi că e greu de înaintat echipat cu aşa ceva. La fel şi cu suspensiile, e ca şi cum "ai trage ceva după tine".
Mulţi mă vor contrazice, vor spune ce biciclete deosebite au ei, însă eu nu pentru aceştia am scris. Am scris pentru oameni care vor să evite aglomeraţia din oraş cu ajutorul acestui minunat sport "mersul pe bicicletă - ciclismul".

Comparaţia dintre o bicicletă de oraş şi un mountaint bike este similară cu:
- săniuţă din aluminiu vs săniuţă din fier
- shiuri uşoare vs schiuri grele
- role cu roţi din plastic vs role cu roţi din silicon
Arată la fel, par la fel, dacă te plimbi 2 minute cu ele crezi că sunt la fel, dar diferenţa e mare. Evident, fiecare e mulţumit cu ce are, săniuţa lui, chiar dacă e din fier el crede că e bună, rolele chiar dacă merg mai greu spune că sunt bune şi i-se par bune, shiurile chiar dacă mai mult sunt împinse decât alunecă, el crede totuşi că merg bine şi i-se par bune.
Ce e grav, 90% din oamenii care au bicicletă în România sunt puşti cu biciclete de munte, grele, inutile în oraş. În aceste condiţii, magazinele s-au orientat spre astfel de cumpărători, importă piese şi biciclete de acest tip şi oriunde te-ai duce îţi bagă pe gât o bicicletă care nu e bună de nimic. Lumea nu ştie ce să cumpere. La fel şi părinţii care nu s-au dat cu săniuţa cumpără o săniuţă cât mai grea, din fier cu gând să dureze mai mult de parcă s-ar rupe cadrul.
  • 3

#2 idan

idan

    Membru

  • Membru
  • PipPipPip
  • 42 postări
  • Localitate:Bucuresti

Postat 27 March 2008 - 21:18:53

Foarte bune sfaturile si precizarile.
Multumesc.

Dan
  • 0

#3 erich1934

erich1934

    Membru Senior

  • Members
  • 188 postări
  • Localitate:Bucuresti/Calarasi

Postat 08 April 2008 - 09:37:32

Singura chestie pe care MTB -urile o au special este marketing-ul.
Toata lumea iti vinde biciclete sa rupi muntele in doua cu ele. Pentru touring MTB-urile sunt nepotrivite (daca se face pe sosea).
Cel mai enervant e ca se promoveaza caratul MTB-ului in masina pana sus pe munte si apoi te dai la vale cu ele exact ca si cu schiurile (numarul din august 2007 al "Velovert" o revista franceza de MTB asta te sfatuieste).
O bicicleta care sa fie "mai buna decat masina" trebuie sa poate fi folosita pe sosea , si oarecum limitat offroad (un drum forestier de exemplu) deci din punctul meu de vedere un hibrid (eu am norocul sa am si asa ceva).
Nu am nimic cu MTB-urile doar ca sunt nepotrivite in oras si sunt la fel de utile ca si jeep-urile .
LE : Un MTB oricare ar fi el trebuie hibridizat macar pentru folosirea in oras : cauciucuri slick , aparatori , far , pozitie in spate,portbagaj iar unele dintre ele pur si simplu nu permit asta (cadrul lor nu permite montarea de aparatori de exemplu) si nu in ultimul rand protectie pentru lant. Sa mai zic de Shimano Nexus ?
  • 0

#4 un-baiat

un-baiat

    Amator

  • Membru
  • PipPip
  • 10 postări

Postat 05 May 2008 - 20:45:35

Bicicletele de oras ar trebui sa fie in mod normal primele la nivelul vanzarilor, de vreme ce cei mai multi vor o bicicleta pentru a face scurte deplasari in cadrul orasului.
Din contra,in Romania, multi cumparatori aleg gresit bicicletele de munte crezand ca vor merge si pe drumuri de pamant, acest lucru intamplandu-se foarte rar sau chiar deloc. Daca doriti o bicicleta pentru a va deplasa in oras, city bikes sunt unica solutie, cu rezerva de a va putea lua o bicicleta hibrida care poate sa se deplaseze si pe drumuri de teren mai putin accidentate. In niciun caz sa nu preferati bicicleta de munte pentru a va deplasa pe asfalt, deoarece MTB-urile sunt la moda sau pentru ca prietenii vostri ar considera ca o bicicleta de oras este demodata.Bicicletele de oras au evoluat atat de mult cu scurgerea deceniilor ce au trecut de la aparitia lor astfel incat astazi este tot ce poate fi mai bun pentru plimbarile si deplasarile noastre.

sursa: mbike
  • 0

#5 yakko

yakko

    Amator

  • Membru
  • PipPip
  • 13 postări

Postat 18 May 2008 - 05:08:39

Sunt unul dintre cei care vor sa cumpere o bicla si nu au avut nimic de a face cu biclele de 20 de ani :D. Am cam 1,80m si vreo 107 kile, ceea ce inseamna probabil ca imi trebuie o bicla mai speciala care sa ma suporte...
Am incercat sa gasesc o solutie in ceea ce s-a scris pe diverse forumuri inclusiv aici, dar nu am intalnit o concluzie clara cu ce pot sa gasesc in magazinele din Bucuresti relativ la situatia mea, si ma zbat inca in nestiinta ;).
Voi merge 95% din timp in oras (mers la servici partial prin parc, adica trepte, teren putin mai accidentat) si 5% as vrea sa urc bita in masina si sa merg pe un drum forestier/padure (sa zicem ca mi-ar place si ceva ture mai lungi pe sosea, dar nu cred ca voi ajunge vreodata sa fac asta). De fapt nici cei 5% nu sunt siguri.
Am inteles ca ideal este sa am bita de oras si alta de off-road dar nu am atat spatiu de depozitare si nici bani. Astfel rezulta din cate am citit pe aici ca un hibrid ar fi ideal. Daca gresesc va rog sa ma corectati.

Daca ati putea sa imi faceti si mie o recomandare bazata pe masa coroprala ceva mai speciala si pentru un buget de 1500 ron (maxim 2000) v-as ramane recunoscator. Din cate am citit Cube Road SL ar fi o solutie, dar poate se gaseste si o solutie putin mai ieftina de atat. V-as ruga si pentru o recomandare la marimea cadrului pentru tipul ales de bita (inseam size 81cm). Am calculat cu ajutorul unui tool si pentru road a rezultat un cadru de 54 adica vreo 21 de inch care mie mi se pare cam mult. Presupun ca marimea variaza de la un tip de cadru la altul. Hibridul nu stiu ce tip de cadru poate avea si ma gandesc ca in functie de asta difera si marimea.

Multumesc.
  • 0

#6 valyo

valyo

    Amator

  • Membru
  • PipPip
  • 18 postări

Postat 20 May 2008 - 13:04:15

Salut. Cam acelasi tip de bicicleta caut si eu. Dupa 5 ani de mers pe o ruseasca la care am schimbat tot in afara de cadru si furca mi-am zis ca e timpul sa imi iau alta. Imi face cu ochiul o Kona Dew la 1200lei dar nu sunt sigur daca e alegerea cea mai buna.
  • 0

#7 Frank

Frank

    Membru Senior

  • Members
  • 6791 postări
  • Biciclete:De drum lung
  • Localitate:Bavaria

Postat 20 May 2008 - 16:08:07

...dar nu sunt sigur daca e alegerea cea mai buna.

Alegerea cea mai buna nu va exista niciodata, miine sau poimiine apare ceva si mai bun decit ceea ce ai considerat tu a fi cel mai bun ...
  • 0

#8 asterisc

asterisc

    Amator

  • Membru
  • Pip
  • 7 postări

Postat 26 June 2008 - 14:04:55

... De aia e bicicleta superioara masinii, pentru ca poti face mai multe cu ea ...

... Strict util si eficient sunt cu adevarat: slickuri si frina pe disc.


Cu prima afirmatie nu sunt deloc de acord. Ca si bicicletele, si masinile sunt de diferite feluri.
E o afirmatie gratuita...

Cat despre a doua, franele pe disc nu aduc un plus de performanta in cazul offroad-ului, in conditii dure (noroi, ploaie, ...) ?
Din cate am vazut/auzit, NU are sens sa pui frane pe disc in oras...

Ma contrazice cineva?
  • 0

#9 animaloo

animaloo

    Obosit nascut

  • Members
  • 3466 postări

Postat 26 June 2008 - 14:28:30

si in oras ploua

sfaturile din primul post mi se par de bun simt. evident ca eu le-am ignorat pe toate cand mi-am luat bicla, dar noi sa fim sanatosi :)

Un om normal NU are ce să facă cu o bicicletă cu cadru gros şi roţi late în oraş.

n-am zis niciodata ca-s normal :D
  • 0

#10 asterisc

asterisc

    Amator

  • Membru
  • Pip
  • 7 postări

Postat 26 June 2008 - 17:06:56

OT:

Bineinteles ca am nevoie de acel minim de postari, de aia am (cu asta) 3 posturi in mai bine de 1 saptamana.

Mi se pare aberant sa zica cineva ca bicicleta e superioara masinii... de aia am si postat.
Nu conteaza vechimea posturilor, ci calitatea informatiilor...
  • 0

#11 Frank

Frank

    Membru Senior

  • Members
  • 6791 postări
  • Biciclete:De drum lung
  • Localitate:Bavaria

Postat 26 June 2008 - 17:19:58

Mi se pare aberant sa zica cineva ca bicicleta e superioara masinii...

Depinde de punctul de vedere :idea:.

Nu conteaza vechimea posturilor, ci calitatea informatiilor...

O informatie foarte calitativa ;-).
  • 0

#12 albuemil

albuemil

    Membru Senior

  • Members
  • 394 postări
  • Localitate:Targu Mures

Postat 26 June 2008 - 17:30:12

... Mi se pare aberant sa zica cineva ca bicicleta e superioara masinii...


La fel de aberant mi se pare cand cineva afirma ca masina e superioara bicicletei :-P

Fiecare e buna la ceea ce a fost proiectat sa faca, a compara o bicicleta cu o masina e ca si cum ai compara o barca cu un transatlantic, normal ca in afara de faptul ca ambele plutesc (sau ar trebui sa pluteasca :-P) nu prea sunt asemanari intre ele mai ales la ce sunt (sau pot fi) folosite.
  • 0

#13 JimmyDanger

JimmyDanger

    Membru Senior

  • Members
  • 294 postări
  • Localitate:Bucureşti

Postat 27 June 2008 - 16:16:21

Merg cu bicicleta oriunde şi oricând, însă:
- nu pot căra cu ea de la supermarket şi de la piaţă 4 până la 6 sacoşe pline ochi, plus baxuri de apă minerală şi plată pentru o săptămână
- nu-mi pot transporta cu ea familia (care include şi un copil mic)
- nu pot ieşi din oraş cu ea atunci am treabă în provincie (decât poate cu riscul ca odată ajuns la destinaţie să nu mai fiu bun de nimic)
- nu o pot lăsa în stradă nici cât mă duc să plătesc o factură (poate unii o consideră exagerare, însă există riscul să rămâi fără ea indiferent câte măsuri de siguranţă ţi-ai lua, asta ca să nu mai vorbesc şi de riscul vandalizării)
  • 0

#14 animaloo

animaloo

    Obosit nascut

  • Members
  • 3466 postări

Postat 27 June 2008 - 16:36:23

- nu o pot lăsa în stradă nici cât mă duc să plătesc o factură (poate unii o consideră exagerare, însă există riscul să rămâi fără ea indiferent câte măsuri de siguranţă ţi-ai lua, asta ca să nu mai vorbesc şi de riscul vandalizării)

u're funny. adevarul este ca masinile sunt inviolabile. orice incercare de furt din masina sau doar de vandalizare este 0, pentru ca masinile sunt inconjurate de un camp de forta.
sau, in orice caz, masina lui Jimmy.

in plus, daca ai sa citesti TOATA explicatia, ai sa vezi unde era vorba despr superioritatea bicicletei. Pentru ca sunt zone unde bicicleta ii este superioara masinii.
  • 0

#15 asterisc

asterisc

    Amator

  • Membru
  • Pip
  • 7 postări

Postat 27 June 2008 - 16:36:54

In acelasi spirit, bocancul este superior bicicletei...

Nu am vrut sa inflamez muschii nimanui, dar sa fim totusi cu picioarele pe pamant, fiecare obiect are utilitatea/inutilitatea lui...
  • 0

#16 animaloo

animaloo

    Obosit nascut

  • Members
  • 3466 postări

Postat 27 June 2008 - 16:46:10

exact. ca si in contructia unei idei, toate propozitiile au o utilitate. scoase din context, propozitiile devin inutile.

propozitie = idee
  • 0

#17 JimmyDanger

JimmyDanger

    Membru Senior

  • Members
  • 294 postări
  • Localitate:Bucureşti

Postat 27 June 2008 - 20:59:45

u're funny. adevarul este ca masinile sunt inviolabile. orice incercare de furt din masina sau doar de vandalizare este 0, pentru ca masinile sunt inconjurate de un camp de forta.
sau, in orice caz, masina lui Jimmy.

În timp ce maşina o pot lăsa în stradă fără nici un stres, când am bicla legată de vreun gard sunt cu nervii praştie. Consider că pentru un hoţ / vandal o maşină încuiată şi cu alarmă (sau de producţie comunistă şi jegoasă - cum e cazul meu) prezintă o tentaţie mult mai mică decât o biclă pe care chiar dacă nu poţi s-o iei cu totul, tot găseşti ceva să demontezi de pe ea.
Totuşi, zicea cineva că dacă e vreun lucru pentru care să mulţumim celor de la DHS/FB/Rich, acela ar fi că i-a învăţat pe români să creadă că preţul unei bicle e de 200-300 RON, deci nu prea merită să-ţi baţi capul să furi aşa ceva.

Dar sa revenim la concret: se pot face cumparaturi si din supermarket. Cora, Billa au parcari de biciclete si sunt folosite. Just have a look ... Nu se pot cara baxuri dar se pot face mai multe drumuri si nu se consuma benzina si timp pentru parcare.

De aici înţeleg că îţi faci cumpărăturile singur. Încearcă să-i propui soţiei ca în loc de maşină să mergeţi cu bicicletele (1 sau 2 drumuri) şi să căraţi la fiecare drum câte 2 sarsanale fiecare. Dacă reuşeşti s-o convingi, promit să încerc şi eu :evil: .

argumente de tipul "nu pot cara familia in provincie la rude in weekend" sunt "out of scope"

Corect. Generalizasem.
  • 0

#18 JimmyDanger

JimmyDanger

    Membru Senior

  • Members
  • 294 postări
  • Localitate:Bucureşti

Postat 29 June 2008 - 16:02:51

Eu: Ce-ai zice dacă am lăsa naibii maşina acasă şi am merge cu bicicletele la Cora ? Mai facem şi economie că nu mai cumpărăm toate prostiile dacă nu putem să le cărăm.
Ea (isterizată instantaneu): CEEEEE ?!?! AI ÎNNEBUNIT ? Cum să mergem cu chestiile alea ? etc.
Ca să fac o sinteză coerentă a unei tirade furibunde, s-ar rezuma cam la următoarele:
- mult mai greu de dat la pedale decât de stat pe scaun
- mersul pe stradă cu bicla e sinucidere curată
- imposibil de cărat cu bicla strictul necesar (deşi când mergeam cu microbuzul Cora strictul necesar încăpea în 4 sacoşe, de când avem maşină se pare că abia mai intră în 6)
- dacă am chef de aşa ceva, n-am decât să mă duc singur

Felicitări celor care au avut rezultate pozitive în acest demers, eu unul nu am nici energia, nici tactul necesar pentru a reuşi.
  • 0

#19 dragosb

dragosb

    Membru Senior

  • Members
  • 205 postări
  • Localitate:Constanta

Postat 29 June 2008 - 17:13:26

nu am vazut pe nimeni pana acum folosind asa ceva:
http://www.marosbike...products_id=446
:mrgreen:
  • 0

#20 animaloo

animaloo

    Obosit nascut

  • Members
  • 3466 postări

Postat 30 June 2008 - 12:20:17

nici eu nu am vazut in romania. prin suedia am vazut cateva bicle echipate cu remorca.
plus scaune de copchii si alte minunatii de genul asta.

Totuşi, zicea cineva că dacă e vreun lucru pentru care să mulţumim celor de la DHS/FB/Rich, acela ar fi că i-a învăţat pe români să creadă că preţul unei bicle e de 200-300 RON, deci nu prea merită să-ţi baţi capul să furi aşa ceva.

mie mi-au furat ceasul de la kilometraj, deci valoarea obiectului furat se pare ca nu conteaza prea mult
(il lasasem pentru ca oricum aveam magnetelul furat odata cu roata)
  • 0

#21 Alexievici

Alexievici

    Membru Senior

  • Members
  • 291 postări

Postat 30 June 2008 - 13:44:16

nu am vazut pe nimeni pana acum folosind asa ceva:
http://www.marosbike...products_id=446
:mrgreen:


eu am vazut in deva o chestie de genu asta(arata mai bine totusi) la un cicloturist(nu stiu daca era roman sau nu)
  • 0

#22 JimmyDanger

JimmyDanger

    Membru Senior

  • Members
  • 294 postări
  • Localitate:Bucureşti

Postat 30 June 2008 - 20:26:11

nu am vazut pe nimeni pana acum folosind asa ceva:
http://www.marosbike...products_id=446
:mrgreen:

Eu am văzut încă din anii '80 aşa ceva, pe la ţară. Le prindeau de bicicletă cu sârmă şi le foloseau ca să care butelii de aragaz sau bidoane cu apă.
  • 0

#23 oushor

oushor

    Amator

  • Membru
  • PipPip
  • 15 postări

Postat 10 July 2008 - 17:42:43

Pentru fericitii proprietari de DHS/FB si alte marci exclusiviste pentru oameni impliniti, stricatul componentelor e o realitate cotidiana. Totusi, dupa ce am patit-o ieri pe ploaia aia nebuna, m-am hotarat sa imi iau alte frane. As dori niste recomandari pentru frane care sa nu pice dupa trei ture moderate prin oras sau strangeri de suruburi inainte de plecare dar nici sa nu coste cat toata bicla la un loc. Folosind bicicleta numa in ture lejere prin oras si prin imprejurimi, as dori sa stiu cam care ar fi varianta cea mai nimerita in aceasta situatie, nici mai mult, nici mai putin.
  • 0

#24 LucianTheOne

LucianTheOne

    There will be Only One

  • Administrators
  • 9582 postări
  • Localitate:Veresti - SV

Postat 10 July 2008 - 21:56:47

Iti recomand niste V-break-uri de la Shimano - M421.

http://www.playbike....p?id_produs=653

Am avut si eu si le-am folosit mult si bine fara probleme. Sunt ieftine si sabotii se uzeaza greu. Le-am schimbat doar ca am gasit "moca" altele mai bune.
  • 0

#25 bikeye

bikeye

    Amator

  • Membru
  • PipPip
  • 23 postări

Postat 11 July 2008 - 07:57:40

parerea mea e sa iti iei o bicicleta buna si usoara ... ca sa nu ajungi mort de oboseala la servici:cry: ;-)
  • 0

#26 LucianTheOne

LucianTheOne

    There will be Only One

  • Administrators
  • 9582 postări
  • Localitate:Veresti - SV

Postat 11 July 2008 - 08:07:32

Depinde ce serviciu are... Daca lucreaza la birou i-ar prinde bine o bicla cu suspensii de vreo 25kg, ca sa faca un efort suplimentar si sa ramana in forma:mrgreen:
  • 0

#27 oushor

oushor

    Amator

  • Membru
  • PipPip
  • 15 postări

Postat 11 July 2008 - 10:56:49

Mai e pana la servici, bicla o folosesc la plimbari, drumuri prin oras dupa una, alta, pe cat imi permite timpul si, neavand inca posibilitatea sa imi iau o bicicleta noua, incerc sa fac din cea actuala ceva caaaat de cat mai de Doamne-ajuta pentru ca am innebunit azi sa mai strang franele alea dar dupa trei miscari slabeau din nou. Alivio pare compromisul cel mai bun, din ce am mai citit si pe aici, nu e cu pretentii, dar macar sunt cat de cat mai fiabile. O sa dau o tura pe la magazine sa vad care e treaba :) Mersi pt sfat lucian si revin cu impresii dupa ce o sa le iau.
  • 0

#28 altfell

altfell

    Membru Senior

  • Members
  • 121 postări

Postat 16 August 2008 - 12:06:18

Ideal ar fi sa ai o bicla pentru fiecare scop. Un MTB pt iesit pe offroad, o cursiera pentru ture lungi pe asfalt, o bicicleta de expeditie si una de oras (optional una de fitness si o hidrobicicleta). In momentul in care incerci sa ai una singura care sa fie toate la un loc faci compromisuri si sa ajungi la hibriduri care intr-o anumita situatie evident se vor descurca mai prost decat o bicla specializata.

Bicla de oras ideala e una cadru de dama fara suspensii, frane V-brake, ghidonul acela in "U" cu bratele spre tine, cu portbagaj, posibil cos pe ghidon, aparatori de noroi, far si stop (posibil dinam), claxon, aparatoare la lant ca sa nu ti se prinda pantalonul, posibil schimbator doar pe pinioane nu si pe foi. Ideea cadrului de dama e sa poti merge cu o pelerina, cu un pardesiu, ghidonul e facut pentru manevrabilitate si comoditate, sa stai cat mai drept pe ea.

O bicla de oras nu exceleaza nici la viteza (ca viteza prea mare in oras e riscant), nici la absorbit socuri (ca totusi se merge pe asfalt, iar oricat se zice ca bucurestiul e plin de gropi poti foarte bine sa circuli zilnic cu o cursiera si sa nu ai probleme), nici la capacitate de carat. Dar are niste atuuri care o fac mult mai comoda si mai utila pentru mers la serviciu/scoala/cumparaturi etc.


Si ca fapt divers, primarul din amsterdam parca zicea ca fiecare om trebuie sa aiba macar doua biciclete. Una de timp frumos si una de timp urat. Eu am o cursiera cu care ma plimb aproape peste tot. Si un MTB cu care mai ies la o padure si o sa merg iarna. In total am dat 800 RON pe ele, ambele sh. Dar isi fac treaba. 8-)
  • 0

#29 Alexievici

Alexievici

    Membru Senior

  • Members
  • 291 postări

Postat 16 August 2008 - 12:53:20

800 ron in total??:shock: Respect!
De obicei ii greu sa rezisti tentatiei de a-ti lua o bitza buna adica scumpa.
  • 0

#30 alex.burlacu

alex.burlacu

    Membru Senior

  • Members
  • 675 postări
  • Localitate:București - Vitan

Postat 21 April 2009 - 16:34:12

Total de acord cu articolul... Din pacate l-am gasit la aproape 1 an de cand mi-am luat un MTB... Acum ma uit dupa o bicicleta mult mai spre city... E inutil sa folosesti in oras, in special in Bucuresti biciclete MTB, cel putin pentru a merge la munca. Cat despre a merge in parcuri... Ies destul de des in IOR, si nu vad prea multi care sa nu mearga pe alei, asa ca... iar mi se pare inutil sa ai MTB.

Toate bune,
Alex.


____
http://alex.burlacu.blogsite.org/blog
  • 0

#31 Hayabusa

Hayabusa

    Amator

  • Membru
  • Pip
  • 2 postări

Postat 22 April 2009 - 21:24:27

Salve
Ma intereseaza si pe mine o bicicleta, dar nu dau mai mult de 2000ron pe ea. Problema e ca as vrea una full suspention, insa aici se tot spune ca nu gasesc decit prostii, ca bicicletele nu sunt decit dela 6000 euro in sus (sincer, mi se pare o exagerare). De ce vreau full suspention? Mai merg intr-un oras plin de gropi si am pietre la rinichi. Plus ca mai vreau sa ies si pe camp cu ea! Insa vreau sa renunt la masina (m-am ingrasat si lenevit) si sa folosesc o bicicleta. Nu-mi trebuie performanta, ci doar rezistenta/fiabilitate si confort (ptr rinichii mei). Merci anticipat
  • 0

#32 Guest_am44_*

Guest_am44_*
  • Guests

Postat 22 April 2009 - 22:56:49

"primarul din amsterdam parca zicea ca fiecare om trebuie sa aiba macar doua biciclete"...8-)..in olanda, consumul de "iarba", "ciuperci", si altele similare, este liber...primarul este si el om...probabil "consumase" cate ceva. poate zice si oprescu d"astea, daca fumeaza vreo trei tigari odata...(mama lor de shpagari).

@hayabusa: de ce nu iti iei o hayabusa? ai ceva mai multa viteza...
  • 0

#33 Guest_rarespa_*

Guest_rarespa_*
  • Guests

Postat 23 April 2009 - 09:05:29

acu sa nu fim extremisti cu discurile... Degeaba se zice ca nu ai nevoie de ele in oras. in 90% din cazuri, daca, de doua ori pe an ai ghinionul sa te lase vbrake-urile intr-un fel sau altul...si sa patesti ceva!

Bun ..MTB Hardtail cu cu cadru din AL[mult mai usor] si suspensie rigida [eventual blocata] pe fata + SLick-uri e mai util ptr oras?

8-)
  • 0

#34 Hayabusa

Hayabusa

    Amator

  • Membru
  • Pip
  • 2 postări

Postat 23 April 2009 - 09:37:11

@hayabusa: de ce nu iti iei o hayabusa? ai ceva mai multa viteza...


De unde stii ca nu am deja...:)
De cind m-am mutat in provincie m-am lenevit(merg numai cu masina ptr ca transportul in comun e jalnic/total ineficient) si vreau sa merg pe bicicleta.
Ok, se pare ca nu exista pareri pe aici, ci doar mistouri-bafta!
  • 0

#35 Guest_rarespa_*

Guest_rarespa_*
  • Guests

Postat 23 April 2009 - 18:38:18

acu sa nu fim extremisti cu discurile... Degeaba se zice ca nu ai nevoie de ele in oras. in 90% din cazuri, daca, de doua ori pe an ai ghinionul sa te lase vbrake-urile intr-un fel sau altul...si sa patesti ceva!

Bun ..MTB Hardtail cu cu cadru din AL[mult mai usor] si suspensie rigida [eventual blocata] pe fata + SLick-uri e mai util ptr oras? ah..roti de 26

:-bd



:D ..chiar nu poate baga nimeni un raspuns la tema asta?
  • 0

#36 majikstone

majikstone

    Membru Senior

  • Members
  • 1743 postări
  • Biciclete:Vortrieb custom cross
  • Localitate:Paris / Cluj-Napoca

Postat 23 April 2009 - 18:49:35

Parerea mea:

1. In oras principala problema e furtul bicicletei. Gandeste-te bine la asta (eu am patit-o).

2. Eu am optat pentru deplasarile prin oras pentru o cursiera veche, de otel, Peugeot, (vezi link aici: http://www.ciclism.r...rte-vechi-4123/ ), careia i-am realizat cateva mici modificari. Eu n-am vrut aripi/portbagaj, dar se pot pune (au urechi adecvate si tot ce trebuie).

3. Motivul pentru care am decis sa o cumpar e ca o bicicleta care la baza era o cursiera, sau in orice caz ceva apropiat ei ca structura si componente, e mult mai utila in oras decat ceva bazat pe un MTB. Am si un MTB Merida, cu cauciucuri semi-slick, cu furca blocabila, nu foarte greu, dar ma deplasez mult mai usor pe "Furia Alba" (pejoul) :D.

4. Orice ai decide sa cumperi pentru oras, eu zic sa iei ceva relativ simplu, dar functional si fara probleme tehnice (parerea mea ca ceva second - ceva cu un aspect mai rapciugos atrage mai putini hoti), iar pentru oras o furca rigida e ok. Uita-te la straini si la "beater"-urile lor.

5. Frane pe disc in oras :-bd... nu prea cred ca e nevoie. Ideea franelor pe disc e sa asigure o franare mai buna in conditii de apa/noroi/etc. Niste frane in V decente, bine reglate si cu sabotii in regula, blocheaza roata fara probleme, deci franeaza suficient pana la punctul ala. Iar daca te prinde ploaia, sunt saboti din tot felul de materiale si cu diverse profiluri, care asigura o franare mai buna in conditiile existentei unei pelicule de apa intre sabot si janta. Da, e drept, on the long shot, o sa se uzeze janta... Dar chiar cred ca e inutil sa pui frane pe disc pe o bicicleta de oras, daca o folosesti doar pentru oras.

6. Dupa cum zicea cineva, o bicicleta "buna la toate" nu exista. Daca vrei ceva pentru oras, o cumperi doar pentru oras.
  • 0

#37 radu_vadan

radu_vadan

    Membru Senior

  • Members
  • 3151 postări
  • Biciclete:Pietro del Po Reynolds 531, BelieveBikes FS100, Merida Warp Tri, Allegro City Nexus i8.
  • Localitate:Cluj

Postat 24 April 2009 - 11:29:58

Eu tocmai am concluzionat treaba cu bicla de oraş, şi luni o pun în aplicare. Va fi un single speed pe cadru de oţel, cu roţi de 26 1.5 slick fără QR, v-brake, apărători, şi ghidon drept. Investiţie minimă, satisfacţie maximă, şi am scăpat de stresul să las bicla scumpă legată în faţa bazinului de înot/barului/băncii etc.
  • 0

#38 Guest_rarespa_*

Guest_rarespa_*
  • Guests

Postat 24 April 2009 - 11:33:51

Eu tocmai am concluzionat treaba cu bicla de oraş, şi luni o pun în aplicare. Va fi un single speed pe cadru de oţel, cu roţi de 26 1.5 slick fără QR, v-brake, apărători, şi ghidon drept. Investiţie minimă, satisfacţie maximă, şi am scăpat de stresul să las bicla scumpă legată în faţa bazinului de înot/barului/băncii etc.


unde ai gasit single speed?
  • 0

#39 radu_vadan

radu_vadan

    Membru Senior

  • Members
  • 3151 postări
  • Biciclete:Pietro del Po Reynolds 531, BelieveBikes FS100, Merida Warp Tri, Allegro City Nexus i8.
  • Localitate:Cluj

Postat 24 April 2009 - 11:39:04

E o improvizaţie defapt... Am luat mai de mult o roată cu butuc pe filet pentru hometrainer, şi am pus pe ea un singur pinion cu clicket. Acuma nu o mai pot pune pe MTB că îmi dau spiţele în etrierul de la frâna pe disc. Pe faţă pun un angrenaj de cursieră cu 53-42, rămas de la cursa veche, foaia de 53 o vopsesc cu un spray negru, şi numa bine va funcţiona ca apărătoare de lanţ :))
Mai adaug la asta un banal întinzător de lanţ (pe care dacă nu-l ai, poţi folosi un schimbător spate cât mai banal, pe care-l reglezi din şuruburi să stea aliniat cu pinionul) şi uite că a ieşit single speed. Raportul va fi un foarte comfortabil 42-15 (dacă bine ţin minte, pinionul spate e pe 15 dinţi...).
Luni (sper că va fi gata) pun ceva poze.
  • 0

#40 alex.burlacu

alex.burlacu

    Membru Senior

  • Members
  • 675 postări
  • Localitate:București - Vitan

Postat 26 April 2009 - 22:30:37

Ca sa nu iesim din tema.... Ce model de sa folositi pentru bicla cu care mergeti la munca?
Intre noi fie vorba, nimeni nu pomeneste de confortul personal al celei mai importante componenete:) ca daca ajungi la munca si te doare'n el.... ai pus-o :)
Lasand gluma la o parte, chiar mi se pare o idee de studiu...ce sa este recomandata pentru a parcurge cei 13-15km dus-intors de acasa la birou si inapoi.
  • 0



Subiect vechi!
Guest, au trectut mai mult de 180 zile de la ultima activitate în acest subiect de discuții, și este posibil să nu mai prezinte actualitate. Ești sigur că vrei să „dezgropi” subiectul cu un răspuns după atât de mult timp?