Andreis

Un sfat: Drag Hacker sau Rockrider (B'Twin)

21 posts in this topic

Salutare tuturor,

Sunt nou aici si ma bucur sa ma alatur voua.

Incep de anul acesta ceva ce nu am mai practicat de multi ani. Cum trebuie mai intii sa-mi cumpar o bicicleta si deja am pierdut 3 zile citind despre ce mai inseamna o bicla si din ce se mai alcatuieste ea, o parere in plus m-ar ajuta foarte mult in a ma decide ce sa achizitionez.

Asadar v-as ruga un sfat atat pentru mine cat si pentru baiatul meu cel mare (8 ani).

1) Pentru mine (1,80, 80 kg - 83 cm lungime picior)

Rockrider 5.0

Marime L; Cadru - oţel HI-TEN ; tuburi oversize;; Pedalier de oţel 24x34x42; schimbător faţă Shimano TZ30; schimbător spate Shimano; Manete de frână din aluminiu 2 degete; frâne V-brake; ghidon din oţel HL 153, 580mm ; pipă din oţel HL 21 headset.; Tijă şa din oţel HL SP200; Roţi - Jante din aluminiu 36 spiţe, pentru a câştiga greutate.

Pret: 556 Lei

sau

DRAG HACKER

Marime XL sau L, Cadru: Drag Hacker HI-TEN Steel; Anvelope: Trax Stonetrax 2.0, 26"; Butuc fata: Formula FM-21; Butuc spate: Formula FM-32 QR; Jante: Mach1 EXE CNC; Manete schimbator: Shimano SL-RS35; Schimbator fata: Shimano FD-TZ31; Schimbator spate: Shimano RD-TX31; Angrenaj: 24/34/42 dinti; Pinioane: Shimano TZ20 14/28; Frane: V-brake; Tija sa: Kalin, 28.6 х 300 mm

Pret: 640 lei

2) Pentru baiat ( 8 ani si 1.35 m)

b'Twin Original 1

Cadru 24" jos b'Twin Original, din oţel Hi Ten; Transmisie Shimano - 6 viteze. Schimbător rotativ Shimano Revoshift; Schimbător spate Schimano foarte fiabil; Frâne V-Brake din oţel;

Pret: 579 lei

sau

Drag Laser

Cadru: Drag Laser HI-TEN Steel 24 "; Butuci: Formula FM-21, 36H; Manete schimbator: Shimano SL-RS35; Schimbator fata: Shimano FD-TZ32; Schimbator spate: Shimano RD-TX31; Jante: Dublu; Angrenaj: 42X32X22 dinti; Pinioane: Shimano MF-TZ20 14-28, dinti; Greutate: 11,2 kg

Pret: 630 LEI

OBS: Bicicletele Drag Hacker au transport gratuit, pe cand la Decathlon trebuie platit separat, probabil inca 120 lei.

Bicicletele le vom folosi prin oras dar si prin imprejurimi (iesiri cu cortul si drumuri de munte).

Multumesc tuturor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

O bicicleta decenta incepe de pe la 1000 ron ,alea sunt pocnitori,daca nu poti face un efort sa mai pui niste bani atunci alege dragurile.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci Tudor.

Pentru inceput imi propun sa raman in 1200 lei amandaua. Este suficient pt ce imi propun sa fac cu bicicleta.Mai mult, daca ar pica sa zicem ceva la ele, de la 560 lei la 1200 lei cat, intr-adevar costa o bicicleta decenta, intra destui bani pt upgrade. Am analizat pe net preturi si componentele cu care vin altele biciclete mai superioare, si se incadreaza in diferenta de pret. Dar, tehnic vorbind, e posibil sa fac upgrade ignor garantia, in caz de "accident" ?

Ma insel cumva dar bulgarii de la Drag , pare ca nu sunt cunoscuti in Romania si, la o eventuala vanzare a bicicletelor, o sa fie mai greu a o valorifica ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In caz de revanzare eu zic ca Drag sta mai bine,referitor la bagat bani e cam si cum ai compara cate reparatii faceai la o Dacie 1310 in 50000 de km cu cate ai fi facut la un Renault Clio.

Poti face upgrade,dar nu merita pentru ca piesele luate separat ajung sa coste dublu (ca si la masini unde daca socotesti toata masina pe piese din magazin o sa ai o surpriza) si in plus nu ai o baza solida de la care sa incepi sa construiesti spre ceva mai bun.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ales sa comand doua Drag, pentru mine modelul cu cadru de aluminiu - DRAG ZX1 pentru ca:

- Greutate acceptabila: 12 Kg;

- Fara suspensie fata (decat o furca slaba care sa creeze probleme, mai bine deloc);

- Pret OK: 170 EURO cu transport cu tot;

- Jante duble, Aluminiu;

Pentru copil a ramas Drag Laser. Avantaje fata de B'twin ar fi jantele mai bune si greutatea mai mica.

Am renuntat la bicicletele de la Decathlon nu numai ca pentru a ma convinge sa le mai adaug o comanda la contul meu de client vechi, nu au stiut sa ma "stimuleze" cu ceva bonusuri (un cric, o aripa, un bidon...). Pacat....

Deocamdata nu imi propun sa pedalez de nebun. Pentru mine mai importante sunt alte aspecte cum ar fi deprinderea copiilor cu mersul pe bicicleta, placerea de a te plimba impreuna pe poteci sau prin parcuri si de a campa seara in aer liber. Pentru asa ceva cred ca bugetul stabilit de 1200 - 1500 lei pt doua biciclete este bun.

Ramane ca bicicleta sa nu imi creeze mai multe probleme decat cele la care ma astept si sa imi ofere destul confort ca sa ma relaxez cateva ore pe zi (includ aici si ce se va intampla pe sosele, printre masini sau daca voi avea prea des maidanezii pe urmele mele)

Toate cele bune.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai facut o alegere ok,sa le stapaniti cu placere!

Foarte bine ca nu ai luat Rockrider deoarece Decathlonul sta foarte slab pe partea de service,pana si cei din Bucuresti care au magazinul langa ei ajung la alte ateliere sa isi rezolve problemele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, am facut 200 km cu bicicleta, doar asfalt. Am ales cadrul de 20 , sau L (cu Top tube 585 mm fata de 565 cat avea marimea M) si nu imi pare rau, eu fiind un pic cam intre masuri.

Fiind asadar un pic mai mare pt mine, pentru asfalt bicicleta este stabila, este usoara, probabil o avantajeaza cadrul din AL 6061, de o calitate buna cu suduri ok. Ghidonul un pic mai mare pentru mine, ma ajuta si el.

Schimbatorul spate acum sare: cand schimbi de pe primul pinon pe al II-lea, se duce direct pe 3, dar, daca schimb iar pe inferior, aseaza bine lantul. Nu am fost cu bicla la reglaj, am incercat sa o reglez eu si nu am reusit :). Daca nici nu mecanic nu o face, o sa schimb deraiorul spate cu ceva pe la 100 lei.

Jantele sunt OK, deocamdata nu s-au descentrat in conditiile in care am cam topait cu ele prin gropi din asfalt, pe coborare si la viteze destul de mari pt cum arata drumul. In schimb cauciucul de fata a facut doua galme, va trebui sa-l schimb. Saua este comoda, am pozitionat-o cu 2 cm mai in fata.

Cel mic este incantat, nu ar mai descaleca nici in casa. (A lui a venit cu cauciucuri KENDA, mai bune decat ale mele).

Imagine postată

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu deraiorul spate e problema, ci manetele Shimano RevoShift. Alea sunt cele mai proaste manete pe care am pus mana. Ever. Ultima pereche pe care am cumparat-o (acum vreo 3-4 ani) m-a tinut fix 3 zile inainte sa inceapa sa nu mai schimbe cum trebuie. Pana si o pereche de manete chinezesti de 10 lei perechea, din alea clasice cu parghie, schimba mai bine decat RevoShift-urile.

Manetele astea, aparent mai modeste, o sa-ti rezolve garantat problema. Am avut vreo 2 ani asa ceva (cand inca mergeam pe 7 pinioane pe una dintre biciclete), iar acum manetele sunt la un coleg. Inca schimba impecabil.

PS: sa nu se inteleaga ca schimbatoarele rotative in general sunt proaste. SRAM face niste GripShift-uri grozave. Dar Shimano RevoShift sunt execrabile.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sfat. Chiar ma gandeam, de ce nu sunt in stare sa termin problema din reglaje...Dar, nu e asa, cadrul sa tina si sa aibe unghiurile de care ai nevoie, ca restul se rezolva :)))

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut!

felicitari pentru achizitie! eu mi-am luat un "Drag Hacher SF" acu' 3 saptamani.., si mi se pare o bicicleta buna in raport calitate-pret in comparatie cu b'twin de cam acelasi pret (chiar daca e ideea asta ca romanii nu prea au auzit de aceasta marca si o vinzi mai greu). La mine manetele schimba ok doar uneori trebuie sa mai "intind" spre a 4-a ca sa intre a 3-a, in rest merge.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. Iti urez si eu sa te bucuri din plin de a ta. Intr-adevar, daca nu te duci la competitii si vrei doar sa pedalezi, eu nu vad rostul unei biciclete scumpe. Si daca se strica sau deregleaza ceva la ea, piesele sunt ieftine. De exemplu, manetele recomandate de majikstone costa 40 de lei.

Ceea ce nu inteleg este de ce sa dai mii de lei (ca sa nu zic EURO) pe un MTB si apoi sa te dai cu ea prin parc, evident pe foaia a II-a si pinionul 3...E ca si cum te-ai duce cu schiuri de competitie pe o partie de grad U (Bradu, de exemplu). Totusi pe acest forum intuiesc ca sunt destui membri care fac ciclism de-a devaratelea si atunci sunt de acord ca ai nevoie de ceva care sa-ti asigure in primul rand sanatatea si mai ales siguranta. Dar si cu bicicletele noastre poti face mai mult decat o plimbare. Pentru asta trebuie doar sa le cunosti limitele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie unul Rockrider îmi prezintă mai multă încredere.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul am fost si am probat-studiat Rockrider in Decathlon IASI, si daunezi cand am fost sa ma uit la ceva echipamente am observat diferente cel putin vizual la "incheieturi" si finisaje net inferioare, sunt multumit de alegere si nu as da aceeasi bani pe b'twin. Iar in privinta achizitiei adica sa ne cumparam exact cat ne trebuie sunt de acord cu Andreis, n-as arunca banii pe o bicla scumpa-performanta pe care n-o voi folosi nicicand la capacitati maxime si va sta ca un bibelou in casa; sa fim realisti sa ne raportam la nevoi mai ales in vremuri din acestea "instabile" cand cred ca banutii trebuie chibzuiti. Bicla mea cred ca ma va tine macar vreo zece ani la treburile mele, sunt super multumit de cadru de otel eventual peste ceva timp(an-doi..) un upgrade la transmisie va fi suficient pt. inca 3-4 ani "sa fiu in rand cu lumea".Bicla imi trebuie pt. miscare dat fiind faptul ca m-am lasat de sport si am o meserie statica. Biciclesc de la varsta de 5 ani, prin acele vremuri nu se pomeneau asemenea "pretentii" nu exista internet sa-ti calculezi marimea..si multe altele, am condus ukraina lu' taicamiu pe "sub ghidon" multi ani. Oricum sportivii au tot respectul din partea mea, si mutumesc forumului ca poate gazdui si niste semi-ciclisti-amatori ca mine. Stima!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rockrider 5.1 : 180 EURO

Drag ZX1: 170 EURO

Imagine postată

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal as alege rockrider.Parca are componente putin mai bune, drag nici macar 7 pinioane nu are din ce am vazut.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate componenetele (angrenaj si frane) de pe cele doua modele, daca le insumezi nu cred ca depasesc 250 lei ;) "Revoshifturi" si pe una, si pe cealalta.

  • Gentile la DRAG sunt duble, ROCKRIDER are jante simple;
  • ROCKRIDER este mai greu, probabil din cauza furcii si nu neaparat a cadrului;
  • Rockrider are un pinion in plus.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La jante chiar nu mai uitat si la greutate. Atunci alege drag, oricum furca de pe rockrider nu e vreo minunatie, asa cea fixa nu prea are ce probleme sa iti faca pe viitor.

Pinioanele oricum sunt pe filet si daca vrei sa pui 7 pinioane pe drag, poti cumpara unele , maxim 35 de lei.

Nu exclude totusi si o varianta sh . La 800 de ron gasesti ceva mult mai decent decat cele doua.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, vraduc. Sincer de second, m-am ferit. Inainte sa cumpar DRAG-ul am tot sunat la anunturi si putini au fost cei care mai aveau factura sau care mi-au dat impresia ca au si folosit bicicleta pe care o scosesera la vanzare. Am ales asadar DRAG, am si facut 250 Km cu ea si ma multumeste: Cadrul are o geometrie care se potriveste la ce o folosesc (pedalare de agrement, impreuna cu copiii -parcuri sau poteci de munte - sau pedalare singur pe sosea) si care se apropie de cea a unei biciclete de trekking. Personal il consider mai bun decat la modelul BTwin.

PS: Comparand in aceiasi plaja preturilor, bicicleta baiatului (tot DRAG, model Laser) este clar peste modeul cu roti de 24 de la Decathlon. Are jante duble, are 3 foi (aluminiu) fata de una (otel) si este si mai usoara.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, greseala mea ca nu am citit mai sus... dupa cum postasei poze cu ambele si preturile am crezut ca urmeaza sa achizitionez una din ele. Sa te bucuri de ea in continuare si cat mai multi km!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500 km facuti si nicio problema. Treaba cu schimbatul vad ca s-a rezolvat "din mers"

Sambata am zambit pe coborare de la Cabana Cozia cum impingeau 4 baieti la 4 biciclete care pareau pretentioase, probabil in ideea sa le protejeze, pe acelasi traseu pe care bulgaroaica mea de 170 de EURO a urcat fara sa cracneasca. Iar la vale daca nu a topait Nataşa de-am zis ca nu se poate sa nu i se rupa ceva pana ajung jos si va trebui sa chem "asistenta" sa ma recupereze :)

Dar totusi as vrea sa o vand. Merg prea mult pe sosea pentru a o pastra in continuare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now