Sign in to follow this  
Followers 0
epuru

Upgrade cursiera b'twin Triban 3

33 posts in this topic

Salutare!

 

Detin o cursiera b'twin Triban 3 de anul trecut, iar acum consider ca a sosit vremea sa beneficieze de un upgrade la nivelul transmisiei. Are aprox 4800 km, iar de curand am primit niste piese second hand sa le folosesc. Ce imi este util voi monta, iar piesele care nu imi sunt de folos le voi da inapoi. Acum vreo 2 luni am cazut si desi atunci totul parea in regula, pana la urma deraiorul spate cred ca a fost afectat. Mi se pare ca are putin joc. Nu stiu daca este doar din vina lui sau a unei dereglari sau a uzurii lant/pinioane sau toate la un loc, dar schimbarea pe ultimele 3 pinioane nu mai merge impecabil si in unele momente caraie putin. Nu prea mai am chef sa imi bat capul sa diagnostichez problema, mai ales ca oricum dupa 4800 km deja cam trebuiau schimbate pinioanele si lantul, iar acum nici nu cred ca mai are rost sa imi bat capul, fiindca am primit piese mai performante si voi face un upgrade mai consistent.

Planul este sa trec de la linia standard Shimano 2300 3x8 (angrenaj 50-39-30; pinioane 12-25) la linie Ultegra 2x10 cu angrenaj compact 50-34 si pinioane 12-30 sau 11-28.

 

Piesele primite sunt cele de mai jos:

 

Deraior spate Ultegra. Este second hand, dar n-are nicio problema.

248796d1375894386-biciclete-pareri-sfatu

 

Doua deraioare fata Ultegra.
Cel din stanga este nou sigilat, dar are inelul prea mic si nu se potriveste pe cadru. 
Cel din dreapta este folosit, dar este compatibil cu cadrul asa ca o sa-l montez pe acesta.

248797d1375894386-biciclete-pareri-sfatu

 

Ergopowere Ultegra. Sunt folosite, iar finisajul de pe manete se vede ca este destul de uzat, dar functioneaza bine.

248798d1375894386-biciclete-pareri-sfatu

248799d1375894386-biciclete-pareri-sfatu

 

Un angrenaj compus din: brate pedaliere Ultegra, monobloc Ultegra, foi Dura Ace. Este de 53-39 si este cam prea mare pentru mine. Nu prea cred ca o sa-l folosesc. Ma gandeam sa schimb doar foile cu unele 50-34, dar nu cred ca se poate. Din cate stiu foile 50-34 au prindere pe 110mm, iar cele 53-39 au prindere pe 130mm.

248800d1375894386-biciclete-pareri-sfatu248801d1375894386-biciclete-pareri-sfatu

 

Am primit si un lant tot SH pe 10 viteze KMC DX10SC, dar n-o sa-l folosesc.

Drept urmare mai trebuie sa cumpar angrenaj+pinioane+lant. Ma gandeam sa le comand de la vreun magazin nemtesc si sa merg pe componente Tiagra. Mi se par ok ca pret, diferenta de pret pana la 105 fiind destul de mare.

 

Angrenaj Tiagra FC-4650 2x10 50-34: http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=23662;page=2;menu=1000,4,29;mid=0;pgc=0;orderby=2

Pinioane Tiagra CS-4600 10 viteze 12-30: http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=23777;page=4;menu=1000,4,27;mid=0;pgc=0;orderby=2

Lant Tiagra CN-4601 10 viteze: http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=23927;page=1;menu=1000,4,8;mid=0;pgc=12:62;orderby=2

 

Un angrenaj putin mai ieftin si mai usor ar fi acest FSA Vero 2x10 50-34, dar parca as ramane la kit angrenaj+pinioane+lant Tiagra, sa fie toate la fel, sa fie cat mai compatibile.

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=30356;page=1;menu=1000,4,29;mid=0;pgc=0;orderby=2

 

Am mai vazut si acest angrenaj putin mai scump Shimano FC-R565 Compact 2x10 50-34, dar nu ma pricep la aceasta serie FC-565 sau unde sa o incadrez in comparatie cu Sora-Tiagra-105-Ultegra etc sau daca este compatibila cu restul pieselor Tiagra.

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=62305;page=3;menu=1000,4,29;mid=0;pgc=0;orderby=2

 

Pareri si sfaturi legate de ceea ce vreau sa fac? Daca am unda verde sa comand piesele lipsa sau daca mai trebuie sa tin cont si de alti factori legati de compatibilitate. Pentru angrenajul nou sunt in dilema ce brate sa iau: 170 mm, 172,5 mm sau 175 mm. Momentan am de 175 si in principal as merge tot pe aceasta dimensiune.

 

Sper ca am explicat cat mai bine. Multumesc anticipat! 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o bicicleta entry level buna dar dupa parerea mea foarte grea pentru nivelul de astazi .10,500 KG mi se pare mult avand in vedere ca vrei sa faci un up grade ar trebui sa ai o bikla de 9 kg ca munca ta sa aibe efect si asupra cantarului .1,75mm bratele sunt pentru cei inalti si trebuie facut un calcul dibaci cu pinioanele si cu placile .Daca la 1,75mm pui si placi de 54-44 e greu de tras la ele .In sfarsit i-ti doresc multa bafta si referitor la roti ce ganduri ai ,deoarece toate sunt bune dar roata de spate este tot secretul unei biciclete

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai citit cu atentie postul meu sau nu l-ai citit tot. Nu-i bai! :P Upgrade-ul oricum o sa-l fac. Pe mine ma interesau chestii legate de compatibilitate, nu de greutate. Sa n-am surprize cand ma apuc de montat.

 

Cursiera are aprox 4800 km, deci deja are transmisia cam uzata. Oricum trebuiau schimbate pinioanele, lantul si angrenajul (sau macar placa mijlocie actuala) in scurt timp. Tinand cont ca oricum trebuie sa schimb respectivele piese si ca am primit gratuit piese Ultegra ar fi o prostie imensa sa raman la Shimano 2300 3x8v si sa nu trec pe Ultegra pe 2x10v.

 

Nu prea ma intereseaza greutatea chiar asa mult ca nu sunt un catarator. Stau in Timisoara, deci plat si campie cat vezi cu ochii. Rar de tot merg la munte sa fac catarari. Posibil ca trecand pe ergopowere+deraioare Ultegra si angrenaj+pinioane+lant Tiagra sa scad din greutate, dar asta este doar un bonus. Scopul principal nu este sa scad din greutate.

 

Ma intereseaza mai mult ca vitezele sa fie schimbate mai eficient si mai usor decat greutatea in minus. Deraiorul actual de pe Triban este pe 3 placi si este extrem de greu de reglat sa schimbe bine, plus ca la o tura la deal sau la munte deja a inceput sa mi se para foarte incomod sa tot schimb intre 3 placi cand relieful este foarte variat. Mi se pare mult mai practic si mai comod sa trec pe angrenaj compact cu 2 placi si sa jonglez mai mult din pinioane.

 

N-am zis niciunde ca o sa pun 54-44. Angrenajul o sa fie clar 50-34, iar pinioanele 12-30 sau 11-28. As prefera 12-30 sa am o rezerva pe urcari. O sa raman la brate de 175 sa am parghie si forta mai mare + ca asa m-am obisnuit.

 

Pe mine ma intereseaza daca combinatia de piese Ultegra (ergopowere+deraioare) si Tiagra (angrenaj+pinioane+lant) vor fi compatibile intre ele si daca caseta Tiagra de 10v cu pinion de 30T este compatibila cu deraiorul spate Ultegra.

 

ps: Legat de roti s-ar putea sa fac rost de niste Mavicuri de la cineva, tot gratuit. Nu stiu exact ce model, dar tot cred ca sunt mai bune decat cele actuale. Prima data sa termin cu schimbatoarele si transmisia, iar apoi o sa vad si de roti.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trecerea la 2x10 mi se pare de bun augur tinand cont ca acum, la MTB, se poarta 2x10 sau chiar 1x10. Sau 1x11 ca noutate suprema. Ideea e sa folosesti brate cat mai lungi. Problema apare daca ai picioare scurte: iti vei da cu genunchii in burta si, in plus, nu vei mai putea urma o cadenta prea mare. Nu ai spus ce inaltime ai, sau ce inseam...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

4800km nu inseamna deloc uzura.Ai grija ca nu cumva ce vrei tu sa pui acum sa nu aiba uzura mare.Sincer mi se pare cam inutil ce vrei tu sa faci.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Aceeasi chestie am facut-o si eu:

140mez6.jpg

Nu se merita!

O sa ajungi poate la 9kg, dar nimic din ce pui tu acolo, nu va compensa si greutate cadrului.

In plus, cu schimbarea asta vor aparea multe alte probleme si tot timpul vei face schimbari care nu isi au rostul.

Mai bine strangi banii si te gandesti pe viitor la o bicicleta pe care ti-o doresti, dar sa fie "intreaga".

Deraiorul fata merge, dar trebuie sa-i pui un surub mai lung.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@epuru

 

Dă-mi voie să-i contrazic pe cei dinaintea mea, schimbarea merită din plin :)

Transmisia Ultegra o vei putea ulterior muta pe alt cadru fără probleme, dacă te decizi la un upgrade.

 

Apropos de angrenajul ăla ce l-ai primit: placă mare de 50 se poate pune şi se găseşte. Cea mică este problema - pe BCD 130 cea mai mică placă, constructiv, este cea de 38. Dacă crezi că te împaci cu 50-38, îţi arăt de unde-ţi poţi comanda plăcile.

 

O recomandare: ia-ţi pinioane măcar 105, nu lua TIagra. 105 sunt pe spider, şi sunt mult mai uşor de curăţat, plus că acumulează mai puţin jeg.

 

Dacă vrei să-ţi cumperi angrenaj nou, ca idee, poţi folosi ORICE angrenaj compact de la orice producător - sunt compatibile atâta timp cât este pentru BB clasic (nu BB30, etc). Îţi recomand cu căldură ceva cu rulmenţi exteriori, nu pe pătrat sau ISIS. Uite un exemplu:

http://www.marosbike.ro/pedaliere/pedalier-shimano-fc-4650-175mm-50-34t-10v.html

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinde Tribanul si linia Ultegra si ia-ti o cursiera asa cum o vrei. Prea multe batai de cap ca sa scoti pana la urma o cursiera Triban imbunatatita.

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost cam ocupat azi si n-am mai apucat sa postez asa ca sa o luam pe rand:

 



Trecerea la 2x10 mi se pare de bun augur tinand cont ca acum, la MTB, se poarta 2x10 sau chiar 1x10. Sau 1x11 ca noutate suprema. Ideea e sa folosesti brate cat mai lungi. Problema apare daca ai picioare scurte: iti vei da cu genunchii in burta si, in plus, nu vei mai putea urma o cadenta prea mare. Nu ai spus ce inaltime ai, sau ce inseam...

 

Inaltimea mea este aprox 174cm. Inseam-ul chiar n-am avut niciodata curiozitatea sa-l masor. 

Pana acum am avut brate de 175mm si n-am avut nicio problema, m-am impacat ok cu ele, nici nu se pune problema de genunchi in burta sau alte minuni. :P Cred ca raman tot la 175mm.

 



4800km nu inseamna deloc uzura.Ai grija ca nu cumva ce vrei tu sa pui acum sa nu aiba uzura mare.Sincer mi se pare cam inutil ce vrei tu sa faci.

 

Foaia actuala de 39 mi-e cam praf dupa 4800km. Lantul nu l-am masurat, dar ochiometric pare putin intins. Pinioanele inca arata destul de bine, dar chiar si asa lantul nu se mai aseaza perfect pe ele. Chiar daca nu s-ar fi ivit acum acest upgrade, in foarte putin timp tot ar fi trebuit sa schimb placile, pinioanele si lantul.

 

Piesele pe care le-am primit functioneaza foarte bine, le-am testat cand inca erau montate.

Inutil nu ii. Vreau sa am o schimbare mai usoara si mai eficienta. Schimbatorul actual ii foarte greu de reglat si chiar si atunci cand ii reglat bine, mai da rateuri ocazional. 

Dupa cum ziceam mi se pare mai comod si mai practic sa am doua placi si sa jonglez mai mult din pinioane. M-am cam saturat sa tot stau sa aleg intre 3 placi cand merg la o tura cu relief mai variat. Prefer sa pot sa ma plimb pe mai multe pinioane folosind aceeasi placa. Imi cunosc bicicleta si stiu exact care placa impreuna cu care pinioane merg bine, dar vreau putin mai multa libertate. :P

 



Salut!

Aceeasi chestie am facut-o si eu:

 

Nu se merita!

O sa ajungi poate la 9kg, dar nimic din ce pui tu acolo, nu va compensa si greutate cadrului.

In plus, cu schimbarea asta vor aparea multe alte probleme si tot timpul vei face schimbari care nu isi au rostul.

Mai bine strangi banii si te gandesti pe viitor la o bicicleta pe care ti-o doresti, dar sa fie "intreaga".

Deraiorul fata merge, dar trebuie sa-i pui un surub mai lung.

 

Dupa cum ziceam scaderea greutatii este doar un bonus si nu scopul principal. Cel mai mult ma intereseaza sa am o experienta mai buna la schimbat, asa cum ii ziceam si colegului de mai sus.

 

"In plus, cu schimbarea asta vor aparea multe alte probleme si tot timpul vei face schimbari care nu isi au rostul."

 

Poti sa imi spui te rog ce alte probleme pot sa apara?

 

 

 



@@epuru

 

Dă-mi voie să-i contrazic pe cei dinaintea mea, schimbarea merită din plin :)

Transmisia Ultegra o vei putea ulterior muta pe alt cadru fără probleme, dacă te decizi la un upgrade.

 

Apropos de angrenajul ăla ce l-ai primit: placă mare de 50 se poate pune şi se găseşte. Cea mică este problema - pe BCD 130 cea mai mică placă, constructiv, este cea de 38. Dacă crezi că te împaci cu 50-38, îţi arăt de unde-ţi poţi comanda plăcile.

 

O recomandare: ia-ţi pinioane măcar 105, nu lua TIagra. 105 sunt pe spider, şi sunt mult mai uşor de curăţat, plus că acumulează mai puţin jeg.

 

Dacă vrei să-ţi cumperi angrenaj nou, ca idee, poţi folosi ORICE angrenaj compact de la orice producător - sunt compatibile atâta timp cât este pentru BB clasic (nu BB30, etc). Îţi recomand cu căldură ceva cu rulmenţi exteriori, nu pe pătrat sau ISIS. Uite un exemplu:

http://www.marosbike.ro/pedaliere/pedalier-shimano-fc-4650-175mm-50-34t-10v.html

 

50-38 momentan ar fi putin cam mult pentru mine, voi mai ramane o perioada la foi mai "pamantene". :)) 50-34 ar fi ok.

 

Pinioanele 105 sunt cam duble la pret fata de Tiagra, la fel cam ca toata seria 105 fata de Tiagra. Momentan nu sunt convins daca merita sa iau pinioane 105 in situatia de fata, dar recunosc ca nici nu stiu ce inseamna "sunt pe spider". Trebuie sa ma documentez.

 

Fix acest angrenaj l-am postat si eu in primul post, doar ca era link de pe bike24. Ii cu vreo 100 de lei mai ieftin daca il iau din strainatate.

Trebuie sa vad daca monoblocul ce l-am primit de pe angrenajul Ultegra din poza de mai sus se potriveste cu cadrul meu si cu angrenajul Tiagra din link. Inainte a fost montat pe o cursiera Bottecchia de carbon. Nu ma pricep la standardizarea monoblocurilor si prinderilor de la angrenaje. Inca un punct despre care trebuie sa ma mai documentez: acele BB-uri si ce alte dimensiuni de care trebuie tinut cont or mai exista. :P

  

 



Altă variantă de angrenaj, ceva mai scump:

http://www.marosbike.ro/pedaliere/pedalier-fsa-gossamer-50-34t.html

 

Asta deja ar fi cam scump.

 



Vinde Tribanul si linia Ultegra si ia-ti o cursiera asa cum o vrei. Prea multe batai de cap ca sa scoti pana la urma o cursiera Triban imbunatatita.

 

Am primit acele piese de la un prieten bun sa ma folosesc de ele si asta si vreau sa fac. Nu pot sa fiu ghiolban sa le primesc pe gratis si sa ma pun sa le vand. Mai bine le dau inapoi decat sa le vand. Oricum dupa ce fac upgrade intentionez sa ii dau lui piesele actuale care vor fi date jos de pe cursiera. Sau sa le vand si sa ii dau lui banii obtinuti pe ele, ca oricum m-a mai ajutat si cu alte lucruri. Schimbarea completa a cursierei iese din calcul. Sunt multumit ca momentan am cu ce sa ma dau si trebuie sa imi cumpar in curand o parapanta, asa ca schimbarea bicicletei nu este o prioritate acum.

 

~~~~~~~~~~~

 

Totusi nu mi-ati spus daca deraiorul spate Ultegra RD-6600 (asta scrie pe el) va merge ok cu pinion de 30T. 

 

Vazusem pe aici: http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/15721-compatibilitate-transmisie-sosea-mtb/#entry617535  si parca si prin alte topicuri ca functioneaza ok deraioarele chiar daca pinionul este putin mai mare decat zic cei de la Shimano ca merge, dar mi-ar pinde bine totusi o confirmare. :P

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasesti foarte repede si pe net, pentru RD6600 pinionul cel mai mare este 27 iar pentru RD6700 este 28. Cel putin asa sunt specificatiile producatorului Shimano. Dar parca am citit ca unora le-a functionat si cu 30. 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inaltimea mea este aprox 174cm. Inseam-ul chiar n-am avut niciodata curiozitatea sa-l masor. 

Pana acum am avut brate de 175mm si n-am avut nicio problema, m-am impacat ok cu ele, nici nu se pune problema de genunchi in burta sau alte minuni. :P Cred ca raman tot la 175mm.

Pai, atunci, nu ai nici o dilema, ca asta ziceai mai sus...

 

Pinioanele 105 sunt cam duble la pret fata de Tiagra, la fel cam ca toata seria 105 fata de Tiagra. Momentan nu sunt convins daca merita sa iau pinioane 105 in situatia de fata, dar recunosc ca nici nu stiu ce inseamna "sunt pe spider". Trebuie sa ma documentez.

Spider inseamna ca primele cele mai mari pinioane (de obicei 3) sunt nituite pe un singur bloc de aluminiu prelucrat CNC care se monteaza pe freewheel ca un singur pinion.  Apoi vin montate individual restul pinioanelor si distantierelor. Acest lucru are mai multe avantaje: reducerea greutatii totale, rigidizarea pinioanelor cu multi dinti, curatare mai usoara. Dezavantaj: pret mai mare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma faci cum vrei, sunt nervii si banii tai. Daca aveai vreun cadru deosebit, la care nu puteai renunta, as fi inteles.

Succes iti doresc, te asteptam sa ne spui cum evolueaza proiectul, cat te-a costat in final si ce probleme ai intampinat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa ajungi poate la 9kg, dar nimic din ce pui tu acolo, nu va compensa si greutate cadrului.

 

 

Nu inteleg eu ce vrei sa spui. E un cadru de aluminiu atat de greu in comparatie cu alte cadre de aluminiu de cursiera entry - medium level? (Focus, Merida, Cube, etc.)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg eu ce vrei sa spui. E un cadru de aluminiu atat de greu in comparatie cu alte cadre de aluminiu de cursiera entry - medium level? (Focus, Merida, Cube, etc.)

Exact!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasesti foarte repede si pe net, pentru RD6600 pinionul cel mai mare este 27 iar pentru RD6700 este 28. Cel putin asa sunt specificatiile producatorului Shimano. Dar parca am citit ca unora le-a functionat si cu 30. 

 

Gasisem si eu acele PDF-uri pentru RD6600 si tot asa am vazut pe net ca unii au pus si pinion mai mare de 27 si a mers bine. Am cumparat 12-30T. Luni o sa le montez.

 

 

Inaltimea mea este aprox 174cm. Inseam-ul chiar n-am avut niciodata curiozitatea sa-l masor. 

Pana acum am avut brate de 175mm si n-am avut nicio problema, m-am impacat ok cu ele, nici nu se pune problema de genunchi in burta sau alte minuni. :P Cred ca raman tot la 175mm.

Pai, atunci, nu ai nici o dilema, ca asta ziceai mai sus...

 

Pinioanele 105 sunt cam duble la pret fata de Tiagra, la fel cam ca toata seria 105 fata de Tiagra. Momentan nu sunt convins daca merita sa iau pinioane 105 in situatia de fata, dar recunosc ca nici nu stiu ce inseamna "sunt pe spider". Trebuie sa ma documentez.

Spider inseamna ca primele cele mai mari pinioane (de obicei 3) sunt nituite pe un singur bloc de aluminiu prelucrat CNC care se monteaza pe freewheel ca un singur pinion.  Apoi vin montate individual restul pinioanelor si distantierelor. Acest lucru are mai multe avantaje: reducerea greutatii totale, rigidizarea pinioanelor cu multi dinti, curatare mai usoara. Dezavantaj: pret mai mare.

 

 

Multumesc frumos pentru explicatii. Pana la urma am ramas la pinioane Tiagra 12-30T, ca sa mai fac ceva economie, cele 105 fiind duble la pret. In schimb am luat un lant 105 ca avea pret la fel cu lantul Tiagra.

 

Pana la urma faci cum vrei, sunt nervii si banii tai. Daca aveai vreun cadru deosebit, la care nu puteai renunta, as fi inteles.

Succes iti doresc, te asteptam sa ne spui cum evolueaza proiectul, cat te-a costat in final si ce probleme ai intampinat.

 

Astazi a venit comanda, iar luni dimineata voi merge sa montez noile piese comandate impreuna cu cele din pozele de mai sus.

 

-angrenaj compact Tiagra 50-34T

-pinioane Tiagra 12-30T 10v

-lant 105 10v

-ghidolina FSA cu gel

-cauciucuri Michelin Lithion 2

-placute Look Delta Negre

-un ulei Finish Line

 

250379d1377275015-biciclete-pareri-sfatu

250380d1377275015-biciclete-pareri-sfatu

250381d1377275015-biciclete-pareri-sfatu

250382d1377275015-biciclete-pareri-sfatu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In loc de ghidolina cu gel merg doua gidoline ordinare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michelin Lithion 2 au fost upgrade fata de ce anume? 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cat te`a costat ?

 

165E toate de mai sus. Am profitat de comanda si pe langa transmisie am luat si cauciucuri si alte maruntisuri de care mai aveam nevoie.

 

In loc de ghidolina cu gel merg doua gidoline ordinare.

 

Era una pe la vreo 5E care mi s-a parut cam nasoala, iar asta pe care am luat-o a fost vreo 8E si mi s-a parut mai de calitate (cel putin din poze). Cea pe care o am acum imi place mult de tot si asta FSA parea sa semene.

 

Michelin Lithion 2 au fost upgrade fata de ce anume? 

Cauciucurile n-au fost upgrade. Sau ma rog posibil sa fie mai bune decat btwin-urile standard cu care a venit cursiera, dar le-am luat din necesitate, nu ca un upgrade. Cauciucurile originale au 5000 si ceva km si deja sunt cam tocite si au niste crapaturi pe margine. Probabil ar mai fi dus ceva, dar daca tot am facut comanda am luat si cauciucuri noi cu ocazia asta, mai ales ca n-au fost scumpe. Poate le mai pastrez pe cele originale sa le consum de tot la iarna pe trainer.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saua originala de pe Triban 3 cam incepe sa fie incomoda. Ma cam doare fundul si uneori imi amortesc partile sensibile. O sa montez sa probez o sa 4ZA Cirrus sa vad cum ma simt pe ea: 

 

250397d1377305914-biciclete-pareri-sfatu

 

Am primit de la colegul meu si un set de roti FSA RD-400 (dotate cu gume Mavic Aksion) sa le folosesc temporar pana la sfarsitul lui septembrie cand o sa fac cu el niste ture prin Italia si Franta sau poate chiar definitiv, ramane de vazut. Ma gandesc ca sunt considerabil mai bune fata de rotile originale ale cursierei Triban 3, nu? Merita sa montez aceste roti FSA + gumele Michelin in locul celor originale? Daca este necesar pot sa fac maine pe lumina niste poze mai bune.

 

250398d1377305914-biciclete-pareri-sfatu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am facut upgrade-ul la cursiera la 2x10. 

-ergopowere Ultegra 2x10
-deraioare Ultegra 6600
-monobloc Ultegra
-angrenaj compact Tiagra 50-34
-pinioane Tiagra 10v 12-30
-lant 105
-roti FSA RD-400
-cauciucuri Michelin Lithion 2
-ghidolina FSA gel

 

Asa arata acum cu noile componente si roti:

250636d1377533791-biciclete-pareri-sfatu

 

Inainte (stock):

250637d1377533791-biciclete-pareri-sfatu

 

Pinioanele arata intr-un mare fel, fiind foarte mari si stralucitoare.

Din pacate am intampinat si o mica problema, dar nu legata de piesele noi. N-am reusit sa demontez una dintre pedale din angrenajul vechi, s-a intepenit acolo. Ma mai gandesc pana maine daca mai incerc sa o desfac sau cumpar si fac trecerea la pedale si placute noi, mai ales ca si angrenajul este nou.

 

Cateva poze cu upgrade-ul:

 

250638d1377534309-biciclete-pareri-sfatu

 

250639d1377534309-biciclete-pareri-sfatu

 

250640d1377534309-biciclete-pareri-sfatu

 

250641d1377534309-biciclete-pareri-sfatu

 

250642d1377534575-biciclete-pareri-sfatu

 

Cum vi se pare ca a iesit?

4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Din punctul meu de vedere, culoarea cadrului strica tot. Angrenajul ala putin "plin" pe fondul rosu al cadrului nu se pupa neam. In rest, noile componente sunt frumoase. Poate te ajuta Han sa scapi de culoarea aia :) Cat mai multi kilometri iti doresc, fara probleme.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da, probabil ar fi aratat mai bine daca noul angrenaj era negru, dar este ok si asa.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
Pana la urma cred ca schimb pedalele si placutele cu totul. Mai ales ca angrenajul este nou, nu as mai baga pedalele vechi in noul angrenaj sa belesc filetul angrenajului.
 
Iau pedale si placute noi sa ma pot plimba si probabil mai incerc pe urma sa le desfac pe cele vechi. Daca pot sa salvez pedala veche si bratul pedalier stang este bine, vad apoi ce fac cu ele, iar daca nu asta este. 

 

Am vrut sa iau pedale Shimano R540 pe la 170 de lei, dar din ce am vazut toate variantele vin impreuna cu placute Shimano cu miscare angulara de cateva grade. Mie nu imi plac astea cu miscare, vreau placute fixe.
 
Ma gandeam sa merg pe aceste Wellgo http://www.coolbiketeam.ro/pedale-wellgo-r096/prod/9765 + niste placute Look Keo fixe.

 

Cum vi se par?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedalele intepenite au cumva SI cheie de 15mm SI inbus de 5/6/8mm in capat? Daca da, montezi ambele chei si le tragi  in acelasi timp inspre bratul angrenajului. Astfel ies incomparabil mai usor pedalele. Atentie la filetul pedalei din stanga, care e invers (se desface in sens orar).

Edited by dr_p
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0