Recommended Posts

Hyundai    27

Care este pozitia ideala a placutelor(Look Keo),mai in spate sau mai in fata?Eu le am date la maxim in fata si nu ma simt prea bine...exista pierdere de energie in cazul unei pozitii incorecte?Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
andbozo    16

din cate stiu,pingeaua piciorului(parca asa se numeste) trebuie sa cada pe axul pedalei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus    1,295

Centrul placutei este de obicei pe sau putin in spatele articulatiei dintre falange si metatarsiene. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
krazyeone    239

O poza ceva , un desen :)

Nu de alta dar mi-am pus si eu pantofi SPD , am montat placutele cam la nimereala

Share this post


Link to post
Share on other sites
romi    213

Care este pozitia ideala a placutelor(Look Keo),mai in spate sau mai in fata?Eu le am date la maxim in fata si nu ma simt prea bine...exista pierdere de energie in cazul unei pozitii incorecte?Multumesc!

Pana la urma depinde ce vrei. Vrei a fie comode sau eficiente? Pentru ca nu totdeauna o montare eficienta dpdv al fortei este si confortabila si invers. Eu cred ca prin tatonari gasesti pozitia ideala pentru tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
E-1    948

Care este pozitia ideala a placutelor(Look Keo),mai in spate sau mai in fata?

Cica pozitia ideala (a oricaror placute) ar fi undeva in spatele articulatiei metatarsiene-tarsiene, distanta depinzand oarecum proportional de marimea piciorului.

Vezi si tu.. pune-le la un 5-6mm in spatele articulatiei si mai vezi dupa-aia. Io cu 46 cica ar trebui sa le am chiar la 10mm sau mai mult in spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus    1,295

Nu Ioane .Placuta se pune in spatele articulatie dintre falage si metatarsiene.Daca o pui la articulatia indicata de tine placua o sa fie pe la mijlocul talpii . :D Oricum pantoful de ciclism nu te lasa sa te joci prea mult cu placutele incat sa duci placutele prea mult in spate. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/cool.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
pinkbike    1,678

Eu le am date la maxim in fata si nu ma simt prea bine.

La maxim in fata e pentru sprint nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
raducanmihai    194

Din ce stiu eu placutele se aseaza fata-spate astfel incat pingeaua (montul piciorului sau ceea ce in engleza se numeste "ball of the foot" sa fie in dreptul (deasupra) axului pedalei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andreileeds    76

Din ce stiu eu placutele se aseaza fata-spate astfel incat pingeaua (montul piciorului sau ceea ce in engleza se numeste "ball of the foot" sa fie in dreptul (deasupra) axului pedalei.

Eu de prin februarie caut o pozitie buna pentru SPD. Ma rog, pe jumatate am si gasit-o, in sensul in care la stangul am montat placutele astfel incat sa am pozitia pe care o descrii mai sus. La dreptul e o problema, nu gasesc pozitia astfel incat sa nu ma doara zona dintre articulatia dintre falange si metatarsiene si degetul mic. Am dat placuta mai in fata si mai in spate si tot simt un junghi dupa sa zicem 70-80 km. Nu stiu daca am o problema cu piciorul, cu pantoful, cu pozitia pe bicla, cu modul meu de a pedala sau trebuie sa trec pe o pedala cu o suprafata de sustinere mare (merg pe Crank Brothers Eggbeater). Ma gandesc cu groaza ca ma duc la Iron Bike si am 240 km de facut...

Aveti vreun sfat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
E-1    948

Baga o tura luuunga si linistita, astfel incat sa ai timp sa opresti sa te joci cu pozitia placutelor si timp s-o "testezi".

Eu am bagat de anu' asta Candy (de la CB), au o platforma minimala, dar cred ca ajuta doar un pic la stabilitate pe axa longitudinala a piciorului (respectiv sprijin lateral).

Pe parcursul primei ture mai lungi (de cateva zile) le-am mai mutat cate un pic (dupa ce initial le-am asezat central pe marcajele din talpa pantofilor), in final ajungand cam la vreo 7mm in spatele marcajelor. Asta dupa ce le-am avut la un moment-dat asezate asimetric, ca-mi parea cum ca ar fi nevoie.

Ai pantofi cu talpa rigida ? Ar fi recomandabili pentru eficienta, iar de asemenea ar trebui sa nu necesite miscarea respectivelor articulatii (desi poate si asta sa te deranjeze, respectiv sa "amortesti" cumva).

O alta chestie neplacuta ce am remarcat-o la pedalat de durata (in niste pantofi destul de ieftini, ce-i drept) e o inflamare a tendoanelor lui Achile.

Se "trateaza" restrictionand miscarea calcaiului in pantof (respectiv in cazul personal am strans mai bine chingile din fatza, astfel proptind mai bine calcaiul in partea din spate a pantofului).

Share this post


Link to post
Share on other sites
raducanmihai    194

Incearca cu niste branturi ortopedice,din alea care se muleaza perfect si care iau forma piciorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krazyeone    239

La a doua tura (60 km ) cu pantofii si placutele SPD mi-au amortit picioarele rau spre final (cumva poate ca sunt foarte ficsi)

eu am strans suruburile cam de neam prost pentru ca mi-a fost frica sa nu le strang prea putin si sa nu declipseze

Share this post


Link to post
Share on other sites
andreileeds    76

Incearca cu niste branturi ortopedice,din alea care se muleaza perfect si care iau forma piciorului.

Incaltarile astea ale mele au un sistem care se numeste "Inform" si tocmai asta face, se muleaza pe talpa. Repet, doar al dreptul am problema asta, ceea ce este destul de bizar din punctul meu de vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
E-1    948

Pai atunci incearca sa muti placuta un pic spre partea in care crezi ca va sta mai bine.

Oamenii nu sunt perfect simetrici ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
chibrit    51

De curand am trecut si eu la spd-uri. Cum bicicleta e in cui, am zis sa iau pantofii la spinning deoarece biclele au pedale spd (e primul meu contact cu pantofi spd) si, numai bine, imi fac o idee despre noile 'legaturi' in conditii fara risc de cazaturi. Am pedalat aproximativ 45 de minute intr-un ritm mediu (nu am fortat, am lasat-o mai moale pt prima data). Problema e ca dupa ce am terminat ora, m-am ales cu dureri in ambii genunchi, dureri ce m-au tinut vreo 3-4 zile (o durere surda si continua combinata uneori si cu mici intepaturi in genunchi. Cel putin in prima faza ma miscam de parca aveam 80 de ani). Acum, nu inteleg de unde aceste dureri. La spinning am fost de multe ori dar in adidasi si nu am avut niciodata problema asta. Si nici la turele/concursurile de mtb, fara spd, nu am avut astfel de dureri.

La spinning, in timpul pedalatului, uneori aveam impresia ca imi sunt fortati genunchii in interior. E cumva de vina modul in care am prins placutele (shimano SM-SH51)?!

(din cele 2 randuri de gauri din talpa pantofului, placuta am prins-o pe randul dinspre calcai, si centrata stanga-dreapta). Din ce am citit, pt pozitionare, am libertate de miscare limitata la 20 mm fata-spate (unul din cele 2 randuri de gauri) si 5 mm stanga-dreapta.

O sa incerc si cu placutele mutate in alta pozitie, sa vedem ce iese. Ori e o problema de pozitionare, ori am eu o problema in 'alinierea' picioarelor.

Am facut o cautare pe aici, pe forum, dar nu am gasit nimic asemanator cu problema mea.

Daca s-a mai confruntat cineva cu problema asta sau daca exista sugestii de imbunatatire sunt nerabdator sa le aud. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curand am trecut si eu la spd-uri. Cum bicicleta e in cui, am zis sa iau pantofii la spinning deoarece biclele au pedale spd (e primul meu contact cu pantofi spd) si, numai bine, imi fac o idee despre noile 'legaturi' in conditii fara risc de cazaturi. Am pedalat aproximativ 45 de minute intr-un ritm mediu (nu am fortat, am lasat-o mai moale pt prima data). Problema e ca dupa ce am terminat ora, m-am ales cu dureri in ambii genunchi, dureri ce m-au tinut vreo 3-4 zile (o durere surda si continua combinata uneori si cu mici intepaturi in genunchi. Cel putin in prima faza ma miscam de parca aveam 80 de ani). Acum, nu inteleg de unde aceste dureri. La spinning am fost de multe ori dar in adidasi si nu am avut niciodata problema asta. Si nici la turele/concursurile de mtb, fara spd, nu am avut astfel de dureri.

La spinning, in timpul pedalatului, uneori aveam impresia ca imi sunt fortati genunchii in interior. E cumva de vina modul in care am prins placutele (shimano SM-SH51)?!

(din cele 2 randuri de gauri din talpa pantofului, placuta am prins-o pe randul dinspre calcai, si centrata stanga-dreapta). Din ce am citit, pt pozitionare, am libertate de miscare limitata la 20 mm fata-spate (unul din cele 2 randuri de gauri) si 5 mm stanga-dreapta.

O sa incerc si cu placutele mutate in alta pozitie, sa vedem ce iese. Ori e o problema de pozitionare, ori am eu o problema in 'alinierea' picioarelor.

Am facut o cautare pe aici, pe forum, dar nu am gasit nimic asemanator cu problema mea.

Daca s-a mai confruntat cineva cu problema asta sau daca exista sugestii de imbunatatire sunt nerabdator sa le aud. Multumesc.

ai reglat saua ? poate ai fost un pic cam crispat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
krazyeone    239

Conteaza foarte mult si pozitia (fata spate ) cat si la ce inaltime este pusa saua, daca este prea sus sau prea jos este normal sa ai dureri in genunchi

In al doilea rand cand pui SPD vei folosi utiliza alti muschi (sau ma rog aceiasi), iti va lua ceva timp sa te obisnuiesti, la pantofii normali muti permanent picioarele

Share this post


Link to post
Share on other sites
chibrit    51

@adrian saua a fost reglata si e reglata de fiecare data (calcaiul pe pedala-> piciorul intins). de fapt toata bicla o reglez de fiecare data sa corespunda. (dupa cum am spus nu am avut durerile astea de genunchi inainte de spd in aceeasi configuratie a bicicletei)

@krazyeone nu prea inteleg. daca se intensifica efortul facut de muschi ar trebui sa ma 'doara' muschii si nu ar trebui sa se deregleze modul de functionare al genunchiului. tind sa nu cred ca 'diferenta de forte' intre spd si non spd e atat d emare (iar eu nu am fortat) incat, de ex, un muschi al coapsei sa lucreze mai tare si sa traga de rotula mai mult decat altii, creandu-se asa un dezechilibru.

sper sa fie doar o problema de acomodare si sa nu continue in timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krazyeone    239

@adrian saua a fost reglata si e reglata de fiecare data (calcaiul pe pedala-> piciorul intins). de fapt toata bicla o reglez de fiecare data sa corespunda. (dupa cum am spus nu am avut durerile astea de genunchi inainte de spd in aceeasi configuratie a bicicletei)

@krazyeone nu prea inteleg. daca se intensifica efortul facut de muschi ar trebui sa ma 'doara' muschii si nu ar trebui sa se deregleze modul de functionare al genunchiului. tind sa nu cred ca 'diferenta de forte' intre spd si non spd e atat d emare (iar eu nu am fortat) incat, de ex, un muschi al coapsei sa lucreze mai tare si sa traga de rotula mai mult decat altii, creandu-se asa un dezechilibru.

sper sa fie doar o problema de acomodare si sa nu continue in timp.

Nu este diferenta atata cat timp pedalezi la sala, de fapt nici nu stiu dc ai tras de pedale in sus, ridicate in picioare aplecate deasupra ghidonului si o sa vezi diferenta

Share this post


Link to post
Share on other sites
chibrit    51

eu vorbeam de diferente in cazul meu particular

pana sa ma bucur de toate avantajele spd-urilor trebuie sa elimin durerile de genunchi....altfel..nici avantaje si investitie esuata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MLADEN    3,091

NU îi normal să ai dureri în genunchi.

Pe lângă sus-jos, stânga-dreapta, plăcuţele mai pot fi şi rotite puţin.

Ia cu tine şi pantofi normali şi cei SPD. UItă-te atent care ţi-e poziţia piciorului când eşti încălţat cu pantofii normali şi poziţionează-ţi plăcuţele astfel încăt să obţii aceaşi poziţie şi cu cei SPD.

Repet: Nu îi o chestie de acomodare. La trecerea pe clipless nu trebuie să apară durerile de genunchi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now