Maraton Nordul Moldovei 2015 - Ediţia a V-a 01

Maratonul Nordul Moldovei a ajuns în acest an la a V-a ediţie consecutivă. Dupa ce ultimile trei ediţii s-au desfăşurat pe acelaşi traseu, anul acesta s-a schimbat locul concursului. Majoritatea concurenţilor s-au obişnuit şi chiar plictisit de vechiul traseu, aşa că se impunea o schimbare de decor.

Pentru a V-a editie s-a ales ca loc de start orasul ieşean Hîrlău. Aflat la granita dintre Botoşani, Suceava si Iaşi, este usor de atins de catre toti ciclistii din nordul Moldovei. Fiind inconjurat de o multime de dealuri inalte si abrupte, Hîrlăul este un loc ideal pentru un concurs de ciclism montan.

Maraton Nordul Moldovei 2015 - Ediţia a V-a 02

Ca majoritatea concursurilor si MNM a avut initial doua trasee de lungimi diferite. Deaorece la tura lunga s-au inscris doar 6 persoane, s-a decis simplificarea concursului si comasarea tuturor concurentilor doar pe tura scurta. S-au inscris 170 de persoane, iar mare partea din acestia s-au prezentat la start in dimineata zilei de 26 aprilie.

Maraton Nordul Moldovei 2015 - Ediţia a V-a 03

Anul acesta nu am putut sa particip dar totusi am vrut sa fiu prezent la concurs pentru a ma intalni cu colegii si prietenii din alte localitati. Am vorbit cu organizatorul Valeriu Catargiu, un vechi si bun prieten, si m-am oferit ca voluntar impreuna cu sotia. Am venit insotiti de inca trei prieteni din Suceava din care unul era de aesemeni voluntar. Grupul nostru a ajuns primul la locul startului si am ajutat la transportul si amenajarea logisticii. Apoi am fost transportati pe traseu unde urma sa supraveghem si indrumam concurentii.

Maraton Nordul Moldovei 2015 - Ediţia a V-a 04

Pana la sosirea primilor concurenti mai era timp destul, asa ca am cutreierat dealurile din imprejurimi si ne-am minunat de frumusetea locurilor. Am mers pe jos o parte din traseu si am fost surprins de dificultatea acestuia. Pe unele portiuni era greu de urcat si coborat cu piciorul, cu bicicleta a fost o provocare si pentru cei mai experimentati. La ora 10 s-a dat startul, iar primii concurenti nu au intarziat sa apara. Am ragusit si obosit de cat am strigat si incurajat ciclistii si vazandu-i cum trec mi-a fost ciuda ca nu am reusit sa particip si eu. Sotia facea glume pe seama mea indemnandu-ma sa opresc un concurent si sa-i iau bicicleta.

Maraton Nordul Moldovei 2015 - Ediţia a V-a 05

Dupa ce a trecut si ultimul ciclist ne-am intors la baza dornici sa aflam noutatile. Atat concurentii cat si voluntarii au primit mancare si bautura si toti s-au raspandit in parcul de alaturi cautand umbra si odihna. La toate concursurile la care am fost prezent a fost cer senin, vânt lipsa si caldura mare. Si acum a fost la fel si m-am brozat cat altii in trei zile la mare. Premierea s-a amanat cam mult deoarece mai erau cativa concurenti intarziati pe traseu ce trebuiau recuperati si adusi in siguranta.

Maraton Nordul Moldovei 2015 - Ediţia a V-a 06

La Maraton Nordul Moldovei am vazut in premiera un lucru minunat. Din banii incasati nu s-au oferit premii castigatorilor ci s-au oferit biciclete copiilor nevoiasi din localitate. Un numar de 10 biciclete noi-noute si complet echipate au fost donate unor copii din Hîrlău si satele invecinate. Majoritatea copiilor au fost voluntari pe traseu iar rasplata a fost peste asteptari. M-am bucurat enorm vazand fericirea de pe chipul baietilor si fetelor ce au primit neasteptatele cadouri. Multi dintre ei merg zilnic multi kilometri pana la scoala si inapoi, dar de acum drumul le va fi mult mai usor si placut.

Categoric, a fost concursul cu cele mai putine evenimente neplacute de pana acum. Doar un concurent s-a ratacit deoarece nu a observat marcajul de la o intersectie. Unii au fost nemultumiti de intarzierea premierii, altii de lipsa tacâmurilor la mancare, iar altii s-au suparat ca s-a terminat repede sucul si s-a servit doar bere. La final s-a organizat si clasica tombola la care aproape toti cei ramasi au primit cate ceva.

Clasamentele complete aici. Ii multumesc colegului Bogdan Drăgoiu pentru fotografii si transport.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.