Shimano introduce de anul acesta noua serie DURA-ACE 7900. Shimano a combinat inovatia cu noile tehnologii pentru a realiza un grup extraordinar de care vor beneficia ciclistii profesionisti si amatorii entuziasti.Pe langa performantele crescute trebuie sa remarcam si reducerea semnificativa a greutatii acestui nou grup.noul dura ace 2008

Angrenaj
Ajuns generatia cu numarul 7 Dura Ace introduce o tehnologie revolutionara pe scena ciclismului de sosea. Angrenajul HOLLOWTECH II combina designul atractiv si aerodinamic cu o serie de imbunatatiri tehnice si o reducere considerabila de greutate.

Aceasta frumusete “high tech” este construita din aluminiu si este o inovatie in lumea ciclismului. Foaia exterioara este goala in interior, greutatea fiind mult redusa iar rigiditatea imbunatatita cu 20% angrenaj da

Exista o paleta larga de optiuni pentru angrenajul FC-7900: 53/42T, 52-39T, 53/39T, 54/42T, 55/42T si 56/44T. Lungimea bratelor: 165 – 180mm cu diferente de 2,5mm( 165,;167,5; 170….etc)

Pentru prima oara la un grup DURA-ACE gasim si un angrenaj compact (FC-7950 50/34T). Designul dintilor de pe foile pedaliere a fost regandit pentru a avea un contact mai bun cu lantul, acest lucru contribuind la imbunatatirea transferului de forta.

Greutatea acestui nou angrenaj este de 725 (incluzand butucul). Per total avem o reducere de 15 grame fata de versiunea actuala, FC-7800.
Manetele Dual Control

Noile manete Dual Control beneficiaza de cele mai noi inovatii tehnologice. Manetele sunt construite din multiple straturi de carboniar stratul final este din fibra de carbon unidirectionala acoperita cu o substanta speciala care contribuie la rigidizare si durabilitate.

manete dura ace

Cablurile sunt ascunse sub ghidolina, fara a sacrifice performanta. Acest lucru a fost posibil datorita unui nou mechanism intern si a unei configuratii diferite a cablurilor.

Noile manete Dual Control sunt gandite pentru a fi ergonomice si pot fi utilizate de persoanele cu maini mai mici. De remarcat si faptul ca a fost scurtata cu 20% cursa manetei acest lucru fiind gandit pentru o schimbare mai rapida.

Schimbatoarele sunt dotate cu butoane integrate pentru operarea noului computer wireless FLIGHTDECK fara a ridica mainile de pe ghidon.

noul ceas flightdeck Noul FLIGHTDECK masoara pulsul, altitudinea, inclinatia pantei, cadenta, etc. Avem ca si la modelele anterioare un afisaj al vitezei in care ne aflam (pe ce foaie si pe ce pinion ne deplasam). Informatia de pe noul FLIGHTDECK poate fi descarcata pe computer (partea de software este inclusa).

Noile manete Dual Control sunt cu 40 de grame mai usoare decat versiunea actuala, 378 grame/perechea.
Lantul

oul lant DURA-ACE CN-7900 este si el o inovatie a celor de la Shimano Designul este asimetric, partea exterioara fiind gandita in asa fel incat sa se reduca sansa aparitiei fenomenului de “chain suck”. Partea exterioara este gandita pentru un contact perfect cu blocul de pinioane. Rezultatul este o schimbare fina a vitezelor chiar si cand se schimba in forta (pe o catarare sau la sprinturi). Noul lant este mai silentios si mai durabil decat cel actual.

CN-7900poate fi montat cu un “quicklink”( SM-CN79). In acest fel lantul poate fi montat si demontat fara ajutorul unor scule speciale de lant.Noul lant este mai usor cu 30 de grame fata de versiunea actuala lant dura ace

Schimbatoare

Schimbatorul de spate are o gama larga de combinatii si poate fi utilizat cu un pinion maxim de 28 de dinti. Este compatibil cu foile compact.

Partile din carbon ajuta la reducerea greutatii pana la 166 grame
Schimbatorul fata are un design atragator si arcul este tensionat in asa fel incat sa asigure o schimbare usoara. Greutatea este de doar 67 grame.

Schimbator fata schimbator spate dura ace 2008

Franele

Sabotii de frana sunt construiti cu o noua compozitie care imbunatateste cu 20% franarea dar au in acelasi timp o durabilitate crescuta.

frane noul dura ace

Bloc de pinioane/Butuc fata/Butuc spate.

bloc pinioane Shimano a conceput un nou bloc de pinioane, mai usor si mai rigid. Noua caseta HYPERGLIDE are urmatoarele combinatii: 11-21T, 11-23T, 11-25T, 11-27T, 11-28T, 12-23T, 12-25T, 12-27T. Ultimele 4 pinioane sunt din titan. Greutatea este de 163 grame (11-23T).

Butucul de fata si cel de spate au o rigiditate crescuta, lucru care imbunatateste rotatia chiar si cand cheia rapida este stransa puternic

Comparatie intre noul Dura-Ace si actualul Dura Ace

 

Noul Dura – Ace 7900

Actualul

Dura – Ace

Diferenta greutate

Schimbator spate

166

180

-14

Schimbator fata

67

74

-7

Manete dual control (pereche)

378

420

-42

Frane (perechea)

293

314

-21

Angrenaj (170mm, incl. BB)

725

740

-15

Caseta pinioane (11-23)

163

173

-10

Lant

252

280

-28

TOTAL

2044

2181

-137

Noul DURA-ACE este o combinatie de tehnologie, design si inovatie.

Mai multe informatii la http://www.dura-ace.com

Lansare pe piata: Octombrie 2008.

3 COMENTARII

  1. Butucul de fata si cel de spate pe rulmenti industriali, nu sunt deloc o noutate pentru mine. In anul 1986, in urma unor discutii contradictorii cu un prieten ahtiat in biciclete, care imi zicea ca sfidez legile mecanicii si fizicii, am realizat un set de butuci din dural pe rulmenti industriali. Eram convins ca aceasta realizare a mea nu va fi un esec, ba dimpotriva, un mare succes. Asa a si fost spre surprinderea mai multor sceptici. Dar iata ca specialistii in domeniu, abia cu putini ani in urma au introdus in lumea bicicletelor aceasta varianta !…

  2. Gresit spus ca pt. demontarea ” quicklink ”(SM-CN79) nu este nevoie de scula speciala; ba da !….este necesar un cleste special, altfel ” quicklink ”-ul nu se poate debloca. Mentionez ca in momentul blocarii acestuia, in zona de blocare a pinilor apar strangeri de siguranta care te impiedica sa-l deblochezi fara ajutorul acestui cleste. Sub nicio forma aceasta ” piesa ” de legatura a lantului nu se poate demonta cu mana libera.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.