Odata ce vremea se incalzeste incepe si sezonul de pedalat.Revin si lungile plimbari pe bicicleta dar si acele dureri in zona genunchilor. Patru lucruri stau de obicei la baza acestor dureri

I.Pedalezi prea tare, prea devreme.

Nu fi nerabdator.va fi un sezon lung si este destul timp ca sa intri in forma si sa pedalezi in forta.daca vrei sa pedalezi corect trebuie sa iti asculti organismul.Exista multi ciclisti care depun eforturi mari, ajung chiar sa se raneasca, fara a progresa deloc peste un anumit punctsi acest lucru se intampla pentru ca nu dau atentie semnelor pe care le transmite organismul.

II.Prea multi kilometri.

Corpul uman nu este o masina.Nu este in stare sa parcurga orice distanta fara a avea timp sa se adapteze.Tineti minte lucrul acesta cand o sa incercati sa mariti distanta parcursa saptamanal cu mai mult de 100 de km.Incercati sa faceti acet lucru treptat si nu o dsa aveti probleme.

III.Cadenta gresita.

Pastreaza catararile pe un pinion mic si sprinturile pe foaie mare pentru mai tarziu.Este o perioada a anului pentru dezvoltarea masei musculare.
Pedalati cu o cadenta mare, ideal peste 115 rpm.Cei care practica Mountain bike-ul trebuie sa fie in special atenti la acest lucru.Este bine ca pe timpul iernii si chiar in primavara sa se antreneze pe biciclete de sosea pentru a obtine o frecventa ridicata.

IV.Pozitie gresita pe bicicleta.

Din pacate majoritatea vanzatorilor de la magazinele de biciclete nu au cunostintele necesare pentru a va instrui
Cea mai comuna greseala este aceea in care ciclistul isi regleaza saua prea jos.
Cele mai multe probleme si dureri la genunchi apar din aceasta cauza.

Daca respecti toate aceste reguli si ai in continuare dureri la genunchi incearca urmatoarele lucruri:

Verifica daca exista diferente de lungime intre piciorul drept si cel stang.Mazoara piciorul si de sold la genunchi si de la genunchi la calcai.Daca exista diferente intre 2 si 8 mm poti corecta problema cu niste distantiere fixate la placutele de la pantofi.daca unul dintre picioare este mai scurt cu mai mult de un centimetru poti sa rezolvi problema cu brate pedealiere diferite.

Foloseste brate pedaliere mai scurte.Pentru multi rutieri asta ajuta la pastrarea unei frecvente mai bune si la eliminarea tensiunilor din genunchi.

Fa un repaos mai lung.Uneori organismul iti transmite astfel semnale ca are nevoie de odihna.Daca dupa perioada de repaos problemele persista atunci trebuie sa consulti un medic.

5 COMENTARII

  1. Ovidiu,cum iti dai seama de o diferenta de 2pana la 8 mm?
    numai daca stai in picioare cu greutatea lasata pe un picior scazi cativa milimetri din piciorul pe post de sprijin.eu asa zic,tu ce zici?
    exista vreo metoda simpla de a-ti da seama daca ai un picior mai musculos decat celalalt ?stiu ca asta genereaza dezechilibru,valabil si pentru brate.

  2. Dupa aproximativ 70 – 80km sau mai putin, daca fortez mai tare, incepe sa ma doara genunchiul stang. Durerea creste proportional cu distanta pe care o mai parcurg (odata nu am mai putut sa ma dau jos de pe bicicleta pentru ca efectiv nu puteam sa ma sprijin in picior), dar dupa un dus si un scurt masaj durerea dispare – mentionez ca numai genunchiul stang. Care ar putea fi cauza, ar trebui sa consult un medic?

  3. pe mine ma doare ala drept, cred ca am saua data prea jos,
    si cadrul cam inghesuit poate fii cauza – distamta mica intre ghidon si tija de la sa

  4. Si pe mine ma doare genunchiul stang cand pedalez, mai ales atunci cand urc vre-o panta ceva, iar la distante mai mari de 15 km incepe sa ma doara zona lombara. Eu cred ca am saua prea jos, insa deocamdata nu pot sa o ridic pentru ca nu stiu sa ma urc pe bicicleta din picioare, ci mai intai ma sui pe sa si apoi pedalez (am invatat sa merg pe bici acum 2 luni). Sunt constienta ca trebuie neaparat sa imi mai ridic saua, insa nu stiu cum sa fac cu pornirea de pe loc, mai ales ca in intersectii trebuie sa fie instantanee…

  5. Salut,

    Sunt relativ bine antrenat si totusi,de curand,la o tura mai in forta de 80Km,am avut si eu dureri destul de serioase(poate si de la frig si umezeala)la genunchiul drept!
    Stie careva ce doare de fapt (medical vorbind)la un efort mai puternic?…ce ar trebui antrenat pentru a elimina durerea?..o alta intrebare ar fi ce anume ar trebui facut sa grabesti vindecarea!…acum nu prea stiu cat timp sa stau cuminte!!!!
    Frecventa constanta de 115 RPM mi se pare foarte mare pentru orice ciclist…undeva la 90 e OK …dar deja pragul de ”hobby” e depasit!
    …si au dreptate cei care au spus ca marea majoritate sunt vanzatori si nu au cunostinte chiar minimale de reglaj corect al pozitiei optime de pedalat,a seii….nici eu n-am avut daca nu exista domnul”google”!…asa ca va recomand sa fiti __autodidact!!
    Bafta!

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.