Cea de-a sasea etapa maraton, desi scurtata la 231,6 km a fost cea mai lunga a Turului Italiei . Istorie ei a fost una simpla si a culminat cu schimbarea liderului general. Un grup de 11 rutieri au reusit o evadare pe care o vor duce la bun sfarsit. Dintre acestia se vor alege atat castigatorii etapei, cat si noul purtator al tricoului roz.

Etapa era programata pe neobisnuita distanta pentru un tur de trei saptamani, de 265 km. Insa in urma protestelor rutierilor, obositi dupa cei 700 de kilometrii deja parcursi in primele cinci etape si de transferul din Sicilia in peninsula, cand au ajuns la culcare chiar si dupa miezul noptii, etapa a fost scurtata cu 34 de kilometri, renuntandu-se la ultimele doua circuite din Parcul National Gargano. Astfel etapa a numarat 231,6 km desfasurandu-se intre Potenza si Peschici, localitate care a mai gazdiut finalurile de etapa in 2000, cand castiga Di Luca si in 2006, cand la Peschici a ajuns primul nimeni altul decat purtatorul tricoului de lider de dinaintea acestei etape, Franco Pelizzoti.

Dupa un debut de etapa linistit, la kilometrul 50, pe coborarea de pe Rionero in Vulture (656 m), deal situat la poalele vulcanului stins Vulture, 12 rutieri au atacat ca niste adevarati vulturi distantandu-se de pluton. Numarul 13 de concurs s-a dovedit a nu-i purta noroc rutierului Rene Mandri de la AG2R La Mondiale, care la kilometrul 76 va parasi cursa in urma unei cazaturi. Ceilalti 11 fugari vor continua insa cursa, avansul lor fata de restul rutierilor va atinge un maxim de 16 minute.

Cu 11 kilometri inainte de finish, pe catararea Bosco della Risega (221 m) Jason McCartney (CSC) a demortit grupul de avadati cu un atac. Va fi intrecut insa de italianul Matteo Priamo (CSF Group Navigare) si de spaniolul Alan Perez (Euskaltel-Euskadi) care se vor desprinde la 15 secunde fata de ceilalti 9 rutieri. Pe ascensiunea finala cu lungimea de 1,2 km si panta 7,9% Primo a accelerat in ultimii 200 de metri si a trecut linia de sosire cu 8 secunde avans fata de Perez. In spatele lor Magnus Backstedt (Slipstream Chipotle – H30) s-a lansat in valea Peschici in urmarirea celor doi, dar nu numai ca nu va reusi sa ii ajunga, va fi si el vanat de rusul Nikolay Trusov (Tinkoff Credit Systems) care va trece al treilea linia de sosire.

Restul plutonului va sosi in cinci serii, primul grup de 90 de rutieri, printre care si purtatorul tricoului roz va ajunge condus de Gilberto Simoni (Serramenti PVC Diquigiovanni-Androni Giocattoli) si o intarzaiere de 11’34”.

La 40 de secunde de invingator a sosit campionul national al Italiei Giovanni Visconti (Quick Step). La egalitate cu germanul Matthias Russ (Gerolsteiner), italianul în varsta de 26 de ani cu avantajul zecimilor de secunda castigate la contratimpul pe echipe, a devenind noul lider.
Totodata, Visconti a preluat si tricoul alb, acesta fiind purtat in urmatoarea etapa de Matthias Russ (24 de ani).

Urmatoarele doua etape vor avea un profil muntos mai pronuntat, care ar putea continua selectia valorilor. Vom vedea ce surprize ni se mai rezerva.
Clasament etapa

1 Matteo Priamo (Ita) CSF Group Navigare 5.24.49
2 Alan Perez Lezaun (Spa) Euskaltel – Euskadi 0.08
3 Nikolay Trusov (Rus) Tinkoff Credit Systems 0.27
4 Paul Martens (Ger) Rabobank 0.31
5 Maxim Iglinsky (Kaz) Astana 0.32
6 Daniele Nardello (Ita) Serramenti PVC Diquigiovanni-Androni Giocattoli 0.36
7 Francesco Gavazzi (Ita) Lampre 0.40
8 Giovanni Visconti (Ita) Quick Step
9 Magnus Backstedt (Swe) Slipstream Chipotle Presented By H30 0.43
10 Matthias Russ (Ger) Gerolsteiner 0.47

Clasament general

1 Giovanni Visconti (Ita) Quick Step 27.14.04
2 Matthias Russ (Ger) Gerolsteiner
3 Daniele Nardello (Ita) Serramenti PVC Diquigiovanni-Androni Giocattoli 1.22
4 Alan Perez Lezaun (Spa) Euskaltel – Euskadi 4.42
5 Francesco Gavazzi (Ita) Lampre 5.34
6 Matteo Priamo (Ita) CSF Group Navigare 9.07
7 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas 9.08
8 Danilo Di Luca (Ita) LPR Brakes 9.15
9 Morris Possoni (Ita) Team High Road 9.16
10 Vincenzo Nibali (Ita) Liquigas

by zonconel

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.