ziua 29, sambata 18 august 2007 Saalfelden – Dienter Sattel (1357m) – Radstadt – Liezen – Admont (165 km)

Astazi nu mai ploua! Putem sa ne bucuram si noi, in sfarsit de peisajele din Tirol. In schimb, este frig…dar oricum, mai bine decat ploaie. Plecam de la gazdele noastre din Lenzing (Saalfelden) dupa un mic dejun bun, pe o temperature de vreo15 grade si vant din fata. Reusim cu greeu san e incalzim, abia pe prima catarare a zilei, Filzen Sattel(1292 m). Are doar aproape 1300 m dar inclinatia pantei ajunge si la 14-15 %. Se coboara cativa kilometri foarte abrupt iar apoi se urca din nou in Saua Dienter la 1357 m. Coboram din nou iar dupa vreo 20 km se intra pe valea raului Enns iar soseaua ramane destul de constant la altitudinea de 700 m. De o parte si de alta a drumului crestele stancoase Tiroleze strajuiesc valea. Varfurile nu depasesc 3000m in altitudine dar sunt foarte frumoase. Seamana foarte bine cu masivul Piatra Craiului de la noi dar sunt foarte multe si orientate in toate directiile. Orasele-statiune din zona sunt foarte cochete, specifice Austriei. Oamenii din aceasta tara se gandesc la toate. Stiu cum sa atraga turisti din toate categoriile. In orice zona, de exemplu, sunt trasee speciale pentru ciclisti pe diferite nivele de dificultate, trasee de drumetii montane si alpinism, nenumarate partii de ski. Dupa vreo 150 km ajungem in Liezen unde facem o “aprovizionare” cu ceva alimente. Am ocolit oarecum orasul care a ramas in partea stanga. Nu stam foarte rau cu timpul si hotaram sa mai mergem pana in Admont. Aerul s-a mai incalzit. Credem ca e un semn bun. Probabil a fost “coada” frontului de aer rece care a adus si precipitatiile de zilele acestea, mai ales ca venea din directia nord-est. Si vantul s-a domolit. Ne atrag la un moment dat atentia cateva zeci de caprioare si cerbi aflati intr-o zona ingradita. Ne apropiem. Nu sunt deloc sperioase…sunt chiar obisnuite cu turistii care pot sa le si hraneasca. In schimbul a 0,50 euro, poti cumpara o punga cu mancare pentru frumoasele animale. Facem si noi acelasi lucru si le hranim chiar din mana. E o experienta interesanta care ne mai descreteste fruntile. Ajungem si in Admont unde ne cazam. Speram ca maine sa ajungem la Viena.

ziua 30, duminica 19 august 2007 Admont – Lunz – Schiebbs –  St. Polten – Unter Tullnerbach (190km)

Astazi etapa de aproape 200 km. Vreme buna pentru ciclism. Plecam dimineata pe la ora 9 din Admont pe soseaua ce insoteste valea raului Enns. Astazi vom iesi definitiv, dupa atatea zile, din zona muntoasa. Ne vom mai intalni cu muntii abia in Romania. Si nu iesim oricum. Austria ne mai rezerva o surpriza. E ca cireasa de pe tort: pedalam prêt de cateva zeci bune de kilometri printr-o zona superba. Daca as incerca sa o compar ar fi ceva intre Valea Bistritei si Cheile Bicazului de la noi. Ca sa fiu mai explicit este o vale larga asemanatoare cu cea a Vaii Bistritei iar de o parte si de alta a ei pereti inalti cel putin ca cei din Cheile Bicazului. Iar mai departe se vad alte si alte creste de munte. E un peisaj feeric. Nu scapam nici astazi de cateva catarari unele ajungand la 16 % inclinatie… scurte, ce-i drept (2-3km). Prin Romania nu am vazut indicatoare ce depasesc 12 % iar aici cele cu 15-16% sunt la ordinea zilei. Pe coborare bicicleta ajunge singura in cateva sute de metri la peste 80 km/h. Prin acest superb defileu pe care il savuram din priviri se practica raftingul. Chiar am filmat si fotografiat numeroase barci pneumatice manuite cu iscusinta de pasionatii acestui sport. Odata vom incerca si noi aceasta experienta. Trebuie sa fie interesant. Usor-usor pierdem din altitudine iar muntii se transforma in dealuri. Ne indreptam spre nord-est, spre Viena. Inainte cu vreop 3-4 km de Schiebbs o luam la dreapta pe soseaua 28 spre St. Anton. Aici avem de trecut un deal cu o catarare de 10% pe vreo 5 km. Apoi urmam soseaua 39 pret de vreo 45-50 km pana in St. Polten oras destul de mare. De aici, spre est, spre Viena. Trebuie sa fim atenti la indicatoare san u cumva sa ajungem pe autostrada Linz-Viena. Mergem in continuare pe soseaua aproape plata sin e oprim pentru cazare la vreo 20 de km inainte de Viena, la Unter Tullnerbach.

ziua 31, luni 20 august 2007 Uner Tullnerbach – Viena – Orth (75km)

Plecam dimineata foarte entuziasmati spre prima capitala scaldata in apele Dunarii. Doar cerul de deaspura care este cam inchis la culoare ne ingrijoreaza putin. Parcurgem repede cei 20 de kilometri pana la intrarea in Viena. Avem de-a face de aceasta data cu unul din cele mai mari orase ale Europei iar toatra lumea pe care intrebam de centru ne sfatuieste sa luam metroul pana acolo pentru ca ar fi mult mai simplu. Noi refuzam preferand sa pedalam. Viena este un oras cu adevarat mare. Exista ca prin toate orasele o retea bine pusa la punct de piste de biciclete…iar biciclisti…cu miile. Ajungem in sfarsit in centrul orasului, intr-o zona numita Ring unde sunt principalele institutii ale urbei. Nu se poate sa treci fara sa iti atraga atentia Palatul Parlamentului sau cladirea Primariei din Viena. Parcuri extraordinar de frumoase, trasuri cu cai cu care esti invitat sa faci un tur al orasului.Numeroasele obiective turistice ale orasului te fac sa-ti intorci capul dupa ele. Gasim in cele din urma primaria, o cladire veche inalta de stil gotic, o cladire cu mai multe curti interioare in care functioneaza ca de altfel si in alte orase mari, mai multe institutii. Lasam mesajul nostru pentru primarul orasului la un birou de informatii turistice din cadrul primariei, de unde luam si cateva harti pentru a gasi mai usor iesirea din oras. Dupa ce terminam treaba la primarie incepe ploaia iar temperatura este destul de scazuta. Ne adapostim intr-o la intrarea intr-o statie de metrou unde speram ca ploaia va inceta. Cum aceasta se incapataneaza sa continue, nu avem de ales sin e continuam drumul prin ploaia rece. Ne descurcam foarte greu cu iesirea din oras. Am incercat sa ajungem pe o artera de biciclete cere ne-ar duce in directia in care dorim noi sa mergem dar nu a fost chiar asa cum am vrut noi. Am nimerit la un moment dat in zona industriala a orasului de unde iarasi am iesit cu destula dificultate. Suntem uzi, ne este frig si suntem nervosi. Mergem paralel cu Dunarea si pana la urma gasim si soseaua pe care o cautam de atata timp. Dupa ce iesim din oras mergem inca vreo 30 km pana in mica localitate numita Orth unde ne cazam. Seara luam hotararea ca a duoa zi sa mergem in continuare paralel cu Dunarea si sa mai trecem pe lista noastra inca o tara si o capitala strabatuta de marele fluviu: Bratislava (Slovacia).

ziua 32, marti 21 august 2007 Orth (Austria) – Bratislava (Slovacia) – Gyor (Ungaria)  (130 km)

Initial trebuia sa trecem din Austria direct in Ungaria spre Gyor. Am facut un calcul si am hotarat ca nu ocolim prea mult daca am intra sa vizitam si Bratislava. Suntem foarte aproape si ar fi pacat. Pornim asadar spre Slovacia. Trecem pentru a nu stiu cata oara un alt pod peste Dunare inainte de granita si zarim in departare cladirile Bratislavei. Trecem fara probleme prin vama iar de aici suntem atenti la sosele sa nimerim intrarea in Capitala Slovaciei. Orasul este destul de mare, nu chiar ca Viena dar este mare. Trecem din nou un pod peste Dunare spre centrul Orasului. Aflam de la un birou de informatii turistice pa primaria se afla in centru istoric al metropolei. Mergem acolo cu mesajul si materialele de promovare ale Judetului nostrum unde suntem primiti de catre doamna Andrea Rafayova, directorul departamentului de protocol din cadrul primariei Bratislava. Aceasta a ramas profound impresionata de idea noastra de promovare a judetului si ne-a felicitat din toata inima pentru asta. Dupa ce ne-a scris cateva randuri in album si ne-a urat succes in continuare in tura noastra am plecat sa vizitam in continuare centrul istoric al bratislavei pe care il recomandam la toata lumea care ajunge acolo. Gasim apoi ajutati de un localnic iesirea din oras si ne indreptam in viteza spre Gyor(Ungaria). De la vama mai avem aproape 60 de kilometri pana acolo. Dintr-o anumita localitate intram pe o adevarata autostrada de biciclete paralela cu soseaua. Magiarii au obtinut in urma unor proiecte bani europeni pentru construirea unor astfel de piste de biciclete care sunt extraordinar de utile si sunt construite la o calitate ireprosabila. Ajungem aproape pe inserat in Gyor unde ne cazam la un motel pentru biciclisti.

Sursa: Drum spre Europa

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.