Înainte de a începe cu articolul propriu-zis, mă simt nevoit să fac câteva precizări:
articolul de faţă este aplicabil celor care doresc să achiziţioneze o bicicletă nouă, celor care nu se pricep şi care nu au la cine să apeleze pentru nişte sfaturi. Totodată, trebuie avut în vedere că o bicicletă la mâna a doua poate fi o alternativă în acest segment de preţ, dar asta depinde numai de alegerea cititorului;

– doritorii nu au, în nici un caz, de unde să dea mai mulţi bani decât suma specificată aici. Acesta nu este un elogiu adus bicicletelor ieftine. Dacă îţi permiţi să dai mai mult de atât pe o bicicletă, nu ezita şi nu o să îţi pară rău! Diferenţa va merita cu siguranţă banii;

– doritorii nu au dimensiuni corporale extreme, de genul peste doi metri sau peste o sută de kilograme;

– în final, doritorii nu vor utiliza bicicleta pe trasee foarte tehnice. Cele menţionate mai jos sunt recomandate traseelor de oraş, cel mult drumurilor neasfaltate;

– preţurile exprimate aici sunt orientative şi nicidecum exacte. Pentru informare te rugăm să vizitezi adresele specificate la finalul articolului.

Aşadar, te-ai decis să-ţi cumperi o bicicletă, poate chiar prima din viaţa ta. Dacă ai mai citit un pic pe forumul nostru, sigur ai aflat că anumite mărci şi modele de biciclete nu trebuie luate în considerare. Poate ţi se pare ciudat de ce în Cora sau în Carrefour ţi se recomandă o bicicletă cu suspensii pe faţă şi pe spate la incredibilul preţ de 300 sau 400 RON, iar în magazinele de specialitate vânzătorul strâmbă din nas şi ridică ştacheta la 2000 RON. Care, să fim serioşi, nu-i aşa că te face să te gândeşti imediat că mai bine ţi-ai achiziţiona un scuter?

Acum că am discutat toate aceste lucruri, voi prezenta oferta de pe piaţa din România. Voi începe cu cea mai de jos:

0 – 400 RON

Aşa cum spuneam în rândurile anterioare, cu părere de rău trebuie să îţi reamintesc că în această categorie nu există alternative. Bicicletele vândute la un astfel de preţ nu numai că se vor strica într-un timp foarte scurt, dar chiar îţi pot pune viaţa în pericol. Nu te lăsa păcălit de eventuala garanţie, vor sta mai mult prin service şi când le vei lua „reparate” se vor defecta iar.

În această categorie se încadrează producătorii First Bike, DHS, Rich Bike şi nu numai. Am remarcat că DHS a trecut anul acesta printr-un proces de „rebranding”, aşa că ai mare grijă, Kreativ-urile din hipermarket-uri sunt tot aceeaşi mâncare de peşte.

În concluzie, nu da banii pe ele, e ca şi cum i-ai arunca pe fereastră.

450 – 600 RON

O bicicletă din acest interval de preţuri va avea dotări minimale şi mai mult ca sigur nu poate fi echipată cu:

• cadru de aluminiu;
  • furcă cu suspensie;
  • suspensie spate;
  • frâne pe disc etc.

Dacă bicicleta conţine cel putin un element din lista anterioară înseamnă că undeva s-a făcut un compromis major. Unii producători merg mult mai departe şi includ toate aceste dotări: nu te lăsa păcălit!

Un model care ar merita aceşti bani ar fi Neuzer (Altrix) Nelson, care are un cadru de oţel, furcă fixă de oţel şi frâne v-brake. A nu se confunda cu modelul echipat cu suspensii!

Altrix Neuzer Nelson

CADRU: oţel Hi-ten, FURCĂ: oţel fixă,
COCK PIT: Zoom aluminiu, VITEZE: 21,
SCHIMBĂTOARE: Shimano Tourney TX50,
ANGRENAJ: Prowheel aluminium,
FRÂNE: Logan V, BUTUCI: Assess,
JANTE: Neuzer MTB, CAUCIUCURI: IRC 1,95″,
ŞA: Selle Royal, PEDALE: plastic.

Dezavantaje majore: bicicletele sunt foarte grele, nu pot fi îmbunătăţite de-a lungul timpului, iar din punct de vedere al rezistenţei şi al confortului nu le-aş recomanda pentru altceva decât o plimbare prin parc.

700 – 1.000 RON

Reprezintă o sumă cu care poţi cumpăra modelele de bază ale unor producători de renume. Totuşi, trebuie să fi realist şi să nu-ţi faci speranţe prea mari: chiar dacă pe bicicletă scrie Kona, Cube, Merida, Orbea etc., dotările sunt extrem de modeste.

Bicicletele din această gamă au un cadru de aluminiu, o furcă cu suspensie dintr-o gamă entry-level, de genul RST (Omni) sau SR Suntour. Dacă te hotărăşti să mai adaugi 100 RON la suma maximă a acestei categorii, cu puţin noroc poţi cumpăra o bicicletă dotată cu Rock Shox Dart 1.

Nici pe aceste biciclete nu au ce căuta frânele pe disc sau suspensia spate. Un model hardtail (fără suspensie spate) cu v-brake-uri îţi va oferi o siguranţă sporită şi un mai mare confort.

După ce am terminat cu partea teoretică, să trecem la oferte (mă voi mulţumi să enumăr cele mai întâlnite modele, fără pretenţia de a epuiza subiectul). Specificaţiile tehnice au fost întocmite în funcţie de ce date au fost publicate de producător sau comerciant. Trebuie avut în vedere că principiul „aceeaşi Marie, cu altă pălărie” se aplică cu succes, diferenţele dintre ele fiind nesemnificative.

Cube Appear – 1.000 RON

CADRU: Alu 7500, FURCĂ: Omni 101,
COCK PIT: Ritchey OE, VITEZE: 24,
SCHIMBĂTOARE: Shimano Altus/Acera,
ANGRENAJ: Prowheel 42/32/22,
FRÂNE: Shimano M421 V-Brake, BUTUCI: Quando,
JANTE: Zac 19 Rigida, CAUCIUCURI: Kenda Koyote 2.1,
ŞA: Scape Active 4, PEDALE: Fasten Alu.

Kona Lana’i 1.000 RON

CADRU: Kona 7005 Aluminum Butted, FURCĂ: Suntour XCC-D 63mm,
MANETE:Shimano EZ-Fire Integrated, SCHIMBATOR FOI: Shimano Tourney,
SCHIMBATOR PINIOANE: Shimano Altus,
ANGRENAJ: Suntour CW-XCC-T102 42/34/24,
BUTUC PEDALIER: CH, BUTUCI: Formula,
JANTE: Rigida Cyber 10, SPITE: Stainless 14g,
ANVELOPE: Kenda K-922 26 x 1.95, SA: WTB Speed V Sport SE,
PEDALE: Xerama SP-941S, FRANE: Tektro M530.

Magellan Draco – 1.000 RON

FRÂNE: B+ Club Tektro 110mm, ŞA: B+ Freeway Man,
ANGRENAJ: B+ Town 28-38-48T, SCH. FAŢĂ: Shimano C051,
SCH. SPATE: Shimano Acera, PINIOANE: Shimano MF-TZ37,
LANŢ: KMC Z7, PEDALE: B+ City Plastic.

Altrix Neuzer Storm (modelul fără suspensie)-1.055 RON

CADRU: AL 7005, FURCĂ: Suntour XC-60 75mm,
COCK PIT: Zoom, VITEZE: 24,
SCHIMBĂTOARE : Shimano Acera / C050,
ANGRENAJ: Suntour XCC-150, FRÂNE: Alhonga V,
BUTUCI: Quando, JANTE: Remerx Grand Rock,
CAUCIUCURI: Semperit Traction 2,1″,
ŞA: Selle Royal, PEDALE: Marvi frame from steel.

Altrix Neuzer Mistral (model v-brake) – 840 RON

FRÂNE: B+ City, ŞA: B+ Touring Man,
ANGRENAJ: B+ Kolima 28-38-48T, SCH. FAŢĂ: Shimano C051,
SCH. SPATE: Shimano TX31, PINIOANE: Shimano MF-TZ07,
LANŢ: UG 51, PEDALE: B+ Norma.

Univega HT-5300 – 700 RON

Din păcate, nu am reuşit să găsesc o listă exactă cu dotările standard, aşadar doar o voi aminti în trecere.

Ca o mică menţiune, Neuzer s-a reorganizat recent şi anumite modele din anul 2008 nu mai poartă numele de Altrix, ci Neuzer, dotările şi preţul rămânând la fel.

Nu am introdus în lista de mai sus şi Univega HT-5500 deoarece se găseşte în foarte multe magazine echipată cu frâna pe disc Promax care este foarte slabă ca performanţă. Totuşi, în cazul în care găseşti varianta cu v-brake, o recomand cu mare căldură.

Că tot am ajuns la final, voi adăuga trei adrese unde poţi găsi mai multe informaţii de interes:

Spor la cumpărături!

Despre autor
Articolul pe care ai avut plăcerea să îl citeşti a fost scris de Ovidiu, în prezent el fiind un informatician extrem de pasionat de mountainbike şi de meşterit biciclete. Pentru mai multe detalii îl poţi contacta folosind această adresă de e-mail sau publicând un comentariu pe site-ul nostru.

29 COMENTARII

1. Pana la urma pretul garanteaza calitatea si invers. Dintre toate modelele prezentate, eu as alege Cube Appear,cu toate ca fotografia bicicletei nu este prea concludenta. Am facut aceasta alegere tinand cont de accesoriile cu care este echipata.

2. pentru bicicleta de strada stafeta mea se ridica pe undeva pe la 15 mil sau 1500 ron deoarece frane zdravene sunt un must have amortizor doar pe fata este necesar, apoi anvelope ceva mai rezistente. vremea first bike-urilor si alte nebunii s-a dus de mult. eu am o bicicleta ceva pe la sa zicem peste 3000 de euro si banii isi fac diferenta. e ca si cum ai da spaga sa mearga bine.

3. Mi-am luat acum o saptamana o bicicleta Giant Rock cu 750 ron: cadru aluminiu, furca Suntour M2000, schimbatoare fata/spate shimano, angrenaj suntour si frane promax. Toate piesele sunt asa, entry level, dar ma uit la acel Mistral si e mai scumpa decat a mea cu aceleasi dotari. Are un prieten acea bicicleta si nu vad diferenta intre ele prea mult. Eu sunt super multumit de pret – bicicleta e noua cumparata de la magazin specializat in asa ceva – eu ma laud ca a mea e Giant si a lui e neuzer. Aveau si un cube aim la 1350 ron de toata frumusetea. Cica erau modelele 2008 de asta erau mai ieftine. Alt prieten si-a luat un magellan polaris cu 1650 ron (de la acelasi magazin la 2 zile dupa mine, era prea faina si ieftina sa nu o ia). Daca nu ma strangea portofelul si nu as fi asa de incepator in ale biciclismului…luam acel aim fara nici o retinere.

4. Apropo, Iceberg, si eu am folosit angrenaj eliptic ( Bio Pace ); toate foile erau eliptice, nu stiu de ce au scos varianta asta !…. era totusi avantajoasa pe distante mari din cauza parghiei variabile care aparea in timpul pedalarii.

5. imi pare rau ca nu o mai am. nu am realizat atunci cind o aveam cit de deosebita era. am folosit-o putin timp.

6. Eu, dupa o cursa lunga, cand am vazut ce randament a dat acest angrenaj eliptic; l-am demontat si i-am copiat foile. Din pacate nu am reusit sa le fac anodizare dura ( titan + crom )…..pt. ca nu aveau dusuri de inox in baia de anodizare, care sa poata acoperi , chiar depasi suprafata foilor; si riscul era f. mare….se topeau dintii foilor, asa ca am renuntat. In orice caz , cu originalul si copia am pedalat aproape zece ani.

7. Cea mai buna bicicleta calitate-pret este Univega HT 5500, hardtail, echipata shimano, frane p disk. pret 1200RON…yo asta o am, e cea mai tare.:>

8. Am primit o bicicleta Richbike acum vreo 9 ani cu care am facut peste 5000 de kilometri fara a avea probleme deosebite pe trasee de dificultate medie. Am inlocuit doar „consumabile”: camere (de 2 ori/roata), saboti (o data), anvelope (o data), cabluri (cele de frana o singura data, desi nu mi s-a retezat niciunul), deraior spate – am reusit sa-l rup cu o creanga luata in panta. Probabil ca orice bicicleta, oricat de slaba ar fi, cere o anume atentie. Este drept, acum se cere o revizie mai serioasa, dar se comporta inca bine batranica.
    De curand am luat o ”tzoacla” Altrix Airborne, nu am prea apucat sa merg cu ea. Totusi, pot spune ca diferenta este maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaare !

9. Am si eu cateva intrebari : vreau sa-mi schim integ sistemul (roti) am nevoie de un sfat. Detin o MTB Hardtail 26″ si iata ce vreau sa pun pe ea :

Janta Sun Rhyno Lite sau Janta Sun UFO – nu stiu care ar fi mai buna petru strazile din Bucuresti;
    Spite DT Alpine III;
    Anvelopa Schwalbe Smart Sam Perform 2.25;
    Camera Schwalbe Freeride 26″;
    Set butuci fata+spate BMX Sun Ringle sau Butuc spate Shimano FH-M580 LX 36g si Butuc fata Shimano HB-M580 Deore LX 36g.

Daca aveti si alte sfaturile astept cu interes.
    Va multumesc.
    PS : bita este pe frane v.

10. am si eu o univega ht 5500 model 2008 cu cadrul de 53 cm, de un an de zile si merge perfect! ma inteleg foarte bine cu ea, m-am dat prin carol de multe ori, merg la munca 20 km p zi cu ea, intradevar franele sunt cam naspa dar asta nu inseamna ca nu tin, naspa inseamna ca se aude naspa cand pui frana, scartaie…dar cu toate astea nu trebuie sa spui ca o gasesti prin toate magazinele ca nu e asa. Eu am cautat la 2 magazine mari si nu o aveau pe stoc, trebuia comandata. Singurul magazin la care am gasit a fost cel din Drumul Sarii. De acolo am si luat-o. Si am dat 1200 lei pe ea anul trecut.

11. daca sunteti interesati de univega ht 5500 scrieti-mi la adresa kokolino_lino@yahoo.com. si daca tot se spune ca se gaseste la foarte multe magazine asa pot sa spun si despre Cube ca este ca Loganul…

12. Salut creizi, foarte bun articolul care l-ai scris, insa ma poti ajuta si pe mine te rog sa gasesc o bicicleta intre 1000-1600ron pentru mers in oras? (greu de spus „oras”, intrucat eu am un stil mai brutal de a aborda traseul, indiferent de conditii). Am cautat mai multe zile informatii despre ce as putea alege, dar am dat peste zeci de pareri personale care nu m-au ajutat prea mult sa ajung la o concluzie.
    cnb.game@yahoo.com este idul meu, daca ma poti contacta mi-ai fi de mare ajutor. Mersi anticipat.

13. eu am o bicicleta favorit din 1975 – sunt sigur ca ingroapa cube -univega- toate astea frumos zugravite – plasticaraie fier mort – schimbatoare shimano / cu stima

14. La fix a picat articolul. Chiar ma uitam dupa o bicicleta de 1000 ron si ma incadrez perfect in categoria personelor descrise la inceputul articolului. Multumesc.

Ca fapt divers ma intreb de ce oare Greutatea bicilcletelor nu prea este trecuta la detalii? Fiind un tip firav care sta la etajul 8 cu lift functional 2 zile pe luna… 🙁 greutatea este unul din primele aspecte la care ma uit.

15. Eu am Înălţime 188 şi greutate 115. Aş dori o bicicletă pentru oraş rezistentă. Ce mă sfătuiţi să caut?

16. Salut ! am vazut frana mecanica pe disc HAYES Mx4…..are un caliper robust, bine construit, cu prindere excelenta, saboti cu suprafata de contact mare, avand placutele din rasina destul de groase si discul rotor din otel inoxidabil cu diametrul de 160 mm. Dupa parerea mea este o frana buna in comparatie cu altele prost facute pe care am avut ocazia sa le repar.

17. daca aveti biciclete vechi gen mowe diamant favorit colnago piese campagnolo nu le aruncati vi-le cumpar eu dumas 0727 862 477

18. mi am luat un DHS ALTTUS ! Mi se pare ok. Totul shimano. Ce ziceti ? Vedeti modelul pe DHS.com.

19. Am cumparat in urma cu sase luni un neuzer nelson,chiar la pretul specificat de autor, sunt multumit de el dar recomand celor care sunt dispusi sa-si cumpere o bicicleta ceva mai scumpa sa o faca,. Inainete am avut o merida crossway-10 care din pacate mi-a fost furata, desi era de 2 ori mai scumpa, pot spune ca era de 3 ori mai buna 😛

20. Am cumparat vara trecuta o Merida Matts 300 la mana a doua.Am dat pe ea 700 de ron si bineinteles ca are dotari minime.Furca a inceput sa faca figuri (a ramas blocata) dar in rest nu am avut nici o problema cu bike-ul.La vremea aia atat imi puteam permite sa scot din buzunar pentru o bicicleta si pot spune ca nu imi pare rau.Sunt foarte multi tepari la vanzarea bike-urilor SH dar cu putin noroc nimeriti una decenta.Spor la pedalat ^^

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.