Sabine Spitz a câştigat aurul la olimpiadă cu ajutorul unei biciclete echipată cu frâne Marta SL Magnesium. La Eurobike, “The Passion People” (cum sunt numiţi cei de la Magura), au câştigat cu acest produs o nouă medalie de aur.

În cadrul expoziţiei Eurobike sunt alese 300 de produse noi care participă la o competiţie al cărui juriu este format din experţi. Anul acesta, juriul a fost compus din Nils Holger Moormann (Designer/D), Peter Barzel (editorialist velopress /D), Virginia Berasategui (triatlonista/ES), Tom Kavanagh (TriMedia/IE), Felix Matthäi (Universitatea de sport /D), Laurenz Schaffer (BMW Grup/D) şi Marcus Wallmeyer (Supernova Design/D)

Din cele 300 de produse înscrise în competiţie, doar 10 au câştigat mult râvnitul trofeu de aur.

“Designul excepţional şi greutatea redusă a franelor Magura sunt criteriile pe bază cărora am ales să acordăm medalia de aur. Marta SL Magnesium stabileşte un standard nou în clasa frânelor de top combinând tehnicul cu esteticul la cel mai înalt nivel. Mai multe inovaţii sunt adunate în acest produs, inovaţii care au dus la crearea unui nou tip de frană. Saboţii se ajustează automat, manetele sunt elegante şi sunt usor de manevrat. Un produs <,de aur>>.” Aceasta a fost declaraţia juriului la prezentarea premiilor.




















Detalii tehnice

Biker profile: Enduro, All Mountain, XC Race, X-Country

Weight (in grams): from 312 grams/0.69 lbs. onwards (depending on rotor size)

Brake system: full hydraulic disc brake, open system with reservoir

Material brake lever/caliper: Aluminium cold forged, magnesium

Deceleration in m/sec² according to DIN 79100 (100N handforce): 7,0m/s² (203mm), 6,8m/s² (180mm), 6,0m/s² (160mm)

Piston diameter brake lever/caliper: 11/2×22

Disc diameter: 203mm, 180mm or 160mm, IS 6-holes

Centerlock option SL rotor: yes (with Centerlock adaptor)

Option Ventidisc 6-holes: yes

Option Ventidisc centerlock: yes

Hose fitting caliper: 0° standard, 90° option

Brake pads: organic, 6.1 Performance (standard) and 6.2 Endurance (option)

Material fitting bolts: titanium

Transmission medium: Non toxic and skin friendly MAGURA Royal Blood mineral oil

Hose: MAGURA Disc Tube, easily shortened

Material brake lever/caliper: Aluminium cold forged, magnesium

Pad wear adjustment: automatic

Lever blade: Carbon

Colour brake lever/lever blade/caliper: race-white/carbon/race-white

Reach adjust: yes

Hose length in cm: Front: 80cm/Rear 150cm

Caliper in a one piece design (OPD): yes

Bite Adjust Technologie (BAT): no

Dual Docking for trigger shifters: yes

EBT Easy Bleed Technology: yes

Quick Fit brake lever fitting: no

Heat Eater hose fitting connection: no

5 COMMENTS

  1. magura este pe departe cel mai puternic producator de frane. magura gustav m este cea mai puternica frana din lume .

  2. Daca conectorul care leaga teava de plastic de maneta ar fi mai lung , ca la furtunele de frana dela Dacia 1300 sau o alta solutie ar imobiliza mai bine iesirea furtunului , nu mi sar fi rupt in acea zona . Inelul de strangere si etansare depe teava e strans definitiv , nu ca inelele de la conectoarele pt teava multistrat , care pot fi despicate cu surubelnita si mutate pe teava . Oricum cu o frana hidraulica trebe sa fi atent cum te porti cu vecinii .
    Jentile de otel cromat , deocamdata au rezistat mai mult si cred ca sunt mai usoare decat cele din aluminiu profil janta dubla , vopsite , fara disc de frana suplimentar . Am 100 kg si merg pe 2 roti de 24 , cu janta de otel si spite galvanizate , de 2 ani 20- 50 km / sapt si prin gropi acoperite cu apa si coborari de pe borduri , sarit peste valuri din asfalt la coborare cu 30-40 kmh si inca nu sau descentrat deloc . Dar fara franele hidraulice cu saboti , mai ales pe ploaie sau lapovita , ninsoare or daca ajungea noroi de pe drum pe janta , nu mai aveam frane . E pacat sa urci panta de 10 % 2km pana la un magazin pe langa bicicleta si sa cobori tot pe langa , pt o frana defectata in parcare , cand puneam cumparaturile in portbagajul depe roata fata . Deobicei cand trebuie sa ajung undeva nu plec cu o ora inainte si nu iau cu mine o frana veke cu cablu , ca in caz ca cineva mia rupt sau intepat teava de la frana sa o skimb . In timpul zilei imi las bicicleta langa intrarea in bloc si risc sami fie vandalizata de tineri kiriasi , studenti arabi , zgomotosi care locuiesc deasupra . Dupa 2 luni de petreceri lasam uşi lift-up (cu deschidere în sus, pe verticală) de la dulapuri sa loveasca tavanu de mai multe ori , cand dadeau muzica tare , ne trezeau cu gemete de sex la ora 03 .. Si in parcarile de la moluri risc sami fie rupte tevile de frana , de pasageri or soferi care au fortat inutil sa ma depaseasca la 20 cm inainte de un semafor pe culoarea rosie or miau taiat calea de pe banda a doua , mau claxonat fara rost de la mai putin de 15 m etc si pe care iam ajuns la stop si iam privit prin parbriz .
    Probabil cele mai bune si mai usoare frane sunt cele cu role , asemanatoare cu torpedo dar puse in ext cu disc de racire , eventual actionate cu pedalele . Pt ca nu necesita saboti – tin o viata , eficace tot timpul , fata de cele pe disc or janta care nu mai sunt eficace daca ajunge ulei pe ele . Lantul e mai durabil decat cablul de frana , mai rezistent la vandalism si oricum este nevoie de el pt tractiune . Actionarea mai greoaie a franei la pedala stimuleaza folosirea de viteze reduse in trafic si evitarea risipei de energie . Diverse studii sustin ca la vehiculele cu motor consumul creste proportional cu nr de franari pe km . Pt 10 franari pe km o masina care consuma 10L /100km ar consuma 100 L . La formula 1 la un viraj de la Sevila pt redus viteza dela 300 kmh la 60 , placutele de frana ar disipa peste 2000 Kw . Probabil fiecare sofer care accelereaza pe un bulevard cu semafoare si ajunge sa franeze dela 80 kmh la 0 in 30 m , renunta la o energie pe care a platito deja , ekivalenta cu pretul unei banane sau macar a unui mar ?! Pana acasa cu un stil de condus agresiv ajunge sa imbogateasca statul cu 1 kg de banane . 70 % din pretul benzinei sunt accize . Nu merita riscuri de acrosaj , accident si dosare penale pt ajuns la stop cu 5-10 m si 2-5 sec inaintea celorlalti . Sa arate ce pot la coborari , inafara localitatilor cand bate vantul din spate or pe strazi cu 4 benzi fara intersectii …

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.