Scriu acest articol după ce am primit de nenumarate ori întrebări legate de modul corect în care trebuie să semnalizeze un ciclist atunci când este în fruntea unui grup, mai ales în cazul celor care merg la trenă cu viteză mare. Aceste semne sunt utilizate şi în timpul curselor de către profesionişti.

O să împărţim aceste semne în două mari categorii. Prima cuprinde modul de semnalizare care trebuie utilizat de un ciclist în trafic. A doua categorie va cuprinde modul în care semnalizăm atunci când mergem în trena.

 

SEMNALIZAREA ÎN TRAFIC

Schimbare direcţie în partea stângă

 

 

 

 

 

Schimbare direcţie în partea dreaptă

 

 

 

 

 

Aceste două semnale sunt elementare şi sunt cunoscute de toţi participanţii la trafic.

 

SEMNALIZAREA ÎN CADRUL DEPLASARILOR UNUI GRUP DE BICICLIŞTI

Este extrem de important să stim cum semnalizam intenţia de oprire. La viteze mari nesemnalizarea intenţiei de oprire poate duce la o busculadă care poate fi extrem de periculoasă, mai ales dacă vă aflaţi pe o şosea intens circulată.

Semnalizarea opriri pe partea stanga

Palma trebuie orientata în spate iar mâna trebuie să fie depărtată de corp şi cât mai în spate.

 

 

 

 

 

Semnalizarea opriri pe partea dreaptă

Palma trebuie orientată în spate iar mâna trebuie să fie depărtată de corp şi cât mai în spate.

 

 

 

 

 

Semnalizarea unei treceri de cale ferată.

Utilizaţi orice braţ. Ridicaţi mâna ca în poza de mai jos, cu palma orientată în spate şi faceţi o mişcare ca şi când aveţi mâna ruptă, o fluturare uşoara a antebraţului.

 

 

 

 

 

 

 

Schimbarea la trenă.

Atunci când sunteţi în fruntea unui grup de ciclişti care se schimbă la trenă trebuie să semnalizaţi retragerea din faţa grupului prin scoaterea în exterior a cotului, ca în imaginile de mai jos. Semnalizaţi intenţia cu doua sau trei secunde înainte de a vă retrage, pentru a lăsa timp persoanei din spate să se pregătească pentru „înfruntarea” cu vântul.

 

 

 

 

 

 

 

 

Semnalizarea unor denivelari, găuri sau resturi aruncate pe marginea drumului.

Mâna care se află poziţionată pe partea de şosea în care sunt probleme se ridică ca în pozele de mai jos

 

 

 

 

 

 

 

 

Semnalizarea unui alt grup de biciclişti sau alergători care se deplasează pe aceeaşi direcţie de mers sau sunt opriţi pe marginea drumului.

Mâna de pe direcţia unde se află grupul care trebuie depăşit se ridică aşa cum se vede în imaginile de mai jos, cu palma orientată spre înainte.

 

 

 

 

 

 

 

Şi pe şosea dar mai ales în cazul în care participaţi la concursuri de mtb şi vreţi să depăşiţi un alt concurent, puteţi să strigaţi „Atenţie dreapta!” sau „Atenţie stânga!” în funcţie de partea pe care vreţi să efectuaţi depăşirea.

7 COMENTARII

  1. sunt biciclit de ceva vreme si imi place ff mult sa merg pe sosea unele din semne le stiam unele nu le stiam dar le faceam din instinct iar altele chiar nu am auzit de ele si multumesc cu aceasta ocazie ca am reusit sa le invat si am sa le pun in practica ms mult

  2. damnule nae, raspunsul dvs, ar fi mai bine primit, daca ar veni si cu niste argumentari. cunosc ciclisti profesionisti, care folosesc aceste semne de o viata intreaga. mai sunt cateva semne ce nu au fost puse, si anume spre exemplu, unul ce ar prinde bine este acelea in cazul in care ai o problema la bicicleta, dar care poate rula in continuare. aceasta problema, trebuie semnalizata prin indicarea cu mana stanga (asta in cazul in care esti pe partea dreapta a drumului, deci masinile sunt in stanga ta si merg in aceeasi directie cu tine) a unei manevre de depasire pe care trebuie s-o execute autovehiculul. Intr-adevar, domnilor, manole si sabin siteul este foarte folositor unui novice.

  3. Partea cu semnalizatul opritului.. eu nu stiam semnalul ala, eu stia ca se ridica mana deasupra capului cat sa se poata vedea din spate cu palma deschisa si orientata catre inainte.

  4. Nu am participat niciodata la o trena, dar am vazut si mi-a placut fff mult, si intr-adevar se folosesc metodele de mai sus, …cred ca deja este vorba de un regulament. Bune, fff buuune sfaturi. Pe mine personal ma ajuta enorm, si cred ca pe majoritatea.

  5. Cum semnalizez la o intersectie, la semafor ca voi merge drept?(si nu intoarce la dreapta, atunci cand masinile de pe prima banda semnalizeaza dreapta) pentru ca multi nu doresc sa ma lase sau bage in seama, pur si simplu vireaza fara sa ma bage in seama.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.