Sunt multe lucruri pe care trebuie să le iei în considerare atunci când vrei să cumperi o bicicletă de şosea şi cel mai important este acela că vei ramane cu ea pentru ceva timp. Comparativ cu un mountain-bike , o cursieră va face mult mai bine faţă trecerii timpului.Mai jos o să găseşti câteva lucruri de care trebuie să ţii cont atunci când cumperi o cursiera nouă.




I.Preţul.
II.Materialul din care este confecţionat cadrul.
III.Componentele.
IV. Dimensiunea.
V.Accesoriile

I.Preţul:

1. 0-300 Euro – va fi cu siguranţă o cursiera second hand, veche de cel puţin 10 ani .
2. 400- 750 Euro – Vei gasi cursiere bunicele în acest segment de preţ, mai ales daca nu ţi neapărat să ai un model din ultimul an de fabricaţie. Există o mulţime de promoţii la magazinele care doresc să aducă modele noi. Te poţi aştepta la un cadru solid, componente destul de bune şi dacă esti norocos chiar la o furcă de carbon.
3. 750-1500 Euro – La acest preţ deja putem discuta de un cadru bun şi de o cursiera cu care te poţi antrena fără probleme.
4. 1500- 2500 Euro – Aici discutăm deja de biciclete din clasa medie spre foarte bune.Cadrul de aluminiu, de carbon sau de magneziu.Bune pentru competitie.Componente foarte bune.
5. 2500-20.000 Euro.Trebuie să fii bun ca să ai aşa o bicicletă.Vei avea o bicicletă foarte uşoară şi foarte performantă.Nişte roţi de competiţie. Vei avea cu adevarat o bicicletă autentică de curse.

II: Materialul din care este confecţionat cadrul .

Aluminul: Este folosit la majoritatea cursierelor deoarece este uşor şi ieftin. Aluminiul este un material rigid şi acest lucru îl face ideal pentru curse deoarece permite o transmitere bună a energiei către pedale. Există şi câteva inconveniente; datorită rigidităţii o să simţiţi toate denivelarile de pe şosea şi tot din cauza rigidităţii în timp vor apărea fisuri. O altă problemă cu aluminiul este faptul că în momentul în care este zgâriat sau lovit începe să se oxideze. Este totuşi cea mai bună soluţie în cazul în care doriţi să pedalati de placere (si să nu cheltuiţi mulţi bani).

Otel: Otelul are o flexibilitate mai bună decât aluminiul. Acest lucru îi permite să absoarbă mult mai bine socurile. Bianchi face nişte biciclete extrem de frumoase din oţel şi se pare că şi cei de la Specialized vor să scoată un produs nou din acest material. Deşi folosit mult mai des la mountain – bike oţelul înca rezistă cu succes în lumea bicicletelor de şosea.

Magneziu: este un material foarte bun, oferă o rigiditate bună şi se poate realiza un cadru destul de uşor din el. Este deseori folosit la cadrele de competiţie (vezi Pinarelo Dogma).

Fibra de carbon: Este probabil cel mai bun material din care poate fi construit un cadru, deoarece flexibilitatea poate fi influenţată de modul în care sunt poziţionate fibrele.Datorită acestui avantaj oferit de fibra de carbon producătorii au reuşit să scoată pe piaţă diferite modele de cadru care reuşesc să se adapteze foarte bine diverselor pretenţii ale cicliştilor.Fibra de carbon este uşoara şi poate fi modelată destul de uşor (aşa că vă puteţi aştepta să vedeţi modele extrem de frumoase). Atunci când este lovit, cadrul de carbon scoate un sunet asemănător cu cel facut de plastic (un lucru normal dar care îi face circumspecţi pe unii). Sunt extrem de uşoare şi pretul este foarte mare.  Atentie!!! Şi la cadrele de carbon se fac compromisuri. Compromisul se face între rezistenţă şi greutate. Un cadru de carbon care se face pe comandă ţine întotdeauna seama de greutatea rutierului, de modul in care pedalează si de poziţia lui pe şea.  Carbonul este un material pretenţios şi este bine să cumpăraţi un cadru de carbon doar dacă sunteţi în stare să aveţi grijă de el.

Titan: “Ti”este considerat a fi „bijuteria” materialelor din care se poate fabrica un cadru.Preţurile pornesc de la 2.500 de Euro (trebuie să cumperi totuşi şi celelalte componente ca să ai o bicicletă). Daca vrei o bicicletă de şosea extraordinară şi vrei să cheltuieşti o groază de bani, go „Ti”. Atentie, un cadru de titan este scump pentru că este foarte durabil şi uşor (deşi are aceste calitati totuşi nu este rigid şi aceasta este o mare problemă).

Cadrele pot fi confecţionate şi din diverse combinaţii de materiale. Ex: aluminiu-carbon, titan-carbon, magneziu-carbon.

III. Componentele:

Cel mai important lucru atunci când cumperi componente pentru cursieră este să nu cumperi ceva ieftin cu gândul că vei face un upgrade. Aceasta concepţie este greşită şi te va face ori să cheltuieşti mai mult ori să rămâi cu un pachet de componente care va fi sub pretenţiile tale. Ideal este să găseşti o bicicletă care este livrată de producător cu componentele pe care le doreşti (în acest caz preţul componentelor este mult mai mic decât dacă ar fi cumpărate separat).

Exista trei nume mari de producatori de componente pentru bicicletele de sosea: Campagnolo, Shimano si SRAM.

Campagnolo:
Super Record -Vârful de lance al celor de la Campagnolo, extrem de fiabil, o adevarată bijuterie.
Record – Un grup de top folosit în competiţie.
Chorus- extrem de bun, folosit în competiţii.
Celelalte grupuri de componente de la Campagnolo sunt Centaur si Veloce

Shimano:
DuraAce – cel mai bun produs al celor de la Shimano, extrem de rezistent şi fiabil. Din 2009 Dura Ace electronic a fost introdus pe piaţă.
Ultegra- raport calitate preţ foarte bun.Nu se va strica niciodata dacă este utilizat corespunzator.Majoritatea amatorilor din strainatate îl folosesc.
105 – Majoritatea cursierelor cu preţuri cuprinse între 850 şi 1200 de euro vor fi echipate cu acest angrenaj. Prima diferentă majoră comparativ cu cele de mai sus este greutatea. Totuşi, este un angrenaj destul de bun.
Tiagra- Este totusi un angrenaj bun pentru o prima bicicleta dar va ceda cu siguranta dacă il folosiţi intens.

Sora- este o serie pentru copii care au prima oară o cursieră.

SRAM:
Red – Primul grup cu o greutate sub 2000 grame. O tehnologie inovativă şi un grup care este folosit în competiţii.
Force – Un grup făcut fără prea multe compromisuri şi care are un avantaj faţă de Red, preţul. 
Rival – Un grup făcut să reziste. Perfect pentru amatori.

Majoritatea cursierelor sunt echipate cu Shimano. Sper că descrierea de mai sus o să vă ajute să faceţi o alegere corectă atunci când o să cumpăraţi o bicicletă noua. Puteţi fi siguri că o bicicletă echipată cu Ultegra sau cu Dura Ace o să aibă şi un cadru de calitate. Nimeni nu o să pună un Dura Ace pe un cadru de proastă calitate sau un grup Tiagra pe un cadru de carbon.

IV. Dimensiunea:

Toţi producătorii au tabele cu geometria bicicletelor lor şi cu recomandări în funcţie de dimensiunile tale.
Cea mai uşoară metodă este să te urci pe ea. Dacă atunci când eşti cu tălpile pe sol şi zona dintre picioare (zona inghinală) este la 1-2 cm deasupra cadrului bicicleta este relativ buna (se exclud cadrele cu sloping).
Cel mai bine este să ceri părerea unui specialist şi apoi să faci o plimbare mică cu bicicleta şi să vezi cum te simţi.
O poziţie ideală pe bicicletă se poate seta după îndelungi măsurători şi teste în tunelul aerodinamic. Culmea, foarte mulţi ciclişti au o poziţie greşită şi atunci când li se setează poziţia corecta au tendinţa de a spune că nu e buna (corpul are capacitatea de a se adapta).

VI. Accesorii:

Pedale: Look, Spd sau Time sunt doar cateva tipuri de pedale folosite în ciclismul de sosea.

Pantofi:Daca nu ai încă pantofi şi pedale trebuie să îţi cumperi neapărat. Pantofii au o talpă rigidă (la produsele de top talpa este din fibra de carbon) şi permit transmiterea extrem de eficientă a forţei în pedală.

Echipament:Pantalonii cu întăritură în zona sensibilă care intră în contact cu şaua sunt obligatorii. Tricoul este confecţionat din material care permite transpiraţiei să se evapore uşor. Este recomandat să purtaţi şi cască.

Sper că aceste câteva sfaturi te vor ajuta să faci o alegere corectă.
Vestea cea buna este că dacă ai citit acest articol şi în sfârşit ai hotărât să cumperi o bicicleta de şosea eşti pe drumul cel bun. Ai intrat în lumea noastră…lumea cicliştilor de şosea.

34 COMMENTS

  1. Cadrele din titaniu, dupa parerea mea, sunt cele mai bune din lume in comparatie cu cele din carbon care sunt casante in anumite conditii. Sa nu uitam ca ambele variante sunt foarte scumpe,dar totusi eu as alege varianta din titaniu, datorita faptului ca acest material este folosit in special in tehnica aerospatiala la constructia aeronavelor.

  2. modifica bai ala cu “Sora- este o serie pentru copii care au prima oară o cursieră.”,nu e asa,pentru persoane cu maini mici etc exista alte modele.
    Sora este un grup obisnuit,regasit pe bikeuri de 10-15 mil care isi face treaba.
    Aluminiul…”limină vibraţiile cauzate de drum. Există şi câteva inconveniente; datorită rigidităţii o să simţiţi toate denivelarile”
    cum e pana la urma?
    “probabil cel mai bun material din care poate fi construit un cadru,” Aberatie… ai auzit de scandiu ??
    si ce e ala titaniu? poate titan.

  3. @Vali
    Am corectat.

    @Alex
    Sora este un grup entry level. Peste el. ca si calitate si pret, avem Tiagra/105/Ultegra/Dura Ace/Dura Ace electronic. Sunt de acord ca Sora este un grup obisnuit care isi face treaba dar asa cum este specificat in articol acest grup nu va fi gasit niciodata pe bicicleta unei persoane care vrea sa pedaleze la modul serios (cu exceptia cazurilor des intalnite in Romania cand sportivii alearga pe biciclete de acum 30 de ani).

    Am corectat la capitolul aluminiu. A fost o scapare.

    In legatura cu Scandiu
    Eu stiu ca este “primul metal de tranziţie din sistemul periodic de culoare alb-gălbuie ce formează o multitudine de culori în timp ce se oxidează” (sau cel putin asa spune wiki. Daca tot ai intrat in subiect de ce nu il dezvolti putin.
    Aaaa, tu ai vrut probabil sa vorbesti despre putinele cadre de ciclocros care sunt facute din aliaj scandiu-aluminiu (poti dezvolta si aici daca vrei).
    Eu am postat acest articol pentru incepatori. Exista si cadre din Mg (64% din densitatea aluminiului) dar acestea se deterioreaza usor. Exista si cadru din bambus sau cadru din termoplastic (putem sa ne dam inteligenti la orice ora, este mai greu sa construim ceva prin propriile puteri)

  4. se fac de scandiu cadre de mtb,cursiera,ghidoane,tije sa toate mai usoare decat daca ar fi de carbon si fara risc de spargere.
    cadrele de bambus si alte alea sunt chestii exotice,scandiul e deja in productia de masa.
    In concluzie nu e un material care sa fie “cel mai bun” ar fi un material care sa fie potrivit majoritatii (aluminiul).
    Un material pt cadre usoare de race ar fi scandiumul dar acesta nu e mediatizat pt ca,carbonul e deja mainstream si e cel mai convenabil pt producatori,se rupe in 2-3 ani,se plezneste usor si scapa repede de garantie etc…

  5. Scuze pentru folosirea cuvantului ” titaniu.” Dar acuma ca tot e vorba de exprimare, ar fi de dorit pe viitor, sa nu mai folositi termenul ” schimbatoare,”care este total gresit , ci mai degraba ” deraioare.” Traduceti corect semnificatia cuvintelor ” derailleur ”si ” deragliatore .”

  6. COLUMBUS produce cadre usoare si rezistente pentru cursiere din oteluri Nivacrom sau Niobiu – Vanadiu.

  7. Am un buget de 10 milioane de lei . Pentru acest buget, care ar fi cea mai important element al cursierei ? Pe ce sa ma axez: pe cadru,jante, frane ? Sunt confuz 🙁

    Presupunand ca parcurg in fiecare an 500 de km , cam cati ani ‘ar trai’ in stare buna ? (As inspecta-o in fiecare saptamana)

  8. Trebuie sa existe un echilibru. Nu o sa iti cumperi niciodata o masina cu un motor foarte puternic si cu o caroserie ruginita. La fel este si la biciclete.

    10 milioane este o suma foarte mica. Mai bine economisesti si cumperi ceva mai bun, o bicicleta care te va tine si 10 ani.

    O bicicleta buna nu are moarte daca o ingrijesti. Probema este ca in fiecare an o sa vei ceva mai mult(daca esti pasionat) si o sa investesti in ea.

  9. Cadrele din scandiu se produc inca din 2004….am deja un catalog ” Rose versand ” din acea perioada……

  10. Nu cred ca aluminiu ar fi un material potrivit majoritatii….atata timp cat se deterioreaza cu usurinta !…Este folosit pe scara larga la fabricarea cadrelor datorita faptului ca elaborarea acestuia este relativ ieftina in comparatie cu a celorlalte cadre realizate din aliaje de inalta rezistenta, care necesita tehnologie ultra performanta si care este extrem de scumpa….

  11. Este total gresita afirmatia despre titan ( ,,…..desi are aceste calitati totusi nu este rigid si asta este o mare problema ,, ). Ba este foarte rigid si din aceasta cauza se introduc elemente de aliere care sa-l faca rezistent la tot felul de solicitari mecanice, fiind folosit cu mare succes la numeroase imbinari ale structurii aeronavelor, acolo unde sunt suprasolicitari maxime. In cea ce priveste confectionarea cadrelor de bicicleta din acest nobil metal, este prea costisitoare….asa ca se vor folosi variante mai ieftine.

  12. vreau sa-mi iau o bicicleta buna :numai daca se mai negociaza pretul?sunt din Constanta si sunt interesat de ceva cu carbon nr de telefon 0723266412

  13. foarte multe informatii bune pt un incepator ca mine dar totusi dati niste exemple clare de biciclete si preturile la care le poti cumpara va multumesc anticipat !

  14. gresesti…am bicicleta cursiera,an fabricatie 2008 cu 370 euro….toate sunt bune pe ea….bicicleta e de la decathlon cu cadru din aluminiu si accesori simano

  15. Salutare

    As vrea si eu un MTB.Nu sunt profesionist in biciclete si de aceea va cer ajutorul.Vreau sa fie ceva putin spre competitie dar nu de varf,un cadru potrivit pentru cursele MTB.Nu imi perimit un material pentru cadru foarte scum cum ar fi carbonul. Mi-ar placea o spensie fata pe ulei si daca este posibil si pe spate.Stiu ca un cadru special pentru suspensie spate este mult mai scump dar poate reusesc sa gasesc ceva.Frane V-brake,o transmisie shimano bunicica pentru ca stiu ca este foarte solicitata in curse,se poate si doar cu o foaie,jante corespunzatoare unui MTB(cat mai rezistente pentru mine) iar cauciucurile de asemenea.Ar fi perfect daca ar putea cantari pana in 15kg.Merg destul de mult si pe sosea dar nu imi pot lua o cursiera pentru curse MTB.Am probat un CUBE AIM si sunt foarte multumit cu exceptia lipsei de amortizor spate cand,la viteze se simt vibratii puternice in sea cand trec peste denivelari.

    Cer opinii si sfaturi.Am vazut ce este o bicicleta buna si cum sta treaba.Am sa incerc sa strang cat pot dar nu stiu daca voi putea strange peste 2000 RON vara aceasta pentru o bicicleta.

    E buna si la mana a doua

  16. BICICLETA, indiferent de pret nu se cumpara la intamplare; ci in functie de inaltimea celui care o foloseste. Multi nu stiu acest lucru sau il ignora. Cadrele de biciclete au inaltimi diferite ( ex. la cursiere de la 48 la 62 iar la mtb-uri de la 40 la 55 )…….pt. un ciclist inalt de 1,60m trebuie o cursiera cu un cadru de 48 ( tubul superior = 504 mm; tubul de sa = 483 mm iar tubul de jos = 405 mm ). La un mtb. cu inaltimea de 40 ( tubul superior = 541mm; tubul de sa = 400 mm iar tubul de jos = 434 mm ). Aceasta marime de cadru corespunde pt. ciclisti cu inaltimea de 1,40 pana la 1,64 mm. Cine nu respecta aceste reguli, cumpara o bicicleta incomoda, deci da banii DEGEABA !….

  17. Pt mine la 1.80 ce marime de cadru de cursa mi-ai recomanda? ar fi ok un 54 inaltime cu 56 tija de sus?

  18. Pt. rival: La inaltimea ta corespunde un cadru de cursa cu inaltimea de 56 ( tubul superior = 560 mm; tubul de sa = 560 mm; tubul de jos = 405 mm. A nu se confunda tubul de jos cu tubul inferior care nu figureaza in grafic. Deci tubul de jos face parte din furca posterioara a cadrului. Cotele se vor masura din axa in axa. Aceste valori sunt date dintr-un catalog francez de specialitate.

  19. Inaltimea Cusiera MTB
    152 a-160 cm 48 cm 38 cm
    161 – 162 cm 48 cm 38 cm
    163 – 164 cm 50 cm 41 cm
    165 -166 cm 52 cm 41 cm
    167 – 168 cm 52 cm 41 cm
    169 – 170 cm 53 cm 44 cm
    171 – 174 cm 53 cm 44 cm
    175 – 178 cm 54 cm 46 cm
    179 – 180 cm 54 cm 50 cm
    181 – 182 cm 56 cm 50 cm
    183 – 186 cm 56 cm 52 cm
    187 – 188 cm 58 cm 52 cm
    189 – 192 cm 60 cm 55 cm
    192 – 200 cm 62 cm 55 cm

  20. Buna ziua. M-ar interesa o bicicleta kona-jake-2009, cu noul pret de 2400 lei. Se merita banii? Sunt incepator, dar sunt dispus sa dau banii astia daca este ceva de calitate si fiabil. Si ce echipament obligatoriu ar trebui sa am si cam cat m-ar ajunge? Multumesc anticipat

  21. Am ocazia de a cumpara o bicicleta Hercules city an fabricatie 2004 ,bine intretinuta ,adusa din Germania anul asta. Costa 650 RON .E scumpa , e bun pretul ? Voi ce ma sfatuiti ? Mersi

  22. Buna ziua. Intrebare pentru cunoscatori: mi-am cumparat recent o bicicleta fuji roubaix pro echipata cu shimano ultegra (schimbatoare fata/spate, manete schimbatoare, frane), jante cu ax mavic aksium, angrenaj shimano r- 6600, pipa, ghidon si tija de sa fuji. Ce parere aveti? Ma intereseaza niste comentarii din partea unor ciclisti avizati. Am facut o alegere buna?
    p.s. nu sunt deloc un incepator, dar in materie de cursiere cea mai buna pe care am avut-o era o ktm cu shimano lx, iar la mtb, lucrurile sunt mai complicate pt ca de obicei iti cumperi o bicicleta la care schimbi in permanenta ceva. Personal m-am saturat si eu sa tot “imbunatatesc” bicicleta si de aceea am dorit sa imi cumpar in sfarsit o cursiera de care sa fiu multumit si sa fiu “mandru” cu ea.

  23. mesaj pr. wallys
    te rog sa ma ajuti in alegerea unei cursiere.
    am gasit o cursiera ff buna care imi place ff mult. Pinarello -are marimea M(scrie pe ea)dar cadrul il are de 55 cm
    eu am 1,73 cm si h picior 79. toate graficele spun ca marimea mea este de 53, max 54.
    te rog lasa-mi un nr de telefon pe mail atmos_phare@yahoo.com
    multumesc

  24. salut!as dori sa stiu si eu daca pe o roata freewheel se poate pune un butuc cu viteze.daca termenii nu sunt tocmai corecti imi cer scuze.un exemplu bun ar fi Globe(specialized) Roll 2….imi place si as dori sa stiu daca poate avea mai multe viteze.Va multumesc.

  25. Pentru informarea generala as vrea sa punctez si eu anumite aspecte legate de diferitele tipuri de cadre.
    Indiferent de materialul din care sunt facute (otel, aluminiu, carbon sau titan si combinatii otel/carbon sau aluminiu/carbon), as vrea sa scot in evidenta raportul pret greutate in diferitele clase si as mai adauga ca in functie de fabricant este foarte importanta si geometria. Pana la a asambla o bicicleta si a tranti niste piese pe un cadru, trebuie urmarita cu atentie geometria cadrului; acest lucru va determina modelul pipei (stem), al tijei pentru sa (seat post) si chiar modelul ghidonului. Desigur, construirea unei astfel de biciclete este o treaba pentru cineva care poseda o bicicleta, stie s-o foloseasca si doreste sa treaca la “Next level”. De regula un ciclist isi pastreaza saua, ghidonul si pedalele.
    am sa trec numai in fuga peste caracteristicile cadrelor din otel caci nu am date decat despre cele vintage cu care alergam la curse in anii ’70. Un cadru bun din otel va cantari fara furca si nici o alta piesa undeva intre 1900 gr si 2050 gr.
    In categoria asta vom gasi: MASI, Cinelli, Pinarello, Gitane, Colnago, Eddie Merxx si desigur altele. Pretul pentru o astfel de piesa variaza in functie de starea tehnica si este greu de aruncat generic dar poate sa ajunga si chiar sa sara de $2000.
    Aluminiu:
    Aluminiul a fost primul pas in coborarea semnificativa a greutatii unei biciclete, au aparut firme noi care au intrat repede pe piata. Fac o precizare pentru cunoscatrori: In vreme ce la bicicletele din otel imbinarile (lugs) erau facut cu flanse de diferite forme care reprezentau semnatura fabricantului si piata era destul de restrictiva si reticenta la nume noi, tehnica de sudura a aluminiului si disparitia flanselor a permis explozia bicicletelor din aluminiu facand foaret greu de diferentiat la prima vedere un cadru de calitate de un gunoi.
    Un cadru din aluminiu bun astazi cantareste in jurul a 1500 gr +/- 100 si nu va depasi cu prea mult $1000, pretul pentru un cadru decent incepand de la $250.
    Atentie deosebita din nou la geometrie. O furca de carbon care de regula insoteste un astfel de cadru cantareste in jurul a 500 gr, are diametrul tijei de 1 1/8 ” si costa intre $70 si $400 (evident ca in sus nu sunt limite dar in aceasta marje se gasesc suficiente modele decente).
    Carbon:
    Cu trecerea timpului si piata fiind deja obisnuita cu acest material, a scazut dramatic si pretul unui astfel de cadru. Aici as indrazni sa clasifis in doua grupe:
    1. Peste 1300 gr; cadre care costa dublul celor din aluminiu, deci nu foarte mult dar castigul in greutate este minim si avem un mic + la confort.
    2. Sub 1100gr; cadre cu adevarat scumpe (de la $2000) in sus si producatori cu nume consacrate din care as evidentia: Cervello, Pinarello, Colnago, Scott, Treck, Cinelli si inca multe altele;
    Titan:
    Aceste biciclete sunt o categorie foarte speciala si le-am lasat in mod intentionat la urma. In State sunt cateva companii mici care fac cadre custom; masoara individul ca la croitor, etc. Dintre aceste companii as evidentia una care mi-e cunoscuta caci e destul de aproape de mine, apartine unor fosti ciclisti, fac asta de 30 de ani si ii vizitez din cand in cand. Este vorba de fratii Rodriguez din Seattle. Bicicletele lor pleaca de la $3000 in sus. As vizita de curiozitate si acest site: http://www.pridecyclesusa.com/ si desigur ca se poate “goagali” Titanium frames.
    In engleza se spune titanium in vreme ce in limba romana corect este titan; la fel ca si cu aluminiul care asa se spune in romana in vreme ce in limba engleza se numeste aluminum.
    Greutatea unui cadru din titan este sub 800 gr si asta spune foarte mult.

  26. Pentru adrian

    adrian, acea bicicleta este conceputa ca single speed/fixed.
    Roata este construita pe un hub special pentru single speed cu ax flip flop adica cu piulite de montaj. De regula aceste hub-uri daca sunt pe roti generice permit montarea pe cadre cu deschiderea de 130mm dar si 126mm. In cazut acestei biciclete la care nu este specificat spacing-ul (banuiesc ce este 130), ma indoiesc ca vei putea folosi aceasta roata cu acest free wheel care e dedicat unui singur pinion.
    Mai trebuie sa stii ca aceste hub-uri au la partea opusa finionului fix, un filet pe care poti monta un pinion multiplu vintage. In situatia asta trebuie sa fii foarte atent la spacing caci e posibil sa depasasca 130mm si atunci nu are cum sa incapa in frame-ul tau.
    De curiozitate, de ce te-ai oprit tocmai la o bicicleta de $30.000?
    Esti un mare ciclist de care ar fi trebuit sa aud sau e un simplu moft?

  27. salut…..pt oricine se pricepe bine rog>
    as dori cumpar o cursiera (buget 1000e) am vazut merida, focus, cube….am ramas pe bianchi si sunt 2 modele care mi-au placut >>> Bianchi Nirone 7 alu Veloce Comp pretul este 4455 Ron cu TVA si Bianchi Nirone 7 alu 105 pretul este 4830 Ron cu TVA . As opta pt Campagnolo Veloce . Care este diferenta intre ele si ce sa iau Veloce sau 105. multumesc sugesti / recomandari >>>>>>>>>>>>>>> toprazvanbv@yahoo.com

  28. @ adrian ionescu
    american english -aluminum
    british english – aluminium

    daca tot e sa ne luam de denumirile corecte

  29. Detalii, daca nu esti un profesionist si nu participi la competitii gen TOUR DE FRANCE,GIRO D’ITALIA… nu are rost sa vorbesti de chestii care nu au relevanta in lumea amatorilor. Parerea mea, cupara-ti o bicicleta care sa iti placa si sa te simti bine cand esti pe ea. Mai devreme sau mai tarziu toate bicicletele se vor strica mai ales daca nu sunt folosite corespunzator.
    P.S. comparatiile sunt inutile. Multumesc!

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.