Ai avut un an plin de ture cu bicicleta, antrenamente sau concursuri. Marea provocare este să îţi păstrezi condiţia fizică pe timpul iernii. Ziua este mai scurta, vremea de afară nu permite ieşiri lungi, sfârşitul de an ne distruge organismul cu mâncarea care abundă şi în vârful acestui iceberg stă stresul acumulat în timpul anului.




Pentru o persoana echilibrată toate aceste probleme dispar dacă urmează un plan bine stabilit. Perioada de iarnă este excelentă pentru eliminarea stresului, creşterea forţei, îmbunătăţirea tehnicii, creşterea mobilităţii, etc. În continuare vreau să vă prezint câteva activităţi şi metode de antrenament care vă pot ajuta să obţineţi performanţe mai bune în sezonul care urmează.

Mergeţi la sala de forţă. Lance Armstrong se antrenează pe toată perioada de iarna în sală.  Două exerciţii stau la baza programului său; extensia spatelui şi exerciţiile pentru picioare (în special la presă). Extensiile întăresc muşchii spatelui, atât de solicitaţi în timpul curselor. Genoflexiunile şi antrenamentele la presă merg ca untul pe pâine atunci când vorbim despre întărirea muşchilor care ne ajută la pedalat.

Dar dacă o să cresc în greutate? Aceasta este cea mai des întâlnită întrebare. Să vă spun un secret. Mersul la sală în mod regulat nu îngraşă!. O oră de exerciţii la sală aduce dupa ea arderea unei cantităţi importante de calorii, mult mai multe decât statul acasa în aşteptarea unor temperaturi care să permită ieşirea la o tură pe bicicletă.

Nu vă place să mergeţi la sală? Dacă sala nu este pe gustul vostru puteţi încerca alergările pe scari. Efortul este similar cu cel depus la sala şi veti beneficia în plus de avantajele unei activităţi care vă stimulează sistemul cardiovascular. Atenţie mare la alergarea pe plat. Musculatura utilizată în acest tip de exerciţiu nu este aceeaşi cu cea folosită pe bicicletă. Începeţi uşor, cu distanţe scurte. Încercaţi să nu cădeţi în capcana „eu pot să alerg x km pentru că sunt un ciclist bun”. O să ajungeţi să nu mai faceţi mişcare o săptămână, până când o să scăpaţi de febra musculara „câştigată cu această ocazie”.

Nike a făcut milioane de dolari (dacă nu miliarde) cu principiul cross-trainig. Este sigur însă ca nu cei de la Nike au inventat acest concept. De fapt atleţii de top au adoptat acest tip de antrenament de zeci de ani. Practicarea unor sporturi diferite de cel de bază, în off season, este cel mai bun mod de a te menţine în formă şi de a nu te epuiza.

Ski fond sau ski de tura. Miguel Indurain  avea un VO2 max de 88, unul dintre cele mai mari din istoria ciclismului. Bjorne Daehlie, sportiv care practică ski fond (cross-country), are un VO2 max de 93. Cu alte cuvinte între sporturile de iarna ski-ul fond este rege atunci când vine vorba despre antrenament complementar.

Înot. Înotul este extraordinar pentru majoritatea sportivilor, cu condiţia să fi un bun înotator sau mai bine spus să înoţi corect. Este perfect dacă poate fi combinat cu exerciţiile la sala de forţă deoarece înotul întăreşte musculatura din partea superioara a corpului.

Stretching! Cicliştii au probleme atunci când vine vorba de flexibilitate. Yoga sau exerciţiile simple de stretching o să vă ajute foarte mult. La fel ca în orice alt domeniu trebuie să începeţi cu exerciţii uşoare în primele zile si să măriţi intensitatea în timp.

Patinajul este perfect pentru această perioadă. Pe lângă faptul că o să vă ajute să vă destindeţi, cu siguranţă o să beneficiaţi de pe urma efortului depus pentru deplasarea pe gheaţă.

Nu uitaţi să utilizaţi îmbrăcăminte adecvată şi să vă hidrataţi corect.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.