Internetul este plin de oameni care dau cele mai năstruşnice soluţii în ceea ce priveşte curăţarea şi ungerea lanţului de bicicletă. Dacă vrei să ai o bicicletă care se comportă corect pe şosea este important să acorzi foarte multă atenţie angrenajului. Un angrenaj curat şi lubrifiat corespunzător va funcţiona mai bine, iar lanţul şi pinioanele se vor uza mai greu.
Mulţi ciclişti curăţă angrenajul după fiecare tură (printre ei mă număr şi eu) şi rezultatele sunt vizibile. Aici o să găsiţi procedura corectă pentru efectuarea aceastei operaţiuni de întreţinere.


Câteva indicaţii pentru a efectua o curăţare corectă a lanţului:

1. Poziţionaţi bicicleta în aşa fel încât să puteţi acţiona pedalele (roata de spate să fie în aer). Poziţionaţi lanţul pe foaia de mijloc sau pe foaia mică la bicicletele de şosea care au două foi.

2.Folosiţi o cârpă curată pe care o îmbibaţi cu soluţie degresantă. Cu o mână aplicaţi cârpa pe lanţ şi cu cealaltă învârtiţi de pedală. După câteva revoluţii ale pedalelor lanţul va fi destul de curat. Aceasta este varianta ieftină.







Mai există soluţia profesională oferită de diverşi producători. Un aparat special în care se introduce soluţia degresantă . Aparatul are nişte perii şi curăţă perfect lanţul.
Mai jos se poate observa modul în care se foloseşte acest tip de instrument, conceput special pentru curăţarea lanţului.








3. Folosiţi un lubrifiant special conceput pentru biciclete. Nu folosiţi ulei de maşină sau alte produse pe care “le foloseşte vecinul de 10 ani şi funcţionează”.
Produsele concepute special pentru biciclete nu atrag praful şi sunt gândite pentru a reduce uzura.













4. Aplicaţi puţin lubrifiant pe fiecare za, apoi învârtiţi din nou pedalele. Schimbaţi pe diferite pinioane pentru a obţine o lubrifiere corectă a întregului sistem.

Nu uitati: Întreţinerea corectă a bicicletei, care include şi curăţarea lanţului, va prelungi perioada de utilizare, va reduce cheltuielile de service şi va face călătoria mai plăcută şi mai uşoară.

121 COMMENTS

  1. Eu curat lantul cu benzina si ca lubrifiant folosesc vaselina alba de la Valvoline. Am 3000 km cu lantul actual si nu da semne de oboseala.

  2. Lubrifierea cu vaselina a lantului, indiferent de calitatea acesteia, ramane valabila numai pt. bicicletele care au sistemul de transmisie carenat, cele medicinale si cele care se folosesc pe ergotrainere……care n-au nicio treaba cu praful, noroiul, nisipul si alte mizerii, ce pot fi aruncate de roti. Un lant lubrifiat corespunzator, rezista peste 12000 km fara probleme, dar fara sa fie ” mozolit ” cu vreo vaselina, pt. ca el trebuie lubrifiat interior, cum am mai spus-o in comentariile anterioare.

  3. Eu il spal cu motorina(cu periuta de dinti),iar apoi il gresez cu SONAX GRAPHIT MULTISPRAY M 2000. SI VAD CA MERGE !
    Pe spray este desenat un grup de pinioane de bike.Treaba asta o fac de 4 ani dar ,.din 2 in 2 ani schimb lantul.De aceea cred ca foile sunt bune si dupa 18 ani (alivio)

  4. Recomand degresarea corespunzatoare inainte de lubrifiere . Personal recomand produsele Finish Line si Motorex , ambele foarte eficiente. Dupa degresarea lantului , casetei si foilor aplicati lubrifiant pe lant si pedalati in gol , timp in care schimbati vitezele fata/spate pentru ca lubrifiantul sa ajunga si pe pinioane/foi. Stergeti excesul cu o carpa pentru a nu atrage praful. Folositi lubrifiant de tip uscat/umed in functie de starea vremii si a traseului folosit. Lubrifiati totodata de fiecare data si telescoapele ,cablurile la intrarea in protecie precum si angrenajele manetelor si a schimbatoarelor. Merita 5 minute de pregatire inainte de iesirea pe traseu . Va scapa de posibile neplaceri care va pot strica sedinta de pedalat 🙂 . Incercati si veti vedea repede diferentele ! May all your rides be ‘ smooth and fast! ‘

  5. De unde se poate procura un lubrifiant special pentru lant? Deoarece in magazinele din Bucuresti, nimeni nu are asa ceva… Ma gandesc sa comand pe internet, de undeva de afara…

  6. Nu cred sa nu gasesti lubrifiant pentru lant in Bucuresti . Oricum gasesti pe net destule la magazinele online din tara : playbike.ro , bikeshopbm.ro etc . Personal iti recomand lubrifiantii de la Finish Line si cei de la Motorex pe care i-am testat personal si sunt foarte ok 🙂

  7. cel mai bun lubrifiant pentru lant e un nou lant eu schimb cam de 2-3 ori pe an lantul dar pana sa il schimb e adevarat ca folosesc metoda usoara cu carpa si motorina sau ulei!

  8. Lantul se schimba periodic , intr-adevar , la un anumit numar de km pedalati sau la un anumit grad de uzura ( se verifica in service cu o cheie speciala uzura din zale ) , nu asa dupa ureche de x ori pe an , asta numa daca ai bani de aruncat pe fereastra sau daca intr-adevar uzezi lantul in asemenea masura incat sa necesite schimbarea lui . La 3-4 lanturi se recomanda si schimbarea casetei si a foilor daca e cazul dar nu e o regula universala . Sunt bikeri care uzeaza preponderent anumite pinioane sau foi . Totusi , revenind la subiect , pentru o buna intretinere se recomanda periodic o curatare ( degresare) a lantului , casetei , foilor si lubrifierea lor cu ulei special pt lant care are anumite proprietati speciale tipului de utilizare vizat ( conditii umede , uscate etc). De asemenea se recomanda lubrifierea periodica a manetelor schimbatoarelor/franelor, a deraioarelor fata/spate, a cablurilor la intrarile in protectii precum si a telescoapelor in zona oring-urilor. Nu uitati sa stergeti excesul de lubrifiant pentru a preveni atragerea in exces a prafului , noroiului. Pe langa asta se recomanda periodic o spalare a bicicletei pentru a indeparta noroiul/praful atunci cand acestea sunt in exces , curatarea discurilor de franare , schimbarea lichidului de frana si a celui din furci care au ca si la masini si durate de utilizare, in timp fiind hidrofobe isi pierd proprietatile optime si nu mai au aceeasi parametri initiali. Asta pentru cei care vor sa isi intretina cum trebuie bike-urile. Pentru carcotasi sunt restul variantelor : la ce bun sa o cureti , mai degraba iei alta bitza … , ulei de motor , ulei ars , wd – 40 etc , lista de stupiditati e prea lunga ca s-o enumar pe toata. Deci , folositi produse dedicate din magazinele de profil , intrebati vanzatorii si mecanicii din service si informati-va si voi si nu mai ascultati sfaturile tuturor neavizatilor care-si dau cu parerea , caci romanul din saracie gaseste solutii ” destepte” : gen , leaga cu o sarma …. 🙂

  9. Imi puteti spune, cei ce folositi aparatul de la park tool, ce degresant folositi in aparat?

  10. Eu am folosit chiar degresant de la Park Tool. Sunt si alti producatori asa ca nu trebuie sa utilizezi un produs anume.

  11. eu am o metoda foarte simpla.ildaucu WD40 la greu, se scurge toata mizeria, dupa care iau o carpa uscata si sterg foarte bine excesul

  12. Dacă am cumpărat un ulei mecanică fină Nigrin “cu ultilizare multifuncţională: biciclete, aparatură casnică etc.” pot să-l folosesc pentru curăţarea lanţului?!
    Aaa… astea-s toate informaţiile de pe flacon. 😀

  13. Uleiul de mecanisme fine este exact ceea ce zice denumirea lui : un ulei simplu , fara proprietati de lubrifiere extraordinare , cu utilizare multipla. Avantaje : ieftin , versatil. Dezavantaje : calitate precara pt lubrifierea lantului de bicicleta. Recomandare : foloseste un lubrifiant dedicat pt bike dintr-un bikeshop , fie de tip dry fie de tip wet.
    Pt curatare foloseste un degresant de lant ,iar dupa uscarea lantului , se greseaza cu uleiul adecvat. Spor la pedalat 🙂

  14. Am luat de bune informatiile de mai sus si am cumparat un ulei special de lant “Park Tool, CL-1” dintr-un magazin… Dupa ce am curatat lantul, am uns, am sters excesul, am plecat la drum. Dealurile de pe linga Campina. A doua zi prin Bucuresti cateva ore, la padura etc. Seara lantul era plin de praf, pinioanele la fel, foile de la pedalier idem. Am trecut apoi pe la magazin sa intreb daca e normal. Au spus ca, intradevar, e un ulei oarecum nepotrivit… si ca imi recomanda spray…
    Daca sticla era sigilata, nu mai faceam drum pana la magazin.
    Din pacate marea majoritate a produselor vandute la noi sunt… sa zicem adaptate pietei romanesti. De-alungul timpului am ajuns la convingerea asta.
    Mentionez ca merg pe bicicleta de cand ma stiu si am suficienta experienta, mecanica si nu numai. Asta pentru critica constructiva ulterioara.
    Sa pedalati cu (foarte multa) placere! Numai bine.

  15. Foarte posibil ceea ce spui Cristi. Intr-adevar sunt multe produse la noi pe piata iar multe dintre ele de o calitate indoielnica datorata in principal faptului ca clientii de la noi neavand o putere financiara rezonabila , cauta produse ieftine in dauna calitatii asta daca in cel mai fericit caz cumpara astfel de produse pentru intretinerea bicicletei ( majoritatea nu cumpara ). Si conditiile de la noi sunt mult mai dificile , uneori pot fi considerate chiar extreme comparativ cu cele de afara , in sensul ca atata praf si noroi numai la noi gasesti… Aici intervine si abilitatea bikerilor de a gasi produsele cele mai potrivite pentru necesitatile specifice zonei si conditiilor de utilizare. Vei gasi cu siguranta si produse de o buna calitate . Ideea e sa te interesezi printre bikerii mai experimentati si eventual la mai multe magazine ca sa studiezi putin oferta. Eu personal folosesc si recomand cu incredere produsele Finish Line USA si Motorex – Elvetia , ambele game fiind premium chiar daca nu cele mai ieftine, insa raportul pret / calitate merita diferenta fata de produsele mai ieftine dar de o calitate mult inferioara.Incerca-le daca le gasesti in zona si vei sesiza diferenta cu siguranta. Se gasesc deja in unele magazine de bike din tara , intreba vanzatorii de ele. Pana atunci vezi mai multe pe http://www.finishlineusa.com si pe http://www.motorex.com. Spor la pedalat !

  16. Multumesc raulbike!
    Am trecut in tabara “Finish Line”. Sper sa fie mai bine.
    Si mai sper ca cei care au magazine de biciclete sa lase ironiile deoparte si sa devina mai pasionati de acest instrument, care a avansat extraordinar de mult in ultimii ani, bicicleta.
    Sa ii depasim pe olandezi!…
    Vreme buna in sa!

  17. Dupa degresare si ungere a lantului cu ulei baiatul meu se murdareste mereu pe pantaloni in zona lantului.cum sa procedez?

  18. Iuli , sterge foarte bine lantul cu o carpa uscata si curata pana nu mai lasa ulei. Si sufleca pantalonul baiatului la piciorul drept putin atata timp cat se da cu bicicleta , e mai sigur asa. Neavand aparatoare la lant e normal ca pantalonii casual fiind mai largi sa se frece de lant si sa se murdareasca. Sau isi ia niste pantaloni de bike , stretch sau isi ridica putin pantalonii astfel incat acestia sa nu vina in contact cu lantul. Alta solutie nu cred sa fie. Spor la pedalat !

  19. LA 3-4 lanturi se schimba si pinioanele la caseta sau pe filet zice RAULBIKE .
    Probabil ca are dreptate ,dar nu este valabil si la blocurile vechi gen REGINA SPECIAL sau CORSA .Eu am asa ceva si te duci pe lumea cealalta si nu se uzeaza. Asa ceva adevarat nu se mai fac si vruiam sa precizez acest aspect.

  20. Asa e Atti. Eu incerc doar sa explic importanta mentenantei bicicletei , pentru ca la noi foarte multi bikeri nu acorda atentia necesara acestui aspect unii din necunoastere , altii din neglijenta sau din alte motive. La noi inca nu avem cultura necesara in acest domeniu , fapt la ordinea zilei in tarile cu traditie in biking din Europa si nu numai. Afara , nu exista magazin de bike care sa nu aiba si stand de produse pentru intretinerea bicicletelor : uleiuri de lant , vaseline, spuma activa pentru spalat , ulei furca , lichid frana , degresanti lant si pinioane , perii , casete curatare etc.
    Ca orice produs , si bicicleta are nevoie de o minima intretinere fapt care-i prelungeste durata de utilizare si placerea bikerului pe traseu prin pedalare lina , silentioasa , cu schimbari line de viteza ceea ce orice biker adevarat isi doreste. Nimeni nu doreste ca odata iesit pe traseu sa aiba neplaceri legate de schimbari de viteza defectuase si de zgomotele care apar cand bitza e parca intre viteze…asta provoaca neplaceri si disconfort ori scopul bikerului e cu totul altul .
    Ce e important de retinut : orice biker care se respecta si tine la bitza lui trebe sa aiba pe langa casa cateva produse pentru intretinerea ei. Inainte de plecarea in orice cursa se verifica bicicleta : presiunea in roti , franele , lantul , telescoapele , pozitia seii etc. Dupa care este recomandata o stergere a lantului ( degresare daca e cazul si e multa mizerie depusa ) si o lubrifiere a acestuia cu tipul de lubrifiant adecvat conditiilor meteo : de tip dry sau wet ( uscat sau umed ).Dupa lubrifiere se pedaleaza cu bitza ridicata si se schimba vitezele astfel ca lubrifiantul sa ajunga pe toate pinioanele si pe foi. La final se sterge cu o carpa uscata excesul de lubrifiant de pe lant pentru a nu atrage praf si noroi in exces. E binevenita si lubrifierea telescoapelor , a deraioarelor fata/spate si a manetelor frana/schimbator la angrenaje si a cablurilor la intrarea/iesirea acestora din protectii. Veti constata diferenta pe cont propriu . Spor la pedalat !

  21. M-am documentat putin si eu sa aflu mai multe detalii legate de produsele de intretinere a bicicletei. Cateva branduri mi-au atras atentia : Finish Line , Muc Off , Pedros , Motorex , White Lightning. Din review-urile de pe net se pare ca Finish Line au cele mai bune referinte. Din ce am vazut eu sunt sponsori tehnici la cateva echipe de top din UCI cum ar fi : Liquigas Pro Team , Lampre Pro Team si din anul acesta la Astana Pro Team ceea ce nu e putin lucru. Am vazut zilele astea produsele Finish Line si in Bucuresti . O sa testez cateva si revin cu impresii 🙂

  22. Si eu am cumparat si folosesc lubrifiantul Finish Line Cross Country Wet pentru vreme ploioasa si noroi ( cel verde din imaginea de mai sus ) . E cel mai bun lubrifiant din cale incercate de mine si am incercat cateva de cand ma dau. Se tine pe lant ca scaiu de haine :). Abia il pota da jos cand spal bitza cu degresant. Neaparat sa stergeti excesul dupa ce-l aplicati pe lant . Puteti pedala plin ploaie cat va tin bateriile , hehehe. Riding in rain with no pain !

  23. Eu folosesc produsele Motorex pentru curatare si lubrifiere si sunt foarte multumit de ele. Prima data spal bitza cu Motorex Bike Clean dupa care daca lantul e murdar tare il degresez cu Motorex Easy Clean spray . Dupa ce dau cu spray pe lant si pinioane lipezesc iarasi cu apa si o las sa se uste complet afara . Dupa ce s-a uscat complet lubrifiez lantul cu Motorex Dry Lube sau cu Motorex Wet Lube in functie de vremea din ziua in care ies in tura. Sunt foarte multumit de rezultat. Produsele Finish inca nu le-am incercat da o sa le incerc si eu daca tot zice lumea ca-s foarte ok. Unde gasesc in Bucuresti produse Finish Line ? Are careva idee ? Multumesc.

  24. Sambata am participat si eu la maratonul de la Baia Mare si cei de la Finish Line au fost sponsori ai concursului . Am vazut ca au dat premii in produse Finish Line si toti participantii am primit niste brosuri cu sfaturi legate de intretinerea bicicletei si o prezentare a produselor Finish Line . Chiar erau bikeri la concurs care folosesc produsele Finish Line si ziceau ca-s super ok. O sa cumpar si eu ca n-am avut norocul sa le castig 🙁 Poate , data viitoare 🙂

  25. Tot ce este sintetic si biodegradabil, nu lubrifiaza atat de eficient ca un ulei mineral.

  26. fratilor, cea mai buna solutie de curatat lantul, este uramtoarea :
    – seu de oaie fiert si se baga lantul si se tine pana a doua zi.

    – NICIODATA acel lant nu va mai ruginii , usca sau scartatii. incercati si o sa vedeti.
    am avut pegasuri la tara si asta le faceam si era sfanta solutia.

    bafta

  27. Seul de oaie fiert, unge lantul, dar nu-l curata !!…..si rezista mult daca vremea este rece, vara se topeste din cauza caldurii si se scurge repede. Oricum, il recomand pt. vreme rece, este f. bun, l-am folosit si eu o perioada de timp dupa care l-am inlocuit cu un amestec de ulei mineral, parafina si pulbere de teflon.

  28. Buna ziua. De curand am cumparat o bicicleta, mountain bike , nu era curatata arata oribil dar se comporta impecabil, si ma gandeam sa curat sieu lantul si angrenjele de la ea, are franele shimano .. defapt c-am totu e shimano DEORE XT , o are de multi ani , tipul de la care am cumparat-o mia spus ca pot mere la o spalatorie auto si sa dea pe ea cu spuma activa si ca apoi pot sa lubrifiez cu lichid de frana de masina. eu nu am asa ceva, ma gandeam sa cumpar dar mi-am adus aminte ca am acasa un spray de la computerul meu : C-70 un ulei de silicon. Ce imi recomandati dintre acestea 2 , oricum am sa cumpar si recomdarile de aici Finish Line etc… cineva mai propunea sa curat cu un burete imbibat in fairy..juda de lingura sau linugrita cu niste apa , cica curata super bine, dar nu stiu ce efect are asupra angrenajelor.Va rog frumos un raspuns sa stiu ce sa fac. Multumesc anticipat

  29. era sa uit.. pe fatza am un sistem de suspensie pe aer… nu stiu mare lucru despere asa ceva.. ce credeti? sunt din resita si am inteles ca este cineva aici care se pricepe la asa ceva si care poate sa imi umple cu aer.. ce ziceti.. sa ram la asa ceva sau sa schimb? bicicleta a cumparat-o acu ceva vreme tipul din germania, inca mai are stickerul pe ea, dar are vreo 2-3 locuri unde are rugina, tre sa rezolv si aceasta problema.

  30. INCREDIBIL !!!….La 3-4 lanturi sa schimbi caseta de pinioane!!…Ce fel de lubrifiere s-a facut la acele lanturi care s-au intins asa de repede, unu’ dupa altu’ , fara ca sa uzeze pinioanele ??!!. Este IMPOSIBIL sa folosesti un lant nou-nout pe o caseta de pinioane uzate cu 3-4 lanturi, fara ca acesta sa nu trosneasca puternic, in special pe 11, 12 sau 13T(de regula cele mici). APASA TARE IN PEDALE SI AI SA TE CONVINGI !!!

  31. Doru, esti in posesia unui mtb destul de bun, dupa cum spui tu iar faptul ca e murdara si arata oribil se poate curata fara prea multa cheltuiala, folosind gaz (petrol lampant), curata excelent si nu ataca stickere sau vopsea, ai nevoie de periuta si carpe dar si de rabdare si treaba va merge struna !….si referitor la suspensia pe aer de pe fata se poate alimenta cu aer prin valva existenta in partea superioara a furcii. SUCCES !

  32. Cea mai simpla metoda de curatare dupa mine : Obligatoriu sa ai cheita lant pentru a putea da usor si repede jos lantul. Un castronel mic plin cu benzina:), lasi lantul 10 minute in el, apoi il iei la frecat cu o perie ( poate fi si o periuta de dinti) si gata lantul . iese ca nou. De gresat se poate gresa cu orice produs special pt lanturi. Eu de exemplu folosesc JOE’S.
    CEL MAI IMPORTANT LUCRU ESTE CA LANTUL SA FIE INTOTDEAUNA CURAT SI LUBRIFIAT PT. O FUNCTIOANARE IN PARAMETRII OPTIMI.

  33. Nu stiu cat de speciale sunt produsele astea sintetice si biodegradabile pt. voi, dar eu folosesc un amestec de ulei mineral, parafina si pulbere de teflon, iar o lubrifiere cu aceasta compozitie rezista cu succes 450 de km !!!….ca sa nu mai spun ca intregul sistem de transmisie arata impecabil…..b-)

  34. salut Alex
    ai dreptate, toate uleiurile astea “moderne” nu prea duc mai mult de 60-70 km, dupa care trebuie spalat si uns din nou. Am tot cautat sa iau si eu pulbere de teflon dar nu am gasit nicaieri (sau poate nu am cautat peste tot), te rog sa-mi spui de unde pot sa cumpar aceasta pulbere de teflon. multumesc

  35. salut Sorin !…….sincer iti spun, crede-ma ! dar nu stiu niciun loc unde s-ar putea gasi aceasta pulbere de teflon; eu am obtinut-o din bare de teflon ( am lucrat in ind. aeronautica ) cu ajutorul unei scule abrazive la turatie mare. Compozitia completa este incredibil de buna, eu am descoperit-o dupa mai multe incercari fiind plictisit de lubrifieri dese ale lantului ( alerg pe sosea de peste 30 de ani ). Ca sa lubrifiezi lantul doar de doua ori la 900 km, eu zic ca este o treaba extraordinara !!….

  36. Buna ziua, eu am lantul actual de 8 ani. Nu am folosit niciodata lubrifianti speciali. Nu stiu daca lantul e slabit sau prea uzat dar ma tine prin padure, pe strada, cand il fortez pe urcusuri cu panta mai mare etc. Pentru curatare am folosit o carpa si pentru lubrifiere am folosit ulei normal de masina. E adevarat ca daca pui mult dupa doua zile stergi cocolosii de praf de pe el dar daca pui putin si dupa pedalat in gol se sterge lantul de ce este in exces nu o sa pra ai probleme.

    Daca este mai mult praf, lantul poate fi curatat si cu o perie.

    Folosesc bicicleta de 8 ani si pinioanele, angrenajul si schimbatoarele nu m-au lasat la greu pna acuma.

  37. Lubrifierea lantului numai cu ulei ”normal” de masina nu este deloc spectaculoasa. Faptul ca lantul a rezistat 8 ani se datoreaza rularii a doar cateva sute de kilometri pe an si nicidecum a mai multor mii de km/an (de ex. 5000 km) . In situatia de fata, la o astfel de lubrifiere, uzura este rapida, fara discutie. Daca se ruleaza cu mult sub mia de km/an, este si normal ca lantul sa reziste atat de mult. Cineva spunea ca a rulat 5000 km in 9 ani de zile !!!!…..In ritmul asta poti tine un lant poate si 10 ani, sau mai mult daca este performant si el dar si caseta de pinioane.

  38. eu si cu fratele meu am luat 2 biciclete noi i-ar fratele meu are probleme cu schimbatorul de pinioane

  39. bai inteligentilor, ziceti unii dintre voi , schimbati 2-3 lanturi pe an. Dar cu placile de angrenaj ce faceti ?

  40. EMIL, eu ma intreb ce lanturi or fi alea, de se uzeaza asa de repede ??!!!….cat despre placile de angrenaj, alea raman in continuare sa se toceasca pina li se ascut dintii ca la fierastrau…..:)). Varianta de a folosi mai multe lanturi pe aceiasi caseta de pinioane, fara ca sa trosneasca, nu este posibila pt. bicicletele cu derailleur spate. Numai pe ”single speed” poti folosi mai multe lanturi cu acelasi pinion, aici lantul neavand nicio sansa sa sara peste dintii pinionului; fiind o chestiune destul de logica.

  41. Vaselina e cea mai buna solutie, singurul dezavantaj e faptul ca se curata mai greu. Restul sunt niste porcarii scumpe, care nu tin, bune de pacalit fraierii!

  42. Vaselina poate fi cea mai buna solutie numai pt. bicicletele care au sistemul de transmisie carenat, iar lantul este complet izolat de mizeriile prin care se ruleaza (praf, noroi, nisip si apa). Despre produsele care se gasesc in magazine, am aceiasi parere (nu fac banii si nu rezista !)

  43. eu sint mai simplu la curatat lantul il degresez cu diluant in partea de jos a schimbatorului spate linga rotita cu un penson ce se vopsesc cucoanele pe cap iese curat dupa care il gresez cu ulei la sprei pe baza de teflon abb parca are un paiet care se in finge in capul spreiului si asta ma ajuta mult trag de pedale inapoi si gresez lantul in zona pinioaneelor astfel gresez si pinioanele si schimbator spate dupa care sterg lantul cu o cirpa arata ca nou

  44. Eu degresez cu mecanism special si degresant dedicat,dar merge bine si sprayul de curatat placute de frana,marca Wurth,iar pt gresat folosesc tot un spray Wurth,pt ungeri uscate care lasa un strat de teflon(sprayul contine PTFE)

  45. Am citit postarile de aici. Merg si eu pe bicicleta de la 6 ani si de atunci au trecut peste patruzeci si … Daca nu ma credeti un dinosaur nostalgic si aveti rabdare, sa va explic cum curat eu lantul: pun 1/3 diluant sau degresant de carburator intr-un borcan de 1 l din sticla/tabla [plasticul poate fi diluat] cu capac in care bag lantul si inchid borcanul … Il scutur de cateva ori [usor sa nu sparg borcanul] pana se curata. Avantaj nu te murdaresti deloc [totul se petrece in borcan]. Cand eram neexperimentat puneam si eu ulei sau vaselina. Nu recomand nimanui asta. Praful lipit de lubrfiant se comporta ca un smirghel atat cu lantul cat si cu pinioanele. Ca lubrifiant utilizez tot o veche metoda: lantul fiert in seu de oaie. Pute de intra iarba in pamant la fierbere insa nu am avut niciodata probleme. Parca ar fi acoperit cu ceara lantul. Nimic nu se leaga de el si cine afirma ca atrage apa nu este documentat. Am incercat lubrifiantii din noua generatie. Sunt usor de utilizat dar niciunul nu s-a ridicat la nivelul seului… Parerea mea este ca indiferent de lubrifiant, principala lui calitate trebuie sa fie sa nu permita prafului sa adere pe el si sa creeze impreuna o pasta abraziva. Va doresc sa incercati sa experimentati si sa utilizati metoda care vi se pare mai buna.

  46. eu l`am scos de pe bicicleta l`am bagat intr`o sticla cu si am turnat diluant peste… am agitat 5 minute dupa care am repetat procesul.

  47. @ Nicu, apropo…..daca seul de oaie pute asa de rau, poti folosi cu succes seul de vita; iar chestia aia cu plasticul nu este chiar asa….
    Eu folosesc de ceva vreme o cutie din plastic transparent cu capac mat care inchide perfect si scutur puternic fara sa existe pericol sa se sparga ceva !
    Cutia a fost initial plina cu o crema de cacao, deci produs 100/100 alimentar, iar diluantul nu are absolut niciun efect asupra plasticului din ea.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.