di-luca1După o etapa a noua neutralizată, câştigată de Cavendish, manşa ce se dorea a fi “etapa regină” a fost scurtată, fiind scoase căţărările Col d’Izoard şi Colle della Maddalena. Şi cu toate astea a fost o etapă antrenantă cu un Danilo Di Luca activ, dornic de a-şi mări avansul faţă de rivali, în perspectiva contratimpului ce se întrezăreşte în etapa a 12-a. Italianul a parcurs cei 262 de kilometri dintre localităţile Cuneo şi Pinerolo în 6h30’43”, timpul său fiind cu 10 secunde mai bun decât cel al urmăritorilor: Franco Pellizotti (Liquigas), Denis Menchov (Rabobank) şi Carlos Sastre (Cervelo).

La începutul etapei cicliştii au ţinut un moment de reculegere în cinstea motociclistului Fabio Saccani, pilotul fotoreporterului Roberto Bettini, care a murit în urma unui accident petrecut pe autostrada înaintea startului de la Cuneo. A fost al 33-lea an când Saccani s-a aflat alături de caravana Turului Italiei.

Pe pantele primei căţărări – Moncenisio (10,5 km lungime, 1,432 m altitudine, 14% pantă maximă) se va forma o primă evadare a 12 oameni, Johann Tschopp (BBox Bouygues Telecom) conducându-i către vârf. La momentul când Tschopp mai avea 4 km până a atinge punctul cel mai înalt, Stefano Garzelli (Acqua & Sapone-Caffe Mokambo) se va desprinde de grupul tricoului roz aflat în urmărire şi va lua cele 10 puncte aferente căţărării.

În urmărirea italianului s-au lansat 2 rutieri de la ISD, Giovanni Visconti şi Andrei Grivko. Garzelli va reuşi să treacă în fruntea cursei peste Sestriere (11,2 km lungime, 2.035 m altitudine, 11% pantă maximă), Cima Coppi pentru ediţiei din acest an a turului, fiind ajuns cu 25 km înainte de final.

Pe panta descendentă a ultimei căţărări – Pra’ Martino (6,8 km lungime, 6,2% pantă medie, 12% pantă maximă) Franco Pellizzotti va lansa un atac ce părea a-l duce spre victorie, dar va fi prins de grupul lui Di Luca la 10,5 km de final. Purtătorul tricoului de lider va lansa atacul decisiv în ultimii 5 kilometri, mărindu-şi avansul în ierarhia generală la 1’20” de actualul ocupant al poziţiei a 2-a, rusul Denis Menchov. Michael Rogers şi-a păstrat poziţia a 3-a, fostul ocupant al locului secund, suedezul Thomas Lovkvist alunecaând pe locul 8. Am văzut puţin şi din Lance Armstrong (Astana) de altădată, texanul trecând al 3-lea peste prima căţărare. La general se afla pe locul 18.

Clasament etapa 10

1 Danilo Di Luca (Ita) LPR Brakes – Farnese Vini       6h30’43” (40,233km/h)
2 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas                                      +10″
3 Denis Menchov (Rus) Rabobank
4 Carlos Sastre (Spa) Cervelo Test Team
5 David Arroyo (Spa) Caisse d’Epargne                         +26″

Clasament general
1 Danilo Di Luca (Ita) LPR Brakes – Farnese Vini                       44h00’11”
2 Denis Menchov (Rus) Rabobank                                                          +1’20”
3 Michael Rogers (Aus) Columbia – Highroad                                   +1’33”
4 Levi Leipheimer (USA) Astana                                                            +1’40”
5 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas                                                            +1’53”

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.