A fost rândul echipei Liquigas să iasă în evidenţă în cea de a 17 etapă din Turul Italiei 2009, reuşind să o câştige prin rutierul italian Franco Pellizotti şi să-şi plaseze cei mai buni dintre rutierii săi pe locurile 3 şi 4 la general.
Chiar dacă a numărat numai 83 de kilometri, etapa desfăşurată astăzi între Chieti şi Blockhaus a fost suficient de dificilă pentru a modifica diferenţele de timp între pretendenţii tricoului roz. Ea a debutat cu o evadare a 10 rutieri care îşi atinsese maximul de 2 minute faţă de pluton cu 23,5 km înainte de final, exact când rutierul de la Liquigas, Franco Pellizotti s-a decis să atace pe primele pante ale căţărării de la Blockhaus. La scurt timp după evadarea lui Pellizotti, Lance Armstrong a încercat să-l urmeze, însă nu a reuşit să menţină un ritm suficient de ridicat pentru a-l ajunge, fiind în cele din urmă depăşit de miniplutonul condus de Di Luca. În acest minipluton se mai aflau: Basso, Menchov şi Garzelli.
Am putea spune ca decizia organizatorilor de a scurta căţărarea de la Blockhaus cu 4 km, a fost în favoarea lui Menchov, care deşi a fost mereu prezent în roata lui Di Luca pe mai toată urcarea şi nu arăta semne de slabiciune în faţa acestuia, pe ultimii 50 m la sprintul final a „reuşit” să piardă 5 secunde faţă de italian.
Cursa pentru tricoul roz rămâne încă deschisă, iar etapa 19, de vineri, cu finalul în ascensiune pe muntele Vezuviu se anunţă a fi una spectaculoasă în care Di Luca va fi nevoit să atace iarăşi.
Clasament etapă
1 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas 2h21’06”
2 Stefano Garzelli (Ita) Acqua & Sapone – Caffe Mokambo +42”
3 Danilo Di Luca (Ita) LPR Brakes – Farnese Vini +43”
4 Denis Menchov (Rus) Rabobank +48”
5 Ivan Basso (Ita) Liquigas +57”
Clasament general
1 Denis Menchov (Rus) Rabobank 72h28’24”
2 Danilo Di Luca (Ita) LPR Brakes – Farnese Vini +26 ”
3 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas +2’00”
4 Ivan Basso (Ita) Liquigas +3’28”
5 Carlos Sastre (Spa) Cervelo Test Team +3’30”