O sa reincepem seria de articole cu modalitati de antrenament incercand sa raspundem la o intrebare simpla, de ce sa ne antrenam iarna?

Incepand de primavara , in timpul verii si mai ales toamna majoritatea celor care se antreneaza mai serios isi petrec ore bune pe bicicleta. In vara ne antrenam aproape zilnic, ziua este lunga si vremea prielnica. Iesim la ture lungi, ne antrenam pe dealuri si in munti si incercam sa fim mai rapizi decat colegii de pedala. Vine insa ziua cursei si descoperim ca nu a fost destul.

Clar, sezonul concursurilor incepe in primavara (exceptie face anul acesta ARGES WINTER RACE), dar daca la inceputul anului nu faceti nimic ceilalti competitori vor avea un avantaj. Nu spun ca trebuie sa munciti din greu intregul an – o sa va supraantrenati daca faceti acest lucru – dar este absolut necesar sa va pastrati o forma fizica buna in timpul anotimpului rece

Folositi bicicleta cel putin odata pe saptamana, de doua ori ar fi excelent. Stiu ca multa lume uraste frigul si nu iese din casa cand temperatura nu este buna. Pentru acele zile reci de iarna incercati sa achizitionati un hometrainer si sa il utilizati cate o ora de doua sau trei ori pe saptamana.

Antrenamentele cu greutati va ajuta mult daca sunt facute corect. Cautati un antrenor care se pricepe si solicitati un program care sa va ajute la dezvoltarea musculaturii folosite atunci cand sunteti pe bicicleta. Lucrati corect si viteza voastra va creste, lucrati incorect si o sa suferiti atat la sala cat si pe bicicleta.

Este extrem de important sa lucrati musculatura din partea superioara a corpului, nu doar picioarele. Spatele este solicitat mult in timpul turelor lungi si este important sa ii acordati atentie. Pana la urma este important sa lucrati la toata musculatura corpului pentru a evita o dezvoltare disproportionata.

6 COMMENTS

  1. Marturisesc ca sunt impresionat de noua fata a acestui site si stept cu incantare noile articole pe tema antrenarii in partea de inceput asezonului.

  2. poate un mic articol despre kilometrii de baza ar fi util, dupa acesta de antrenament in sezonul rece, multi sunt cei care incep sezonul in forta sau cei care nu se opresc deloc, nestructurandu-si antrenamentele in functie de sezon si de obiective, lucru ce va duce la plafonare si oboseala.

  3. intr-adevar nu putem considera km de baza drept km cu valoare de antrenament ci doar pentru re-acomodarea cu bicicleta, insa eu cred ca nu trebuiesc ignorati. Nu poti trece la un antrenament axat pe intervale direct din pauza sarbatorilor, cu atat mai mult cu cat ei conteaza foarte mult, poate cel mai mult, la efectul placebo. Cu siguranta, psihologic, vom fi mai increzatori in timpul antrenamentelor daca avem cativa km in plus, la inceput de sezon, cand oricum batalia cu frigul ne consuma foarte multa energie.

    foarte util si acest articol din 27 Ian. sper sa continuati seria articolelor de acest gen, intrucat am remarcat printre colegi, ignorarea aspectelor teoretice de orice fel, mizand pe ideea multi km = performante maxime.

  4. daca ma antrenez in fiecare zi e bn?? de ex fac 40 km zilnic pe tura asta de 40 de km scot o medie de 30,5 intru-un timp de 1:20 de min

  5. salutare

    stiu ca biciclisti trebuie sa bea la un moment dat nu stiu ce bautura ca sa compenseze pierderea de sare sau electrliti, chesti de genul asta. nu mai retin exact ce si cum. ma poate ajuta un cunoscator cu ceva informatii?

    Multumesc

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.