Spinningul este o forma de antrenament efectuat pe biciclete stationare care ii obliga pe practicanti sa depuna un efort intens. A fost inventat in anii 80 de Johnny Goldberg (un celebru antrenor de fittnes).

In cadrul unei clase de spinning un instructor va pedala pe o bicicleta stationara, in fata unei sali pline de persoane care utilizeaza la randul lor acelasi tip de bicicleta. De cele mai multe ori in sala lumina nu este foarte puternica, muzica este extrem de antrenanta , totul este gandit in asa fel incat persoanele care practica acest tip de antrenament sa fie cat mai motivate. Clasa incepe cu o perioada de incalzire urmata de 30-45 minute de antrenament si de 10 minute pentru revenire.

Spinningul este extrem de popular in tarile civilizate si poate fi o modalitate foarte bunea de a face miscare in timpul iernii. Iata cateva sugestii care va vor ajuta sa obtineti rezultate mai bune atunci cand va antrenati pe o bicicleta stationara.

1. Faceti minim 10 minute de incalzire!

Antrenamentele de spinning dureaza in general 50 minute. Pentru ciclistii experimentati aceasta perioada este foarte scurta, mai ales daca partea de incalzire de la inceput si partea de revenire de la finalul antrenamentului.

Nu uitati ca majoritatea claselor de spinning sunt gandite pentru persoane care nu sunt familiarizate cu antrenamentele pe bicicleta. Va sugerez sa incepeti incalzirea inainte de clasa. In acest fel o sa aveti mai mult timp pentru antrenament.

2. Consumati o bautura energizanta cu electroliti si carbohidrati!

In salile de spinning este cald si umiditatea este destul de ridicata. Din aceasta cauza o sa transpirati mult mai mult.

Multi oameni au impresia ca transpira mai mult la orele de spinning pentru ca antrenamentul a fost dificil. Fals! Asa cum am precizat mai sus transpiram mai mult in sala de spinning datorita faptului ca pedalam in spatiu inchis.

Va recomand sa consumati bauturi energizante pentru a va mentine un nivel de performanta ridicat pe toata durata antrenamentului.

3. Alegeti cu atentie intensitatea intervalelor pe care le faceti.

Instructorul nu controleaza intensitatea cu care pedalati si incearca sa ofere tuturor celor prezenti sansa de a termina ora de spinning. Puteti pedala la o intensitate mult mai mare decat restul clasei daca sunteti o persoana care se antreneaza serios. Nu uitati totusi ca trebuie sa va antrenati corect, nu trebuie sa pedalati 30 de minute cu intensitate maxima si sa nu mai fiti in stare sa terminati antrenamentul. Toata ora trebuie sa decurga cursiv si la final organismul trebuie sa se simta bine.

4.Nu uitati sa va odihniti.

Nu o sa puteti face intervale in fiecare zi. Trebuie sa stabiliti anumite zile pentru repaos. Daca va plicitisit si vreti sa mergeti la antrenament si in acele zile incercati sa pedalati mai usor sau sa faceti un alt tip de antrenament (alergare usoara, patinaj, ski fond, etc).

10 COMENTARII

  1. Spinningul este grozav, conteaza foarte mult instructorul si muzica, se poate pedala serios. Se fac ore de buna calitate la worldclass, ei organizeaza uneori si maratoane, de la 3 la 12h.

  2. Worldclass sunt cei mai tari, pacat ca spatiul e cam ingust si nu prea inalt. Ai senzatii claustrofobice.
    Lectiile sunt grozave.

    Multa bafta.

  3. Spinning-ul nu iti da rezistenta, care e cheia in ciclism…iti da in schimb oboseala si extenuare. I-a pe oricine de la spinning si pune-l sa mearga in ritmul ala de pe Vidraru pana la Balea sa-l vedem…nu va rezista. Pedalatul in aer liber iti da o rezistenta generala a intregului organism…mai ales cutie toracica, spate, plamani, maini…pe cand la spinning iti omoara picioarele fara efct as zice !!

  4. Te-as contrazice…eu am mers de curand dupa ani buni, pe bicla afara, dupa ce facusem vreo 3 luni de spinning…. si sa stii ca a contat enorm….. chiar la urcari de mici dealuri, s-a vazut antrenamentul de spin….. la mtb insa nu :)…dar pe strada chiar a contat.

  5. Am 14 ani si sunt la ciclism la Olimpia , practic ciclismul de 4 luni si ne pune : 4 ture la urmatoarele aparate: 15 ridicari presa picioare , 15 ridicari greutati , 15 sarituri , alte 15 ridicari greutati , 15 abdomene , 15 ridicari de greutati . dupa ce facem toate acestea 15 min pe „rulou” Ne punem cursierele pe un aparat si dam la pedale ca pe şosea numai ca dam pe loc 🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.