O jumatate de ora pe bicicleta  reduce riscul aparitiei cancerului cu 34%, acesta este rezultatul unui raport publicat in British Journal of Cancer.  Studiul, in care au fost implicate peste 40.000 de persoane cu varsta cuprinsa intre 45 si 79 ani, a demonstrat ca exista o corespondenta clara intre orele petrecute pe bicicleta si riscul de a ne imbolnavi de cancer.

In cadrul studiului au fost folosite raspunsurile persoanelor care aveau minim 7 ani de istoric medical clar inregistrat si raspunsurile a 3.700 e persoane bolnave de cancer pentru a face aceasta asociere. In plus a fost demonstrat ca pe langa faptul ca se reduce incidenta cazuilor de cancer persoanele care pedaleaza zilnic au 33% mai multe sanse sa supravietuiasca daca se imbolnavesc. Cercetatorii afirma ca este absolut clar ca o activitate fizica intensa, cum este ciclismul, prelungeste viata .

Adaugati rezultatele acestui studiu celorlalte beneficii ale ciclismului -micsoararea presiunii arteriale, reducerea stresului,  un sistem cardiovascular sanatos – si aveti inca un motiv sa va urcati pe bicicleta.

23 COMMENTS

  1. Ciclismul este cel mai bun antidot impotriva aterosclerozei (depunere de grasimi si colesterol pe peretele intern al arterelor).

  2. Adevarat! Bicicleta este un bun antidot…… Ce facem insa cu AUTORITATILE LOCALE carora NU le pasa de acest antidot si NU fac nimic pentru a se circula in siguranta pe acest vehicol NEPOLUANT. Prin Sighisoara trece una din cele mai aglomerate artere adica E 60.In orele de varf NU ai ce cauta cu bicicleta pe SOSEA.
    Ai o singura varianta ” trotuarul” unde ai marea sansa sa fii balacarit de pietoni.
    Cu tote astea eu am cos deja bicicleta si mi-am inceput primii Km. Anul trecut am parcurs totusi (in conditiile sus mentionate) peste 700Km. Salutari tuturor. Rudi(75)

  3. Să nu ne pese nouă de păsarea autorităților.
    Noi să dăm la pedale pentru NOI şi nu numai pentru noi.
    Să dăm un exemplu şi să mergem, noi, cu bicicleta pentru binele nostru şi a celor din jurul nostru. Pentru că astfel îi protejăm şi pe ei.

    Sănătate!

  4. De mult timp vreau s aimi cumpar o bicicleta pt a face miscare. Din pacate nu prea am unde sa ma plimb cu ea.

  5. foarte adevarat, eu practic ciclismul de 7 ani, am 32 de ani, si vad clar ce beneficii aduce !

  6. prima competitie de Downhill cand va fi eventual sa stim si noi cu categorie de Masters….ca atunci cand sunt toti la gramada noi astea trecuti de 30 nu facem nimic doar intampinam dificultati celor mai tineri ca sa dau mai repede!

  7. Adevarat! Bicicleta este un bun antidot…… Ce facem insa cu AUTORITATILE LOCALE carora NU le pasa de acest antidot si NU fac nimic pentru a se circula in siguranta pe acest vehicol NEPOLUANT. Prin Sighisoara trece una din cele mai aglomerate artere adica E 60.In orele de varf NU ai ce cauta cu bicicleta pe SOSEA.Ai o singura varianta ” trotuarul” unde ai marea sansa sa fii balacarit de pietoni.Cu tote astea eu am cos deja bicicleta si mi-am inceput primii Km. Anul trecut am parcurs totusi (in conditiile sus mentionate) peste 700Km. Salutari tuturor. Rudi(75)
    +1

  8. salut.
    ce sa zic e bun sportul asta ciclism eu il practic de mic am inceput cu tricicleta si am ajuns la bicileta .pot spune ca la mine 200 de kilometri e o plimbare de o zi cam ii fac in 12 ore. dupa 200 de km
    incep sa dacu semne de plictiseala si oboseala cel mai lung drum in viata mea de 16 ore a fost budapesta oradea 280 de kilometri si plus vreo 20 in tara dincolo de oradea .in anul 2002 dupa un tur al europei aveam o sanatate de fier si un moral asemanator atunci am descoperit pentru prima data in viata la virsta de 27 de ani ce inseamna acela sport de care pina atunci in toate sporturile pe care le-am incercat mi se pareau ceva distractiv si recreativ da la sport adevarat si sustinut am descoperit pe pilea mea ca : mincarea conteaza ce maninci cum maninci ce calori dai corpului ce mentalitate adopti in viata si vis-a -vis de activitatea pe care o faci nu numai in sport si in orice pot spune ca ciclismu caleste personalitatea am vazut pe viu in 2003 fiind la munca in franta bucla de la turu frantei am ramas incintat si chiar putin stupefuiat la cit efort sint dispusi sportivi oricum in sinea mea am zis e ceva care miroase a dopaj aici deoarece parca zburau mai tirziu scandalurile care au aparut mi-au comfirmat banuiala.
    oricum un sfat pentru toti alegeti bine bicicleta la noi e bun modelu de munte cu suspensie fata si spate daca nu are suspensie pe spate puneti o sa cu arcuri si puteti evita suspensia spate eu asa procedez deoarece parca am mai multa stabilitate simt mai bine bicicleta .bicicleta de munte deoarece drumurile sint dure cu gropi atentie la ele afara sint ca in palma ex italia cele mai bune drumuri europene.acum cam atit in rest descoperiti singuri placerea libertatea de a pedala si a gusta sanatatea o tura de 30 de kilometri pentru inceput cu viteza mica cam 15 la ora e excelenta .deci 15 dus 15 intors si o sa trageti concluzi singuri multumesc pentru citirea rindurilor succes.

  9. Intradevar,mersul pe bicicleta iti schimba starea de spirit,iti ofera o senzatie de eliberare/libertate,este o placere pe care nu o poti intuii,alunecarea lina a bicicletei iti ofera senzatii placute…..ne fiind generata de zgomotul vre-unui motor de propulsie.
    Pentru mine,bicicleta este un mijloc facil si placut de deplasare,cit si un mod placut de agrement,parcurgind anual circa 2 000 km/sezon.Nu este neaparata nevoie de o bicicleta scumpa,eu,am un DHS de 4 ani si sint multumit de el,important si foarte important este modul de intretinere si de exploatare a bicicletei,restul e fapt divers.
    Testati mersul pe bicicleta si ve-ti avea revelatii,cineva spunea ca se simte ca un copil dupa parcurgerea a 30 km,fiind si fumator ce nu reuseste sa se lase de acest viciu.
    Pedaleaza de proba,si va devenii un obicei.

  10. Sorin, cata dreptate ai !!….ai vazut cum merg, ca masinile !!….deci se dopeaza, te-ai convins ?! Asta fac profesionistii decand s-a descoperit dopajul asta nenorocit !! Controalele anti-doping, sunt doar asa….ca trebuie sa fie!….dar dopaju’ nu-l opreste nimeni, NICIODATA !!!

  11. ciclismul si in general miscare cu ajutorul bicicletei este benefic pentru sanatate.De o viata merg si la 54 de ani sunt destul de sanatos.Problema este insa circulatia si pericolul de accidente.Referitor la dopaj de cand este ciclismul sa apelat la dopaj .Incepand de pe vremea lui COPPI ,BARTALI,si un mare ciclist spunea ca ,daca nu bagi ceva la vene nu poti face ciclism de performanta

  12. Ciclismul mi se pare cel mai bun sport de practicat pentru sanatate si cel mai placut. Recomand tuturor pentru o viata sanatoasa macar 30 min pe zi. Pedalare placuta

  13. Din pacate pentru romani e cam greu sa practice acest sport. Riscul e prea mare sa incerci sa iesi pe sosea cu bicicleta, iar de piste nici nu se pune problema. Au facut in Bucuresti cateva si gata, au terminat. Nici macar in toate parcurile nu ai voie.

  14. La noi in Romania nu exista o cultura a bicicletei, o cultura a sportului in general.Cum treci granita in Ungaria si o iei spre Germania sunt numai piste pentru biciclisti, chiar si intre localitati si sunt multi biciclisti. La noi daca ai casca pe cap cica esti smecher, in alte tari este obligatorie, Daca vii cu bicla la servici si nu cu masina esti catalogat drept sarantoc sau zgircit ori ciudat. Daca ai si o functie importanta in firma la care lucrez acest lucru este exclus. Afara am vazut doctori venind cu bicla la servici lucru normal pentru ei.In concluzie nu ma intereseaza parerea celorlalti atit timp cit pe bicla ma simt bine.

  15. eu traiesc de ceva timp in munchen, germania. aici se merge cu bicicleta mai mult decat cu masina. dar ai si pe unde, nu exista drum prin oras care sa nu aiba pista pentru biciclete. in romania, mai greu. degeaba ne infoiem noi cu “sa nu ne pese ne nepasarea autoritatilor, sa pedalam noi pentru noi”. pe unde? prin padure, dar pana la padure risc sa dea multi peste mine.
    aici vezi oameni la costum care se duc la serviciu pe bicicleta sau trotineta (da, trotineta!) si nu se uita nimeni ciudat.

  16. La noi in romania este prea multa prostie; iar noi cei cu bicicletele suntem prea minoritari, asa ca deja ne pierdem prin puzderia de masini care ne sufoca si aerul pe care il respiram……cat despre padure, si acolo sunt masini; desi e regretabil este foarte adevarat !!!……

  17. Atentie insa pe unde si cat mergeti cu bike-ul. De asemeni, studiile din ultima vreme au aratat ca daca mergi cu bike-ul mult in orase mari, poluate, esteca si cum ai fuma- acelasi risc de cancer. Asa ca cilcismul ca sport sanatos se aplica in parcuri, munte, zone rurale, etc. \eu sunt pro bike de 2 ani, de cand am invatat sa merg pe bicicleta. deaorece cand am fost mica am avut o tricicleta de adulti, din aceea cu cosulet de piata, cei care au trait inainte de ’89 stiu despre ce vorbesc. Oricum acum mi-a intrat microbul bine. In Brasov mi-a fost frica in oras in trafic, unde nu te respecta nici ca pieton, dar in afara de plimbarile de week-end am avut “tupeul” sa ma duc la serviciu, chiar daca lucrez in domeniul bancar, pe piste de biciclisti si pe stradute linistite. Intr-adevar niciunui coleg nu i se potriveste aceasta imagine. Majoritatea sunt sedentari si isi plimba fitza in masini. Dar cu adevarat mi-am dat drumul la mersul cu bike-ul in nordul Belgiei, unde am locuit in ultimul an- acolo existand piste de biciclisti peste tot, de la orase turistice, pana la cele mai mici satuce. De acord cu comentariul unui domn de mai sus, care recomanda pt drumurile din romania bike-uri de munte cu suspensii fata- spate sau macar cu suspensii fata si sa cu arcuri. in rest numai de bine. Important este ca totusi a inceput un curent si in Romania care va duce incet incet la schimbarea mentalitatilor. oricum sa fim realisti: este mult mai bine decat la inceputul anilor ’90 cand toti se inghesuiau exclusiv sa se sparga in figuri cu fel de fel de masini straine, eventual sa-si doteze toti membrii familiei cu cate o masina, ca deh, daca ai statut social inal, nu se poate altfel. Din proprie experienta se poate si altfel: provin dintr-o familie instarita, care a optat intotdeauna pt tren nu pt masina si nu ne-a picat nasul in tren, autobuz sau pe bike

  18. Din nefericire nu poti pedala prin parc pt. ca nu ai voie…..muntele poate fi foarte departe de tine iar zonele rurale sunt si ele pline de masini ; am observat acest lucru, ori de cate ori merg la tara ……
    Poluarea este prezenta aproape peste tot……
    Ca sa schimbi mentalitatea de lemn a romanului, dupa parerea mea, este imposibil.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.