Tom Boonen (Quick Step) şi Francesco Chicchi (Liquigas) au reuşit dubla în Turul Qatarului cu victoriile din ultimele două etape. Un rutier relativ necunoscut până acum – Wouter Mol (Vacansoliel) a câştigat competiţia, mişcarea sa din etapa a doua, când a făcut parte din evadarea norocoasă aducându-i un avans destul de mare pentru a-i asigura victoria finală.

Evadarea a şase oameni ce se va forma pe parcursul etapei a cincea dintre Lusail şi Madinat Al Shamal (142 km) nu a avut success fiind „anihilată” după 115 km, finalul fiind dedicat din nou sprinterilor. Deşi în faţă se formase un grup de elită ce îi includea pe Fabian Cancellara şi Stuart O’Grady (Saxo Bank), Tyler Farrar (Garmin-Transitions), John Murphy (BMC), Daniele Bennati (Liquigas) şi liderul la general Wouter Mol (Vacansoleil), Boonen şi-a calculat inteligent mişcarea, conservându-şi energia şi accelerând la momentul oportun pentru a obţine victoria la finalul etapei. Danilo Napolitano (Katusha) şi Edvald Boasson Hagen (Sky) îl vor urma peste linia de sosire.

Etapa de astăzi, una scurtă de doar 123,5 km, care s-a încheiat cu opt ture de circuit (6 km) organizate în Doha s-a bucurat şi ea de o evadare a patru rutieri. Patrick Gretsch (HTC-Columbia), Martin Kohler (BMC), Niki Terpstra (Milram) şi Ben King (Trek-Livestrong) vor pleca la 2,5 km de la start, dar nu li se va da nici o şansă fiind ajunşi cu 4 km înainte de final. Echipele Garmin-Transitions şi Quick Step vor mobiliza oameni în faţă pentru sprintul final, dar „furişându-se” pe partea stângă a şoselei Chicchi va trece primul linia de sosire, urmat de Tyler Farar (Garmin-Transitions) şi Juan Jose Haedo (Saxo Bank).

Clasament final
1      Wouter Mol (Ola) Vacansoleil Pro Cycling Team      15h55’17”      
2     Geert Steurs (Bel) Topsport Vlaanderen-Mercator           +35″     
3     Tom Boonen (Bel) Quick Step                                        +1’45”     
4     Roger Kluge (Ger) Team Milram                                    +1’59”     
5     Marcus Burghardt (Ger) BMC Racing Team                  +2’05”

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.