Week-end-ul acesta au avut loc în Canada primele curse de ProTour care au traversat Oceanul Atlantic – Grand Prix Cycliste de Québec organizată sâmbătă 11 septembrie şi Grand Prix Cycliste de Montréal care a avut loc ieri 12 septembrie. Cele două competiţii reprezintă rezultatul încercării UCI de a globaliza ciclismul profesionist. De-altfel traseul de la Montréal a fost cel folosit la Campionatele Mondiale din 1974, câştigate de Eddie Merckx, la Jocurile Olimpice din 1976 cursa de sosea, când învingea suedezul Bernt Johansson sau în competiţii de Cupă Mondială atât în curse masculine, cât şi în curse feminine.

Marele Premiu al Québecului a provocat cicliştii la un traseu deluros de 12,6 km, care a plecat de pe Strada Saint Louis, a coborât prin Parcul Champs de Bataille, a trecut pe sub porţile oraşului Porte St Jean şi Porte St Louis, pentru traversa din nou linia de start/sosire. Au fost parcurse 15 ture însumând 189 km.

Thomas Voeckler (BBox Bouygues Telecom) şi-a plasat bine atacul pe ultimii 800 de metri, parcurgând traseul în 4h35’27” şi obţinând victoria în prima ediţie a competiţiei canadiene. Un grup de 7 rutieri au animat etapa, dar vor fi prinşi cu 2 tururi de circuit încă de parcurs, Edvald Boasson Hagen (Team Sky) trecând al doilea linia de sosire, urmat de Robert Gesink (Rabobank).

Startul Marelui Premiu al Montréalului s-a dat la baza ascensiunii de 3 kilometri Mont Royal, urmată de o alta pe Ch. de la Polytechnique, cursa încheindu-se pe Avenue du Parc. Traseul a numărat puţin mai mult decât cursa precedentă, fiind parcurse 16 ture de circuit de 12,6 km. Premiera cursei Grand Prix Cycliste de Montreal i-a adus lui Robert Gesink (Rabobank) prima victorie într-o eveniment de ProTour de o zi. Olandezul va ataca dintr-un grup de 40 de rutieri rămaşi în faţă, după de un grup de evadaţi fuseseră ajunşi cu un tur de circuit înainte de final. Edvald Boasson Hagen (Sky) a căzut într-o curbă cu 500 metri înainte de finish, Peter Sagan (Liquigas-Doimo) ajungând al doilea, urmat de Ryder Hesjedal (Garmin-Transitions).

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.