Toamna oamenii gospodari se pregatesc pentru iarna iar bugetarii incep sa cheltuiasca bugetele. Dupa metoda folosita in ultimii ani(in 2009 au fost doua licitatii organizate de FRCT) si in aceasta toamna a fost “scos pe piata”un caiet de sarcini pentru achizitionarea a 8 biciclete de competitie.

Unde ar fi problema? Un club din Romania primeste finantare de la guvern si achizitioneaza pentru sportivi 8 biciclete care vor permite respectivului club sa isi desfasoare activitatea in anul competitional 2011.

Sa disecam putin problema:

C.S.Muresul este un club care nu exista in lumea atat de mica a ciclismului de sosea. Cu exceptia lui Lucian Logigan, care este sponsorizat de firma IDEAL, sportivii acestui club nu exista. Persoane din interiorul C.S.Muresul ne-au informat ca acest caiet de sarcini este conceput in birourile FRCT  si gandite ca firma distribuitoare a produselor GIANT sa fie favorizata. Urmeaza un contract prin care FRCT va putea sa beneficieze de aceste biciclete.

Atasat la acest articol gasiti caietul de sarcini al acestei licitatii(AICI). Pentru cei care nu sunt obisnuiti cu licitatiile publice prezentam mai jos detaliile din caietul de sarcini:

“Autoritatea contractanta intentioneaza sa achizitioneze un numar de 8(opt)  biciclete de competitie avand urmatoarele caracteristici  tehnice minime:

1.Marimi disponibile : S ,M, ML , L , XL (numarul de bucati din fiecare marime va fi stabilit de catre autoritatea contractanta dupa stabilirea ofertantului castigator)

2.Culori : ALB / ROSU

3.Cadru: TCR COMPOSITE SAU ECHIVALENT

4.Furca: TCR COMPOSITE HYBRID SAU ECHIVALENT

5.Pipa: GIANT CONNECT SL  SAU ECHIVALENT

6.Ghidon : GIANT CONNECT SL SAU ECHIVALENT

7. Tija sa: GIANT VECTOR COMPOSITE SAU ECHIVALENT

8.Sa: GIANT TCR SAU ECHIVALENT

9.Manete schimbator: SHIMANO ULTEGRA DOUBLE SAU ECHIVALENT

10.Schimbator fata : SHIMANO ULTEGRA SAU ECHIVALENT

11. Schimbator spate : SHIMANO ULTEGRA SAU ECHIVALENT

12.Frane : SHIMANO 105 SAU ECHIVALENT

13.Manete frane: SHIMANO ULTEGRA SAU ECHIVALENT

14.Caseta pinioane :SHIMANO 105 12X25 SAU ECHIVALENT

15.Lant: SHIMANO 105 SAU ECHIVALENT

16.Angrenaj: SHIMANO ULTEGRA 53X39 SAU ECHIVALENT

17.Monobloc: SHIMANO INTEGRATED SAU EHIVALENT

18. Jante: DT SWISS RR 1900  SAU ECHIVALENT

19.Butuci: DT SWISS RR1900  SAU ECHIVALENT

20.Spite: DT SWISS RR1900 SAU ECHIVALENT

21.Anvelope: MICHELIN DYNAMIC -700 X 23 SAU ECHIVALENT

22.Camere: KENDA SUPER LITE : 700 X 18 -23 C-48 MM PRESTA SAU ECHIVALENT

Asa cum probabil banuiti la aceasta licitatie a fost prezent un singur ofertant, bicicletele cumparate au fost marca GIANT si caracteristicile tehnice coincid cu cele din caietul de sarcini. Bicicleta poate fi vizualizata pe site-ul international GIANT( AICI ), caracteristicile fiind pur si simplu copiate in caietul de sarcini. PANA SI CULOAREA SI CAUCIUCURILE  AU FOST SPECIFICATE!!!!!!!

Intrebarile care pot fi ridicate acum sunt urmatoarele:

1. Daca firma Giant a dat niste bani pentru obtinerea acestui contract cam care a fost nivelul acestei sume? Acest lucru poate fi aflat usor cand vom afla pretul/bicicleta si vom compara cu pretul real, pret obtinut fara mari eforturi de la un distribuitor Giant din Germania.

2. Cat de mult ajuta la dezvoltarea ciclismului romanesc aceste practici? O firma care sponsorizeaza aproape toate cursele private din Roamania alege sa se murdareasca cu un astfel de contract. Merita? Ajuta acest lucru la dezvoltarea ciclismului romanesc? Acele cuvinte pe care le auzeam de la distribuitor, care spunea ca firma lor vrea sa fie altceva pe piata bicicletelor din Romania sa insemne ca au devenit firma de casa a FRCT?

3. Cat timp mai tolereaza cluburile din romania atitudinea FRCT? Stau si ma intreb de ce nu au participat la licitatie cei care spun ca ajuta ciclismul romanesc organizand concursuri UCI? Sunt si ei distribuitori de biciclete performante. Sunt buni doar la dat dar nu si la luat?

4. De ce nu au primit acesti bani si aceste biciclete cluburi cu adevarat valoroase in ciclismul de sosea (Dinamo, Tusnad). Eduard Novak este bun doar pentru a defila cu el pe la emisiuni si a ne lauda ca avem un mare campion? Oare chiar nu mai exista jena?

Avand in vedere faptul ca Federatia Roamana de Ciclism si Triatlon alege sa cheltuiasca cu nonsalanta  joc de banii publici, ca isi bate joc de ciclismul din Romania incercand pe orice cale sa impiedice organizarea de competitii celor care nu contribuie la sistemul mafiot mentinut de secretarul general Vasile Selejean, am decis sa inaintam o petitie catre Curtea de Conturi, petitie prin care o sa solicitam verificarea tuturor licitatiilor organizate in ultimii doi ani de FRCT inclusiv verificarea modului in care au fost distribuite fondurile si modul in care a fost organizata licitatia de catre cei de la C.S.Muresul.

Urmariti in continuare articolele despre FRCT pe Ciclism.ro. Saptamana viitoare o sa va prezentam atitudinea profund gresita a FRCT si incercarea de a impiedica organizarea Geiger MTB Challenge. Scrisoare catre Prefetura Sibiu, scrisoare catre Politia Judeteana Sibiu (o sa fie prezentate aceste documente), amenintari  si telefoane date de secretarul general al FRCT, Vasile Selejean.


8 COMMENTS

  1. Doamne, cata nesimtire… A “n”-a confirmare ca traim in tara nimanui, unde fiecare face absolut tot ce vrea… trist…

  2. VASILE SELEJEAN este o stoarfa ordinara si toti slugoii care sunt in jurul lui nu au coloana vertebrala. In momentul in care slujesti un asemena om nu poti fi decat o carpa, atat la serviciu cat si in viata privata. Au trecut mai bine de 10 ani decand acest individ isi bate joc de ciclismul romanesc si desi este evident ce matrapazlacuri face nimeni nu ia atitudine pentru ca are prietteni din vechea garda securista in minister. Am auzit ca si-a rupt doua costra zilele trecute. Poate ca e un semn si asta, ca nu o mai duce mult si scapam dracului de hidosenia asta de individ care a ingropat un sport atat de frumos

  3. Este foarte simpla politica actualilor conducatori din orice domeniu de activitate cand vine vorba de licitatii publice: caietul de sarcini e facut in functie de firma care trebuie sa castige licitatia (in cazul in care se mai face vreo licitatie, de ochii lumii). Modelul nu este brevetat de FRCT (vezi licitatia pentru firma de taxi de la Otopeni in al carei caiet de sarcini era specificata marimea masini in mm si capacitatea portbagajului, in m cubi). De ce ar fi FRCT altfel decat intreaga societate romaneasca?
    Sa traiti bine!

  4. Felicitari pentru initiativa!!Nesimtiti si incompetent.i As putea sa va povestesc mai mult de stilul lor mafiot.
    O sa ne alaturam si noi cand vine vremea…

  5. Bineinteles ca se fac manevre de genul acesta. Giant vrea sa faca bani,Selejan la fel iar Berekmeri Csongor este omul lui Selejan de unde rezulta C.S Muresul.
    Problema este ca nu prea sunt persoane cu initiativa (in afara de tine care esti amenintat si impiedicat oarecum de relatiile lui Selejan) pt a-i opri pe acesti mafioti care nu respecta ciclismul cu toate ca si ei au fost sportivi.
    Felicitari pt initiativa , chiar daca esti oarecum in inferioritate .
    Ar trebui sa facem ceva , nu doar sa ramana comentariile scrise aici. Bafta!

  6. Felicitari pentru articol.
    V-a trebui facut mai mult si de catre televiziuni sa fie cat mai mediatizate aceste furturi din banii publici si manevrele acestora.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.