In trecut antrenamentul cu greutati era foarte nepopular, deoarece se credea ca scade performantele sportivilor, ca ii face mai lenti si mai rigizi. Un antrenor de atletism spunea ca practicarea culturismului echivaleaza cu injectii cu ciment in muschi. Astazi se stie ca aceste lucruri sunt departe de adevar, toti sportivii avand perioade in care se antreneaza preponderent cu greutati.

Si pentru ciclisti exercitiile de forta sunt foarte importante, mai ales cele pentru partea inferioara a corpului. Dar aceste exercitii trebuie efectuate cu o anumita tehnica pentru a stimula in primul rand cresterea fortei, a vitezei, a rezistentei si mai putin cresterea in greutate si volum. Regimul alimentar este de o mare importanta in aceste perioade.

In functie de tipul antrenamentului se poate pune accent pe dezvoltarea masei musculare, a fortei sau a rezistentei. Chiar daca pe noi ciclistii, ne intereseaza in primul rand musculatura picioarelor, nici celelalte grupe de muschi nu trebuie neglijate. Muschii corpului sunt facuti sa lucreze la unison, e imposibil sa izolezi doar un muschi.

Exercitiile cu greutati ajuta si la intarirea incheieturilor si ligamentelor. Antrenamentul cu greutati mici si repetari multe, in jur de 50-100, maresc afluxul de sange in zona lucrata, stimuland astfel refacerea si fortificarea intregului ansamblu muschi-tendon-articulatie. Chiar si oasele isi maresc densitatea si duritatea in urma antrenamentelor grele.

Un alt mit din trecut era ca exercitiile cu greutati incetinesc cresterea in inaltime a practicantilor. Aceste exercitii ii ajuta de fapt pe sportivi sa ajunga mai repede la inaltimea maxima. Si desi circula o multime de glume proaste despre acest subiect, culturistii stau de fapt foarte bine la capitolul performante sexuale.

Acest sport poate fi practicat de toata lumea, incepand de la copii de 10 ani pana la batrani de 80, si de femei si de barbati. Bineinteles sub indrumarea unui antrenor calificat.

Pe langa antrenamentul specific de ciclism, a bine sa includem si un antrenament cu greutati  pentru picioare o data pe saptamana. In timpul iernii se pot face chiar doua antrenamente pentru picioare, unul de forta si unul de rezistenta.

In articolele urmatoare am sa prezint principalele exercitii si antrenamente cu greutati, in special cele mai utile pentru ciclisti.

12 COMENTARII

  1. Faci o usoara confuzie intre „culturism” si „antrenament cu greutati”. Si asta cam zapaceste articolul. Nu sunt acelasi lucru, in primul rand scopul difera.

    Asemenea articole ar trebui scrise de specialisti, cu referinte bibliografice, ca sa aiba valoare. Mai ales cand vrei sa darami „mituri” (e o moda in ziua de azi). Pareri are toata lumea.

  2. Am mai refuzat de la publicare doua comentarii care nu aveau treaba cu subiectul, comentau doar la modul idiot faptul ca „in ciclism nu este nevoie de culturism”

    In articol se discuta despre antrenamentele cu greutati, antrenamente care ajuta mult pentru dezvoltarea anumitor grupe deficitare.

    Este deja celebru antrenamentul lui Lance Armtrong (vezi mai jos)

  3. Exista o diferenta intre culturism si antrenamentul cu greutati.
    Culturismul este un sport de frumusete, ridicatul greutatilor e sport de forta.
    Dar amandoua se fac la fel.
    Nu sunt specialist, dar ca referire bibliografica am peste 500 de reviste si carti citite, recititte si rascitite.
    Ca sa nu mai pomenesc de cei aproape 20 de ani de practica. Nu doar culturism ci si multe alte sporturi.

    Dar tot nu am inteles ce e cu daramarea miturilor…

  4. Atunci daca esti semidoct ar trebui sa poti diferentia culturismul de powerlifting,amandoua au la fel in comun ca si ciclismul de pista comparativ cu cel de sosea!

  5. Eu cred ca tu esti regele semidoctilor.
    Daca Lucian era semidoct (adica are cunostinte putine dar se crede destept) atunci fraza de mai sus este o aberatie (un semidoct nu ar fi facut diferenta intre culturism si powerlifting, TOCMAI PENTRU CA ESTE SEMIDOCT).

    In plus eu iti sugerez sa mai mergi putin pe la scoala inainte de a posta. Daca nu esti in stare sa postezi o fraza corecta mai bine renunta la sportul asta.
    „amandoua au la fel in comun ca si ciclismul de pista comparativ cu cel de sosea!” WTF??:)))

    Nu vrei tu sa faci pe troll-ul prin alta parte?

  6. Oricine nu e de acord cu tine e troll (adica scandalagiu)?,defapt cred ca da,nu poti decat sa iti doresti scandal daca te apuci sa contrazici un capos ca tine. Ar trebui sa stii ca fraza asa a fost intentionata,semidoct nu e un adjectiv neaparat negativ,ar fi bine sa fii semidoct in ciclism! asa poate ti-ai da seama ca obiectivele de dezvoltat in culturism/powerlifting sunt la fel de diferite ca cele de sosea/pista.

  7. Te rog sa imi furnizezi un context in care poti utiliza termenul de semidoct altfel decat asa cum il inteleg eu.
    Ii consider troli pe cei carora le recunosc Ip-ul si pe cei care ma injura si pe urma se dau destepti pe forum/site.

    Articolul nu este o comparatie culturism/powerlifting, nici o comparatie sosea/pista. Lucian a facut o analiza pe marginea unui subiect intens dezbatut pe www.
    http://www.google.ro/search?hl=ro&client=firefox-a&hs=ICa&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&q=weight+lifting+cycling&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

    Tu esti prea pornit sa demonstrezi ca esti destept, nu pornesti comentariul cu intentia de a dezbate ceva, intentionezi sa desfiintezi pur si simplu o opinie care a fost argumentata si documentata. Mai pe intelesul tau este ca si cand ai face pe cineva prost(nu stie diferenta intre cutlurism si powerlifting) si cand esti intrebat de ce faci acest lucru incepi sa spui ca e prost pentru ca dobitoc(sosea) nu inseamna acelasi lucru cu imbecil(pista).

  8. Nu are sens sa elaboram cuvantul,insasi faptul ca te-ai contrazis atat pentru o prostie e un reper pentru paranoia ta. E cum zici tu semidoct=prost.
    Oh mare sef de forum tu…cate ip-uri am schimbat pe toate mi le-ai banat :).
    Lucian nu este cunoscator,insa s-a implicat in educarea celorlalti,desi bine intentionat,mai mult rau face cu incoerentele pe care eu le-am semnalat si tu le-ai sters. Eu nu folosesc Google ca substrat stiintific,acolo citesti numai tampenii scrise din auzite pe diverse site-ur,singurele surse de incredere sunt cartile scrise de antrenori emeriti cu notorietate. Materiale la care au contribuit sportivi/medici! Oricum sintonia articolelor aberante/prost traduse de pe site il face pe acesta o picatura in ocean…

  9. „Site-ur”/”sintonia”!!???
    Nu stiu de ce imi pierd vremea cu analfabeti care abia au terminat 8 clase si o profesionala.

    Ramane cum am stabilit, tu pe margine si noi cu ale noastre.

  10. Oare ce trebuie sa mai fac ca sa fiu specialist in domeniu???
    Dar oricat de incoerent si semidoct sunt, sa stii ca nu am tradus articolul si nu am luat nimic de pe net. In afara de poze. L-am scris din cunostintele si experienta proprie si a colegilor cu care m-am antrenat. Si cred ca am citit tot ce a aparut in Romania despre subiect.
    Tu ce facultate de culturism ai facut? Oare ma mai primeste si pe mine? N-as vrea sa raman toata viata semidoct.
    In caz ca te-ai plictisit de articolul asta, am mai scris unul. Astept cu nerabdare criticile si corecturile.
    http://ciclism.ro/2010/11/genuflexiuni/

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.