Tot mai multe persoane ma intreaba care este cea mai buna metoda de antrenament, o metoda care sa dea rezultate rapid. De fiecare data dau acelasi raspuns: “Nu mai sta la discutii cu mine, urca pe bicicleta si pedaleaza cat mai mult pe trasee care iti plac si cu ritmul care iti convine”. cam asta este tot ce trebuie sa faca un amator care vrea sa isi imbunatateasca nivelul de antrenament, sa pedaleze.

OK, ati trecut de faza in care aveati febra musculara dupa o plimbare , ati iesit la ture lungi cu prietenii si ati facut fata iar acum va ganditi sa abordati problema mai serios si sa incepeti sa faceti antrenamente planificate, cu o structura bine gandita. Un ciclist care face antrenamente merita sa ajunga la rezultate mai bune dar nu va ajunge la acele rezultate doar pedaland din greu, va avea nevoie de antrenamente corect structurate, cu intervale de antrenament gandite corect, pentru anumite zile.

Dupa un antrenament puternic organismul are nevoie de repaos. De cat timp este nevoie pentru revenire? Totul tine de nivelul de antrenament, alimentatie si tipul antrenamentului facut.

Exista si alti factori care influenteaza timpul de revenire a organismului dar pentru inceput este important sa tineti minte un principiu logic, dupa un antrenament greu o sa aveti nevoie de o perioada mai lunga de repaos comparativ cu un antrenament usor.
Organismul are nevoie de o combinatie cat mai buna de perioade de antrenament si perioade de repaos pentru a ajunge la o crestere a rezistentei. Principiul de care vorbim se numeste Supercompensatie.

Principiul Supercompensatiei spune ca prin antrenamente si perioade de odihna se obtine o crestere a rezistentei organismului la eforturi din ce in ce mai mari. mai pe intelesul tuturor organismul se adapteaza la aceasta succesiune de antrenamente prin reactii specifice care genereaza hipertrofia musculara si cresterea fortei si rezistentei. Conditia este ca antrenamentul sa fie bine gandit(evitarea supra antrenamentului) iar pauzele sa nu fie prea mari, pentru a permite organismului sa conserve antrenamentul. In cazul in care structura este bine gandita fiecare antrenament va face sa creasca capacitatea de adaptare si rezistenta.

Dupa ce o sa faceti cateva antrenamente o sa va dati seama ca va simtiti picioarele”grele” dupa un antrenament puternic si ca o sa va simtiti excelent dupa un antrenament de recuperare(lejer). Interpretarea corecta a semnalelor transmise de organism o sa va permita sa va antrenati mai bine.

Va reamintesc, pentru a progresa cat mai bine trebuie sa gasiti combinatia perfecta intre sesiunile de antrenament si perioadele de recuperare.

Frecventa, Intensitate si Durata!

Cam acestea sunt elementele cu care va puteti”juca” in cadrul unui program de antrenament. Ex: daca vreti sa va antrenati mai des puteti pedala cu intensitate mare(mai multe sprinturi, mai multe intrevale) sau pur si simplu pedalati pe distante mai lungi. In acest fel o sa va fortati organismul sa se adapteze la noile provocari, nivelul de antrenament va creste dar organismul nu o fie extenuat. Ciclistii buni stiu cand sa apese pe butonul”stop” atunci cand nivelul antrenamentului nu este cel corect.

Tineti minte cel mai important lucru. Consecventa va transforma in ciclisti mai buni, nu doar o saptamana de antrenament in forta.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.