A 108-a ediţie a cursei Paris-Roubaix, programată anul acesta pe 10 aprilie, propune un parcurs dificil în lungime de 258 de kilometri, cu alte cinci porţiuni de pavate faţă de traseul de anul trecut, numărul kilometrilor rulaţi pe piatră cubică ridicându-se astfel la 53,4.

Primele trei porţiuni pavate, Préseau, Aulnoy şi Famars, care au mai apărut pe traseul cursei în 1980 şi în 2005, vor precede faimoasul sector Padurea Arenberg. Sectorul de la Artres la Préseau, cu o lungime de 1,9 km va aparea pe traseul la kilometrul 137, urmat la doar 5,5 kilometri de pasajul dintre Aulnoy-lez-Valenciennes şi Famars (2,6 km lungime), iar la kilometrul 146 sectorul cu numărul 23, dintre Famars şi Quérénaing, pe o distanţă de 1,2 km.

Celelalte două sectoare, Millonfosse şi Brillon-Tilloy, noi nouţe pentru Paris-Roubaix vor provoca rutierii după punctului strategic de la Padurea Arenberg. Dacă în ediţiile precedente primul sector cu piatră cubică interevenea la 10 km după Arenberg, anul acesta directorul curse Jean-François Pescheux şi asistentul său Thierry Gouvenou au decis introducerea sectorului Millonfosse (1,4 km) la doar 4 kilometri de renumitul sector Arenberg, favorizându-se astfel regruparea. Ultimul nou sector din calea rutierilor va fi la kilometrul 183,5, cel dintre Brillon şi Tilloy, 1,1 kilometri de piara cubică.

Noul traseu al cursei din nordul Franţei a impus mutarea sectorului Arenberg de la kilometrul 92, la kilometrul 80, numărul sectoarelor pavate ajungând în ediţia de anul acesta la 31.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.