Tom Ritchey ne-a oferit o previzualizare a unuia dintre cele mai aşteptate produse în 2012 : pipa ultralight din aluminiu forjat care cântăreşte doar 100g, dar este cu 30% mai rigidă decât modelul WCS 4-Axis.

Mai mult de atât, Ritchey susţine că noul C260 trece rigurosul standard de testare CEN şi înregistrează o rezistenţă de aproape 4 ori mai mare decât cea a modelelor anterioare – toate fără să conţină nici o fibră de carbon sau titan.

Ritchey nu displace fibra de carbon, dar crede cu tărie că deşi carbonul e excelent în anumite aplicaţii,  aluminiul rămâne superior în alte privinţe, mai ales dacă luăm în calcul dezvoltarea foarte avansată a aliajelor pentru industria aerospaţială. El crede că aluminiul este un material mai sigur pentru o pipă, dacă luăm în calcul un accident catastrofic, şi subliniază faptul că cele din carbon nu sunt la fel de uşoare precum cele din aliaj.

Cheia greutăţii foarte mici a modelului C260 constă în design-ul său lucios – în special clema care se prinde de ghidon. C260 foloseşte un design ce învăluie sub un unghi de 260º bara. Masca este apoi fixată cu două perechi de şuruburi mai mici decât uzualele şuruburi M4, orientate la aproximativ 90º unul de celălalt. Rezultatul este un pseudo-şurub de fixare care produce o şi mai mare forţă circumferenţială de prindere pe bară, în locul clasicelor tipuri de prindere bidimensionale de până acum.

Ritchey va oferi noul C260 în variante de la 80mm până la 130mm, cu o variaţie a unghiului de +/- 6º. Vor fi disponibile versiuni atât pentru 1-1/8in cât şi pentru 1-1/4in, mărimi folosite de către Canyon şi Giant. Versiunile pentru profesionişti vor fi oferite cu un unghi de -17º, chiar până la o opţiune de -30º.

Ritchey a mai spus că noua clamă de prindere a permis în sfârşit o clamă dintr-o singură bucată de fibră de carbon turnată, ce a fost testată de echipa Omega Pharma-Lotto.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

sursa : bikeradar.com          

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.