Cu toată tevatura din jurul lansării modelului Venge acum câteva luni, am putea uita de noul model Specialized, Tarmac SL4. În timp ce Venge a fost proiectat pentru sprinteri, rutieri puternici pe plat şi ciclişti specializaţi în evadări, Tarmac este destinat căţărătorilor şi rutierilor de clasament general.

Încă de la lansarea sa în 2004, a ajutat ciclişti importanţi precum Paolo Bettini, Levi Leipheimer sau Mario Cipollini să obţină victorii în toate marile tururi.

Primul model Tarmac, foarte uşor recunoscibil după partea superioară a cadrului care era arcuită, a fost construit din aluminiu şi carbon. A fost dificil de făcut, foarte scump şi au fost construite doar 4 mărimi. Un an mai târziu a devenit un model exclusiv din carbon cu integrarea completă a sistemului, adică componente cum ar fi angrenajul şi furca au fost proiectate exclusiv pentru a completa design-ul bicicletei.

Acest model a mai făcut un pas important în 2006 când ciclistul Tom Boonen a insistat asupra mai multor modificări în ceea ce priveşte mărimea chain stay-ului.

În zilele noastre toate sunt făcute din carbon şi se află la a 4-a generaţie – Tarmac SL4. Acest model dispune de aceeaşi geometrie ca Venge şi împrumută câteva dintre cele mai de succes elemente de la modelul Roubaix. Cel mai notabil element este ţeava dintre furcă şi ghidon ce a fost modificată faţă de modelul SL3. Partea de jos are un diametru interior de 1-3/8in în timp ce partea superioară a rămas la 1-1/8in. Îi conferă un aspect amuzant, un pic ca Marilyn Monroe în profil. Este o modificare mică, dar asta înseamnă că furca este mai uşoară. De asemenea, ţeava inferioară a cadrului este mai uşoară şi mai rigidă.

Modificări a suferit şi ţeava superioară. Stând în şa şi uitându-te în jos vei observa că are o formă de cap de cobră spre ghidon.

Mai sunt câteva modificări care nu te vor ajuta să îţi îmbunătăţeşti performanţele, dar îţi vor face viaţa mai uşoară. Un exemplu ar fi o clamă de carbon care ţine pipa  chiar şi atunci când scoţi toate şuruburile. Înseamnă că puteţi face modificări şi ajustări fără a avea nevoie de încă o mână de ajutor.

Toate aceste noi caracteristici marchează o îmbunătăţire cu 19% a rigidităţii în comparaţie cu Tarmac SL3. Greutatea totală a fost redusă cu 50 de grame, deşi Specialized insistă că elementele de design cheie pentru SL4 vizează o calitate superioară a manevrării bicicletei şi a mersului în sine. Greutatea totală a cadrului, furcii, şeii, angrenajului şi cuvetei este de 1995g. Specialized spun că rigiditatea şi greutatea SL4 sunt mai bune decât  cele ale modelelor competitorilor săi Felt, Cervelo, Scott şi Pinarello.

sursa : bikeradar.com

4 COMMENTS

  1. Nu exista nicio teava superioara sau inferioara la un cadru; se vede clar in anatomia bicicletei…..
    E vorba de tubul de sus si tubul de jos la care se adauga si tubul seii; care formeaza triunghiul principal al cadrului.

  2. in articol se vorbeste si de o ” teava inferioara ” care nu este decat tubul de jos; am dreptate sau nu ??!!

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.