Cei de la SRAM au prezentat o nouă variantă cu 10 viteze a groupset-ului  X5 pentru mountain bike. Acesta va fi disponibil spre sfârşitul toamnei.

În continuare vom prezenta câteva imagini şi detalii:

 Deraior spate :

–      acţionare exactă cu raport 1:1

–      tehnologia Direct Route pentru o schimbare mai uşoară

–      compatibil cu pinioane cu 36 de dinţi

–      posibilitatea alegerii unei cuşti medii sau lungi

Schimbătoare de viteză :

–      schimbătorul de pe spate este compatibil cu 9 şi 10 viteze, cel de pe faţă este disponibil atât în versiune dublă cât şi triplă

–      tehnologia Impulse

–      compatibil cu MatchMaker

Deraior faţă :

–      disponibil în variantele 2×10, 3×10 şi 3×9

–      cleme potrivite cu tuburi de 31.8 şi 34.9mm

–      tehnologia X-Glide pentru o schimbare mai fină

–      dual-pull routing

Angrenajul :

–      pentru 2 foi (36/22, 38/24, 39/26 sau 42/28 dinţi) şi pentru 3 foi (44/33/22)

–      tehnologia X-Glide pentru o schimbare mai fină

–      aliaj de aluminiu 6061 asimetric forjat

–      butuc pedalier Giga X Pipe (GXP) XR cu rulmenţi din oţel şi tehnologie Gutter Seal

–      sunt disponibile opţiunile PF30 şi BB30

Caseta de pinioane PG-1030 :  

–      11-36 dinţi

–      spider din aluminiu, pinioane de oţel

–      finisaj cu nichel cromat durabil

–      tehnologia PowerGlide pentru o schimbare a vitezelor  mai bună

sursa : bikeradar.com

10 COMMENTS

  1. Fara suparare, dar la pinioanele din otel nu se face niciun ” finisaj cu nichel cromat durabil” !!!!…..
    E vorba doar de o placare cu nichel sau cu crom a pinioanelor din otel in vederea imbunatatirii rezistentei la coroziune a acestora si care se obtine in urma unui proces de electroliza.

  2. Placarea cu nichel sau crom confera pinioanelor si o rezistenta la uzura mecanica mai mare datorita duritatii ridicate a stratului superficial de crom sau nichel. Nu are rol doar de imbunatatire a rezistentei la coroziune. Abia astept sa vad in ce categorie de pret se va instala grupul. La prima vedere ofera destul de multe pentru cei cu buget mai redus.

  3. Nichelul este folosit la obtinerea unor aliaje anticorosive, el fiind un material maleabil si ductil nu are cum sa confere pinioanelor o rezistenta mai mare la uzura mecanica …… deja daca este in strat mai gros, se exfoliaza.
    Rezistenta la uzura mecanica o au insasi pinioanele care sunt confectionate din oteluri speciale de inalta rezistenta, carora li se fac tratamente termice adecvate pt. imbunatatirea calitatilor mecanice.
    Cromul este foarte dur numai cu conditia sa fie depus in strat mult mai gros (cateva zecimi de mm) si prelucrat ulterior…..ori acest lucru nu este posibil la o caseta de pinioane !!!……ar fi extrem de scumpa si practic nu s-ar mai vinde !
    Stratul de crom depus pe pinioane in situatia de fata, este extrem de subtire, de numai cativa microni asa ca rolul lui este de anticorosiv.

  4. Nu stiu de unde disputa asta,cand totul se refera la faptul ca finisajul este durabil,nicidecum nichelul sau alte procese tehnologice pe care chiar daca nu le stim sau intelegem le enumeram aici,adica nu se ia de pe pinioane dupa 2 ture,intelegi mestere Alex ce a vrut omul sa spuna?Ce *&^%? , cunoastem caldura latenta a nichelului si punctul de topire si nu intelegem o fraza de pe eticheta unui produs?

  5. Am precizat ca placarea cu nichel sau crom nu are nicio treaba cu sporirea rezistentei la uzura mecanica a pinioanelor pe zona de contact cu lantul…
    Aceste acoperiri galvanice rezistente sunt prezente numai pe casete scumpe .
    Casetele ieftine sunt brunate, cadmiate sau zincate si niciodata nichelate sau cromate.
    Eu nu am zis ca stratul de nichel sau crom se ia dupa partile laterale ale pinioanelor ci numai dupa dupa partea activa, acolo unde pinioanele intra in contact direct cu rolele lantului.
    Oricat de durabil consideri finisajul pinioanelor, pe zona de contact, dispare foarte repede si iata de ce spun asta: recent am facut TRANSALPINA de la Ranca – Obarsia Lotrului, dus-intors, cu o catarare totala de 31 km, pe care am folosit numai ultimul pinion de 23 T din caseta Ultegra de 9 viteze., pinion pe care nu-l folosisem deloc si foaia de 22 T. Dupa aceasta cursa stratul de crom a disparut complet de pe flancul dintilor in zona de contact cu rolele lantului, dar si pe o portiune de pe diametrul de fund al pinionului …..
    Sper ca mi-ai inteles punctul de vedere, domnule ionut ?!…..

  6. Ai inceput o discutie de la o traducere eronata,asa ca punctul tau de vedere ma sperie,ai scris atatea fraze pe langa subiect,in loc sa traduci tu mai bine ce au vrut mincinosii aia de la Sram sa spuna,(mincinosi,care nu stiu sa faca casete scumpe cu cadmiu pe ele,ci doar sa ne minta cu nerusinare cum ca ar avea ei casete mai bune ca ultegra,de pe care stim deja din tratate de ciclism ca se ia stratul de crom dupa o catarare de 31 km).Daca cineva s-a simtit indus in eroare si pacalit de traducerea de mai de sus,va rog sa il scuzati pe cel care a postat,pentru a nu fi pusi in situatia de a explica inclusiv modalitatea extragerii minereului de zinc…

  7. Studiaza aprofundat cromarea dura si o sa-mi dai dreptate.
    Tehnic vorbind, NICIODATA nu vei obtine cromare dura care sa reziste in timp la uzura daca pe suprafata de lucru nu se depune un strat de crom gros de ordinul zecimilor de mm….Clar !!!
    Am avut ocazia sa lucrez la niste lacate de trape pt. cargouri englezesti ale caror carlige de zavorare se cromau dur numai pe zona de interior cu un strat consistent de crom, dupa care urma o rectificare si o lustruire finala. Asta este adevarata cromare dura !…. si tocmai din acest motiv nu pot sa cred ca se aplica si la pinioanele de bicicleta.
    Vorbesc din practica, nu din auzite sau la intamplare !
    Cromarea de pe toate pinioanele, nu numai pe cele de la sram, este facuta cu scopul de a le face rezistente la coroziune si pt. aspect comercial.

  8. @ionut
    In mesajele tale nu ai facut altceva decat sa folosesti fraze cu iz de ofensa, tipice celor lipsiti de cunostiinte in domeniul pus in discutie si aproape nimic cu specific tehnic.
    Reflecta asupra situatiei si daca nu stii abtine-te !

  9. Nici vorba de cromare dura, Alex are perfecta dreptate si stie foarte bine ce vorbeste.
    Eticheta celor de la Sram nu contine termenul [hard chrome] adica [cromare dura], asa ca acoperirea (cromarea) superficiala a pinioanelor este in exclusivitate pentru protectie anticoroziva si aspect comercial exact cum a afirmat el.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.