Mark Cavendish a câştigat titlul de Campion Mondial pe şosea la Copenhaga, după ce i-a întrecut pe linia de sosire pe australianul Matt Goss şi germanul André Greipel. Cavendish a devenit astfel al doilea britanic care obţine privilegiul de a purta un an de zile tricoul curcubeu, la 46 de ani de la performanţa lui Tom Simpson, în 1965, la San Sebastian.

Debutul competiţiei a fost vijelios cu medii orare de 50 de kilometri pe oră. Şi totuşi în primul tur de circuit din cele 19 programate, care au însumat 266 kilometri şapte rutieri au format prima evadare: Pablo Lastras (Spania), Anthony Roux (Franţa), Christian Poos (Luxemburg), Maxim Iglinskiy (Kazahstan), Oleg Chuzhda (Ucraina), Robert Kiserlovski (Croaţia) şi Tanel Kangert (Estonia). Cu o sută de kilometri încă de rulat alţi cinci oameni s-au alăturat grupului fruntaş: Yoann Offredo (Franţa), Luca Paolini (Italia), Simon Clarke (Australia), Olivier Kaisen (Belgia) şi Johan Van Summeren (Belgia), învingătorul din Paris-Roubaix.

Cu 80 de kilometri înainte de final o căzătură a împărţit plutonul în două, şansele la victorie ale germanului Tony Martin, noul campion mondial la contratimp şi ale norvegianului Thor Hushovd, deţinătorul titlului pe şosea (ambii prinşi în al doilea grup) fiind spulberate.

Cum britanicii înăspreau ritmul în spate Anthony Roux şi-a părăsit colegii de evadare. Nici cei din pluton nu s-au lăsat mai prejos, francezul Thomas Voeckler atacând şi el, urmat de Nicki Sørensen (Danemarca), Klaas Lodewijk (Belgia) şi Johnny Hoogerland (Olanda). Avansul lor nu a depăşit însă 18 secunde, rutierii din Marea Britanie şi Germania succedându-se la trenă pentru a spulbera speranţele celor patru cu o jumătate de tur înaintea finish-ului.

În ultimul kilometru rutierii importanţi şi-au făcut apariţia în fruntea cursei, dar Cavendish părea blocat pe partea dreaptă a şoselei. Protejat pe tot parcursul zilei de conaţionalii săi, la final britanicul ia roata lui Ian Stannard şi Geraint Thomas, apoi pe cea a lui Boom şi îi întrece în sprintul final pe colegul său de la HTC-Highroad, Matthew Goss şi pe André Greipel. Fabian Cancellara a sosit al patrulea ratând pentru puţin podiumul.

Aflat pentru prima oară la Mondiale, învingător în Turul României, singurul reprezentant al României la Mondiale, Andrei Nechita, a încheiat competiţia pe locul 134, cu o întârziere de opt minute şi 54 de secunde faţă de învingător.

Titlul Mondial în cursa feminină a fost revendicat pentru a doua oară consecutiv de italianca Giorgia Bronzini, în timp ce Marianne Vos a încheiat pe locul secund pentru a cincea oară la rand. La junioare medalia de aur a revenit britanicei Lucy Garner. Cursele la juniori (126 km) şi U23 (168 km) au fost câştigate de francezii Pierre-Henri Lecuisinier, respectiv Arnaud Démare.

Prin victoria lui Cavendish, Marea Britanie a urcat pe primul loc în ierarhia pe medalii, cu două de aur, două de argint şi două de bronz. A fost urmată de cu două titluri mondiale (Jessica Allen şi Luke Durbridge, la junioare, respectiv U23 în probele de contratimp). Franţa a fost salvată de victoriile de la juniori şi U23, ocupând locul trei în acestă ierarhie. Rămând în sfera statisticilor cursa pe şosea a fost una din cele mai lungi cu ai săi 266 km, în timp ce viteza medie fiind cea mai mare – 46,82 km/h.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.