Este posibil să foloseşti autosugestia pentru a deveni un ciclist mai bun ? Da, spune specialistul în programare neuro-lingvistică şi ciclistul Dave Le Grys. „Întregul comportament este rezultatul unor tipare neurologice. Dacă apare un tipar neurologic atunci apare şi un tip de comportament”, spune el.

Prin controlul tiparelor tale neurologice poţi schimba abordarea pentru stabilirea obiectivelor tale, pentru antrenamente sau competiţii.

 „Programarea neuro-lingvistică înseamnă reformularea modului în care gândeşti şi recâştigarea controlului asupra vieţii tale. Confruntându-te cu propriul comportament, ai posibilitatea de a te disocia apoi şi de a-ţi instala imagini şi mentalităţi pozitive în loc”. Le Grys recomandă două metode practice prin care poţi folosi programarea neuro-lingvistică pentru a îmbunătăţi felul în care pedalezi.

Stabilirea obiectivelor – Metoda Timeline

„Planificarea este cheia pentru a te concentra în locul în care trebuie, mai ales când e vorba de stabilirea obiectivelor. Poţi economisi timp şi crea o stabilitate spirituală. O tehnică pe care o folosesc se numeşte metoda timeline. Întreb sportivul care este ţelul lui, fie că e vorba de antrenamente pentru o competiţie sau de obţinerea unor timpi mai buni în cazul atleţilor. „

„Mă aşez la câţiva metri în faţa lor cerându-le să pună în aplicare ceea ce şi-au propus. Apoi mă retrag câţiva paşi şi pornesc imediat cronometrul, astfel atletul devine mult mai relaxat din punct de vedere psihologic.”

„Le cer să vizualizeze un al doilea cronometru imaginar alergând paralel cu ei şi să elimine toate părţile inutile din acea zi cum ar fi verificare email-urilor sau necesitatea unei cafele. Când aceste aspecte sunt îndepărtate ziua ta va fi mult mai uşoară.”
„Îi întreb apoi ce părere au despre felul în care au alergat pe o scară de la 0 la 10 – de obicei sunt pozitivi şi încrezători în îndeplinirea obiectivului.”

Depăşirea unei fobii – Metoda Cinema

O fobie reprezintă o experienţă neplăcută care s-a dezvoltat în timp într-o reală frică. Cele 3 etape ale metodei cinema  sunt :

1. Obişnuieşte-te cu fobiile tale. Închipuie-ţi că te afli într-o sală de cinema goală, ia un loc şi începe să urmăreşti filmul care este despre tine şi despre cel mai îngrozitor scenariu al fobiei tale. Acesta poate fi oricare, de la a merge o zi întreagă numai pe o căţărare continuă până la a pedala prin traficul aglomerat.

2. Disociază-te. Imaginează-ţi că părăseşti propriul trup. Mergi până la proiector şi priveşte prin el. Uită-te la tine cum priveşti filmul şi modul în care reacţionezi. Acest lucru ar trebui să îţi ofere o perspectivă asupra situaţiei ca şi cum nu ai fi implicat.

3. Formează-ţi o imagine pozitivă. Foloseşte-te de toată tenisunea acumulată şi distruge rola acelui film. Ia o nouă rolă şi pune-o în proiector. Acest film va arăta exact cum ai vrea să reacţionezi când te vei confrunta cu fobia ta : calm, încrezător şi încântat de rezultat.

Acum întoarce-te la versiunea când stai în scaun urmărind filmul. Mai uită-te puţin iar apoi părăseşte cinematograful ştiind că ai părăsit sala în timp ce filmul încă rula şi că va fi acolo oricând vei avea nevoie.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

sursa : bikeradar.com                                                                                                                        

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.