Când te afli pe o coborâre pe zăpadă trebuie să te asiguri că roata din faţă merge lin pe traseu fără să se afunde în zăpadă. De asemenea, trebuie să ştii că dacă roata din faţă intră brusc în zăpadă nu vei fi aruncat automat în faţă.

Pentru a face acest lucru în practică trebuie să stai mai lăsat pe spate pe bicicletă şi să te asiguri că pedalezi cu şoldurile în spatele şeii cu călcâiele în jos.

Stând în această poziţie vei avea coatele flexate aşa că în cazul în care roata ţi se scufundă în zăpadă îţi vei putea menţine poziţia corpului iar braţele se vor afla în extensie. Acest lucru evită adăugarea unei greutăţi suplimentare pe roată. Având şoldurile şi călcâiele în aceste poziţii poţi împinge înainte picioarele pentru a genera o ridicare de la sol a bicicletei şi pentru a evita astfel o împotmolire.

Vederea este şi ea foarte importantă când pedalezi pe zăpadă şi gheaţă. Priveşte înainte atât de mult cât poţi cuprinde cu vederea – scanează cu atenţie traseul ce urmează pentru a evita un posibil obstacol ce ar putea apărea.

Abordarea unei curbe pe zăpadă nu pare cel mai inspirat lucru de făcut, dar dacă o faci cum trebuie poţi câştiga în viteză şi îi poţi lăsa pe ceilalţi în urmă. Cheia este să accentuezi tot ceea ce faci când iei o curbă cu o viteză normală.

Ia o poziţie mai joasă pe bicicletă pentru a absorbi orice denivelare; scoate piciorul în exterior, dar păstrează-l flexat de la genunchi; analizează cât de bine poţi curba pentru un timp cât mai mare de planificare.

Înclinarea bicicletei atunci când abordezi o curbă în viteză pe zăpadă este foarte importantă. Chiar dacă cauciucurile vor aluneca pentru o secundă ele vor împinge zăpada înapoi şi acest proces te va ajuta să îţi păstrezi echilibrul. Exersează abordarea unui viraj greu pe un teren plat sau pe o pantă uşoară acoperite cu zăpadă şi simte comportamentul cauciucurilor în aceste condiţii.

 Nu în toate situaţiile îţi doreşti o aderenţă mare într-un viraj. Dacă ajungi într-o curbă foarte strânsă şi nu există prea multă tracţiune poţi frâna pe spate, mişcă din şolduri în timp ce te laşi în jos şi treci cu roata din spate pe porţiunea de zăpadă sau noroi.

Vei vedea ciclişti de downhill făcând asta în timpul verii bazându-se pe aceeaşi tehnică – trebuie doar să te obişnuieşti cu aceste senzaţii.

Dacă pedalezi cu viteză şi curbele apar foarte repede, nu vei avea timp să te ajuţi de piciorul scos în exterior. În acest caz rămâi pe pedale cu călcâiele în jos în caz că trebuie să faci o mică săritură şi păstrează genunchii deschişi.

sursa : bikeradar.com

 

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.