Zvonurile au început să circule după ediţiile din această toamnă a târgurilor Eurobike şi Interbike. Conform acestora noua generaţie Shimano Dura-Ace Di2 – prevăzută a fi lansată în 2013 – va avea nu doar 11 pinioane ci şi nişte cilindri hidraulici integraţi în frâne.

Aparent, aceste lucruri sunt doar parţial adevărate conform surselor celor de la cyclingnews.com. A fost confirmată trecerea la o casetă de 11 pinioane pentru viitorul grup Dura-Ace – pentru început pe versiunile mecanice, urmate de cele electronice. Shimano mai pregăteşte un disc de frână uşor pentru bicicletele de şosea şi cyclo cross.

Se aude că pentru început frânele vor fi clasice, nu hidraulice, iar manetele MY2012 nu vor fi pregătite pentru frâne hidraulice. Unii cumpărători ar putea fi dezamăgiţi de această veste, dar un etrier compatibil cu cabluri va permite rutierilor să folosească actualele manete STI Dual Control.

Indiferent de lansările de produse ce vor avea loc la vară din partea celor de la Shimano şi a altor companii de biciclete, aceste zvonuri sunt foarte interesante. Cumpărătorii nu ar trebui să se înghesuie acum la lansat comenzi pentru că acestea vot fi posibile abia la sfârşitul lui 2012.

Pinioanele Dura-Ace pentru 2013 se pare că vor fi construite împreună cu o carcasă a butucului mai mare decât cea pentru versiunea cu 10 pinioane. Este neclar în acest moment dacă pinionul în plus va necesita şi un spaţiu mai mare pentru butucul spate, deşi pare puţin probabil având în vedere că producătorii de cadre nu vor avea destul timp pentru a actualiza modelele. Putem doar spera că Shimano va rămâne la 130mm şi că vor fi compatibile cu spaţierea Campagnolo.

Indexarea controlului va fi mutată pe deraiorul din faţă care va avea un microprocesor care va transmite semnale binare la fel ca şi proaspetele Ultegra Di2.

Având în vedere că indexarea e găzduită în afara manetelor, acest lucru deschide posibilităţile pentru o compatibilitate a manetelor Ultegra cu deraioarele Dura-Ace. În plus se pare că mult aşteptata baterie va apărea şi ea cu o capacitate la jumătatea celei actuale, dar la un sfert din greutatea acesteia.

sursa : cyclingnews.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.