Abordarea unei curbe în viteză şi cu încredere atunci când eşti pe o coborâre ar putea să îţi ofere un câştig de timp. Iată câteva sugestii care te vor ajuta să profiţi la maximum de gravitaţie şi te vor face să abordezi curbele ca un profesionist.

Încrederea

Cheia oricărui viraj pe o coborâre este să fii încrezător şi calm. Aceste lucruri vin în principal dacă ai o bicicletă care să ţi se potrivească perfect pentru a te simţi confortabil şi echilibrat atunci când pedalezi pe ea.

O pereche de cauciucuri de încredere cu o bună aderenţă şi durabilitate precum Michelin Pro 3 Race îţi vor oferi o abordare a virajelor fără să ai sentimentul că va urma o căzătură.

Coborârea

Niciodată nu vei putea aborda perfect curba dacă tu nu te afli în poziţia corectă pentru coborâre. Când începi coborârea trebuie să ţii mâinile pe coarnele de jos ale ghidonului : în acest mod vei avea o arie frontală mai mică şi vei fi mai aerodinamic şi rapid, coatele vor fi îndoite, acţionând ca nişte amortizoare naturale ale şocurilor, menţinând în acelaşi timp stabilitatea ta pe bicicletă şi coborându-ţi centrul de greutatea ceea ce îţi va permite să iei curbele într-o viteză mai ridicată.

Apropierea de curbă

Priveşte înainte destul încât să poţi citi drumul. Când te apropii de curbă mergi mai aproape de exteriorul ei pentru siguranţă.Uită-te după apex.

Păstrează pedala din interior în poziţia orei 12. Încetineşte puţin pentru a trece de curbă iar în timp ce eşti înclinat nu folosi frâna de pe faţă ci doar cea de pe spate.

Ieşirea

Odată ce ai tăiat apexul, uită-te după ieşire. Vrei să abordezi curba cu calm, dar şi cu viteză cât mai mare în acelaşi timp. Însă ţine minte că cel mai important lucru nu e viteza cu care intri în viraj ci viteza cu care ieşi din el.

Odată ce ai ajuns pe porţiunea dreaptă poţi accelerea pentru a recăpăta viteza. Nu fă acest lucru prea devreme pentru că există posibilitatea să atingi şoseaua cu pedala. 

sursa : bikeradar.com

7 COMMENTS

  1. “Incetineşte puţin pentru a trece de curbă iar în timp ce eşti înclinat nu folosi frâna de pe faţă ci doar cea de pe spate” ???

    Nu risc sa pierd aderenta si asta tocmai intr-o curba unde creste riscul sa nu ma mai pot redresa?

    De ce nu este recomandat sa franez usor cu frana fata?

  2. Franat usor merge. Dar daca pierzi controlul bicicletei sau risti sa iesi de pe drum, relfexul o sa iti dicteze sa strangi de frana si atunci s-ar putea sa zbori in cap si la viteza aia, zic eu ca-i cam neplacut. Cel mai bine e sa ai o frana buna pa spate si sa inveti sa te inclini corespunzator la curbe. Daca nu poti, franeaza inainte de a intra in curba cam cat crezi ca-ti permiti ca sa stapanesti bicicleta.

  3. Nu e buna frana fata in viraj, te face sa iei virajul mai larg.Mai ok este sa folosesti spatele dar nici asta prea mult ca rupe aderenta destul de repede.Cel mai bine este sa nu franezi in curbe deloc.

  4. Apex-ul este o linie de ghidaj in abordarea virajului. Cred ca in articol se refera la axul drumului (road apex), care este fizic. Dar exista si “early apex” (foarte bun pt curbele la stanga) sau “delayed apex” numit si “late apex”, ideal pt curbele la stanga. Important e ca apex-ul fizic este axul drumului, iar celelalte 2 (“imaginare”) desemneaza trasa ideala intr-o curba.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.