Dacă vrei să fii mai rapid când mergi cu bicicleta, ar trebui să acorzi mai multă atenţie aerodinamicii. Prin asta înţelegându-se ajustarea poziţiei pe bicicletă, echipamentul şi îmbrăcămintea pentru a reduce rezistenţa pe care o opui şi pentru a profita cât mai mult de efortul pe care îl exerciţi.

Dacă nu eşti convins de importanţa aerodinamicii ţine cont de faptul că recordurile orei în acest moment sunt : 49.7 km pe o bicicletă standard de şosea şi 56.375km pe o bicicletă de contratimp în poziţia „Superman”.

Puterea de care ai nevoie pentru a depăşi frânarea produsă de aer pe o bicicletă este în corelaţie cu coeficientul tău de frânare, aria frontală, densitatea aerului şi viteză. Scopul tău este să micşorezi coeficientul de frânare şi aria frontală. Va trebui să îţi utilizezi propria judecată în analiza acestor lucruri pentru că nu are rost să foloseşti o poziţie extremă pe bicicletă dacă nu poţi pedala.

Cea mai rapidă şi precisă metodă de a afla cât eşti de aerodinamic este aceea a folosirii unui tunel de vânt şi efectuarea diferitelor măsurători.

Dacă nu vrei să dai banii pe un tunel de vânt, fă câteva teste pe şosea. Acestea pot fi foarte simple : găseşte un deal şi dă-ţi drumul la vale fără să pedalezi şi vezi cât de departe ajungi utilizând diferite poziţii şi echipamente.

Totuşi dacă nu vrei să faci aceste măsurători nu-ţi fă griji – următoarele indicaţii te vor ajuta în acest sens :

Îmbrăcămintea

Orice haină largă va flutura în vânt şi te va încetini foarte mult. Aerul este un fluid şi se supune aceloraşi legi ale fizicii ca apa. Când te duci la înot nu te bagi în apă cu tot cu haine pentru că acestea te vor îngreuna. Aşa că ar fi bine să renunţi la hainele de stradă în favoarea unora pentru ciclism.

Ghidon pentru contratimp

Dacă ai un ghidon clasic ar trebui să îţi cumperi unul special pentru contratimp. Îl poţi găsi la un preţ de 40€ în cazul unuia de aluminiu. Dacă vrei să cumperi unul, verifică dacă se potriveşte cu actualul ghidon.

Cască aerodinamică

Căştile de contratimp pot părea amuzante, dar sunt foarte eficente în îmbunătăţirea aerodinamicii; se găsesc la preţuri începând cu 130€. Au formă de lacrimă doar cu câteva găuri de aerisire, aşa că dacă sunteţi sensibil la căldură acestea nu ar fi o opţiune potrivită. Ele nu reduc aria frontală, dar modifică forma capului şi au o suprafaţă mai fină decât pielea care vine în contact cu aerul.

În practică, trecerea de la o cască clasică la una de contratimp îmbunătăţeşte un timp cu 20s în 15km la o viteză de 40km/oră. Cu cât eşti mai încet utilizând o cască de şosea, cu atât câştigul va fi mai mare când vei utiliza una aerodinamică. Alege mărimea potrivită astfel încât să nu fie prea incomodă şi ajustează curelele încât coada să stea lipită de spate.

Poziţia corpului

Am lăsat poziţia corpului la urmă nu pentru că e cea mai puţin importantă, ci pentru se modifică cel mai greu. Dacă ai mai multe kilograme decât ar trebui şi le poţi da jos ar fi un pas important pentru că vei câştiga timp atât pe căţărări cât şi pe plat.

Pe bicicletă, regula generală este să încerci să ai trunchiul cât mai plat. Stând cât mai jos vei avea şi capul jos şi vei dobândi astfel o poziţie aerodinamică.

Concluzie

Sperăm că te-am convins de importanţa aerodinamicii pe bicicletă şi că nu ai nevoie de un buget mare pentru asta. Cu îmbrăcămintea potrivită, casca de contratimp, şi poziţia pe bicicletă poţi câştiga timp important.

sursa : bikeradar.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.