Au inceput sa apara si in Romania vagoane speciale pentru transportul bicicletelor. In restul Europei aceste vagoane sunt un lucru obisnuit pe majoritatea trenurilor, si dateaza de foarte multi ani.

 In tara noastra aceste vagoane apar doar pe cateva trenuri si au o capacitate mica de depozitare. Dar orice inceput e bun si ne asteptam ca in urmatorii ani, numarul vagoanelor pentru transportul bicicletelor sa creasca.

 Vagoanele speciale trebuie sa intruneasca niste conditii de confort si siguranta, pentru biciclete, biciclisti si eventualele bagaje. Pentru maximizarea spatiului bicicletele trebuie depozitate vertical. De obicei se agata cu roata din fata de un carlig prins de tavan sau de perete. Si roata de jos trebuie fixata pentru a nu aparea balans in timpul mersului. Bagajele trebuie scoase de pe bicicleta si puse in boxe special amenajate. Unele vagoane sunt dotate cu scaune pentru calatori, ca acestia sa poata sa stea aproape de bicicleta.

 Urcarea in vagon trebuie sa se faca usor, rampa sa fie la nivel cu peronul. Se poate elibera bilet special de la casa de bilete, sau se poate taia bilet in tren de catre controlor. Mai simplu si mai eficient sr fi sa se elibereze un singur bilet pentru calator si bicicleta.

 Cam asa ar trebui sa arate un vagon ideal. Pentru iubitorii de ciclism montan ar fi o adevarata binefacere sa se ataseze astfel de vagoane la toate trenurile ce merg spre munti.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.