Multa lume confunda coarnele cu gidonul. Coarnele sunt acele manere care se fixeaza pe capetele ghidonului, barends in engleza. Unele se strang cu surub pe exteriorul ghidonului, altele au o tija cu nuca care se introduce in ghidon.

 Marea majoritate a coarnelor sunt fabricate din aluminiu, dar exista si modele scumpe din carbon sau foarte ieftine din otel. Principalul lor scop este de a oferi alta pozitie pentru maini in timpul mersului. Priza neutra pe care o ofera e cea mai naturala pentru incheieturile palmelor. Sunt coarne in forma de L, care apucate de partea superioara permite corpului sa stea mai drept, ajutand ciclistii care au problemr cu spatele. Pedalatul in aceeasi pozitie poate produce disconfort sau chiar afectiuni ale incheieturilor si ligamentelor.

 Pedalatul la deal in forta devine mai usor cu ajutorul coarnelor. O alta utilitate apare atunci cand trebuie sa intoarcem bicicleta pentru a repara o pana. Bicicleta se sprijina pe varful coarnelor, protejand astfel manetele si mansoanele de contactul cu solul. Chiar si in cazul unei cazaturi, coarnele pot prelua din soc, salvand ghidonul de indoire. Am vazut multe capete de ghidon deformate in urma cazaturilor. Pentru a scoate manetele de pe un astfel de ghidon, capetele ii trebuiesc taiate.

 Coarnele au o mare varietate de forme si dimensiuni, producatorii intrecandu-se in a le face mai confortabile si mai usoare. Cele mai utile mi se par cele care au o prelungire si dedesuptul ghidonului, formand o forma de T. Eu personal folosesc coarne sau cornite pe toate bicicletele mele. Deseori le infasor in ghidolina sau mansoane de burete pentru priza mai buna si confort sporit.

 Unii ciclisti nu folosesc coarne pe motiv ca ar ingreuna bicicleta. In timpul unui concurs pe ploaie, rotile se pot incarca cu kilograme de noroi, ce relevanta ar mai avea atunci greutatea cornitelor? Fiecare alege cum sa pedaleze, cu coarne sau fara coarne.

7 COMMENTS

  1. Pentru a avea in permanenta control asupra franelor atunci cand ai mainile pe aceste coarne este nevoie de doua leviere de forma unui L, usor inclinat, care se monteaza la extremitatea manetelor de frana, printr-un ochi (gaura ovala) aflat la capatul levierului si prevazut cu un surub imbus M4 de blocare.
    Am vazut doar cateva mtb-uri aduse din afara care aveau asa ceva. Faptul ca la locul meu de munca se gaseau deseuri din aluminiu aeronautic, mi-a fost destul de usor sa le confectionez si apoi sa le montez pe manetele de frana.
    In orice situatie neprevazuta se putea frana rapid; deci erau foarte utile.

  2. Am si eu un levier pentru capat de maneta, l-am montat, dar nu mi-a placut. Eu cand franez tin degetul pe capatul manetei, asa ca acel levier ma incurca.

  3. Levierele le poti actiona si cu 3 degete. E totusi o diferenta, ca sa nu mai vorbim de confort si siguranta……;)

  4. Sunt manete de frana pentru un deget, pentru doua, pentru trei si patru. Eu le prefer pe alea de doua degete. Cand iei toate degetele de pe ghidon ca sa strangi frana, poti pierde controlul directiei.

  5. M-ai inteles gresit, eu m-am referit in exclusivitate la coarne; adica atunci cand esti sprijinit complet cu ambele maini pe ele si n-ai absolut niciun contact cu ghidonul, ai palmele lipite de coarne cu degetul mare si cel aratator indoite dupa teava lor iar celelalte 3 degete raman complet libere pt. a actiona acele leviere montate la extremitatea manetelor de frana ori de cate ori doresti.
    Deci nu pierzi niciun control al directiei, cum zici tu!!; pt. ca mainile sunt deja pe coarne atunci cand vrei sa franezi iar actionarea levierelor se face numai cand ai mainile pe coarne; daca le ai pe ghidon este imposibil sa actionezi levierele respective, pt. ca nu ajungi la ele!!……

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.