Forma si dimensiunea ghidonului influenteaza mult manevrabilitatea bicicletei. In functie de scopul urmarit si tipul bicicletei trebuie sa alegem ghidonul potrivit.

Ghidon drept (flat bar) – e cel mai raspandit, in special la MTB si bicicletele de sport.
Ghidon inaltat (riser) – e folosit preponderent la sporturi extreme, downhill, freeride dar si la MTB si XC. Ofera o pozitie mai confortabila si e mai rezistent.

Ghidon de cursiera (drop bar) – are o forma specifica, precum coarnele de berbec. Se foloseste la bicicletele de sosea, ciclocros, pista, unde e nevoie de o pozitie mai aerodinamica. Pe ghidonul de cursiera se pot folosi mai multe pozitii ala mainilor. Trebuie manete de frana speciale.

Ghidon de BMX – este foarte inaltat avand o bara in plus sudata in partea superioara, pentru a-i mari rezistenta.

Ghidon treking – are o forma de 8 sau de fluture. Se foloseste la bicicletele de oras, plimbari, cicloturism. Ofera mai multe pozitii de prindere a palmelor.

Ghidon mustata – e inaltat si are capetele curbate spre spate. Este pentru biciclete de oras, plimbari, agrement deorece permite corpului sa stea drept intr-o pozitie relaxata si confortabila. Poate avea diferite forme si inclinatii. Si pentru acest ghidon trebuie manete de frana speciale.

Ghidon corn de taur (bullhorn) – este drept cu capetele indoite spre inainte, de unde si denumirea. Multi il prefera pe Single Speed sau Fixed Gear.

Ghidon H (H-bar) – este drept cu doua bare sudate la capete. Barele se prelungesc in jos in in partea de sus sunt indoite spre interior. Se pot folosi diferite prize.

Ghidon cruiser – este foarte inaltat, cu capetele indoite spre spate.

Ghidon contratimp (aerobar) – este format din doua bare orizontale indreptate inainte. Se foloseste la bicicletele de pista pentru o pozitie cat mai aerodinamica. Are la baza si doua suporturi pentru coate.

Mai exista si alte modele mai mult sau mai putin utile, dar astea sunt cele mai raspandite.

Lungimea ghidonului se stabileste in functie de tipul corpului si de prioritati. La downhill si XC e mai util un ghidon lung care sporeste manevrabilitatea si stabilitatea, pe cand la oras si cursiere e mai util un ghidon ingust pentru a incapea printre masini si pentru o pozitie aerodinamica.

La diametrul prinderii pe pipa sunt trei tipuri – de 7/8” (22,2mm) la BMX, de 1” (25,4mm) si de 1.1/8” (28,5mm). Si la diametrul capetelor sunt doua tipuri – 7/8’’ (22,2mm) la marea majoritate si 15/16” (23,8mm) la ghidoanele de cursiera si la cele mustata. Mai exista si alte dimensiuni dar rar intalnite.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.