Ştim cu toţii ca este dificil să ieşim cu bicicleta atunci când afară este întuneric şi frig, dar când reuşim să facem asta ne simţit foarte bine.

Iar acum teoria conform căreia exerciţiile ne fac mai fericiţi este oficială. Un studiu recent al American College of Sports Medicine arată faptul că o sesiune de 30 de minute de exerciţii îţi poate ridica starea de spirit şi doborî depresia.

Studiul a fost efectuat pe 40 de participanţi, toţi diagnosticaţi recent cu tulburări depresive, dar care nu au luat nici un medicament pentru asta, şi au fost împărţiţi în 2 grupuri : un grup de control care s-a odihnit timp de 30 de minute şi un grup care a mers pe o bandă timp de 30 de minute.

Participanţii au fost rugaţi să completeze nişte chestionare înainte de începerea testelor şi în timpul acestora, iar ele au arătat că deşi ambele grupuri au raportat o scădere a sentimentelor negative (tensiune, depresie, furie, oboseală), doar grupul care a făcut exerciţii şi-a îmbunătăţit sentimentele pozitive precum vigoarea.

Dacă mersul timp de 30 de minute poate acţiona ca un antidepresiv, fără să a folosi medicamente, pe nişte oameni diagnosticaţi cu depresie şi care nu erau ciclişti profesionişti atunci principiile pot funcţiona cu siguranţă pe oricine. Dacă nişte exerciţii uşoare au reşit să aibă astfel de efecte imaginează-ţi beneficiile pe care cicliştii le pot obţine prin exerciţiile intense cum ar fi pedalatul puternic timp de 30 de minute.

Cum reuşesc exerciţiile să îţi îmbunătăţească starea de spirit e destul de  complicat de explicat deşi există multe cercetări care susţin acest lucru. Totul se rezumă la producţia de substanţe chimice în creier care te ajută să fii fericit precum serotonina, dopamina şi feniletilamina. Pe lângă acestea, exerciţiile produc hormoni de creştere care duc la creşterea cantităţii de sânge şi a oxigenului din creier, stimulând eliberarea endorfinelor responsabile de starea de spirit. Aceşti mesageri chimici mai pot induce euforia şi te pot elibera de durere.

Alături de beneficiile psihologice şi emoţionale obţinute în urma  exerciţiilor, acestea mai pot contribui la întărirea încrederii prin ajungerea la forma dorită şi îndeplinirea obiectivelor pe care ţi le-ai propus, te pot ajuta să uiţi de griji şi să interacţionezi cu alţi ciclişti. Mai ai nevoie de alte motive pentru a te urca în şa ?

Studiile au descoperit substanţele chimice influenţate de exerciţii şi care îţi pot ameliora starea de spirit :

Serotonina :

Este transmiţătorul neuronal al stării de spirit care ne menţine emoţional şi social stabili. Nivelul ei creşte în timpul exerciţiilor, crescând încrederea în sine şi sentimentele pozitive. Serotonina este produsă din triptofan ce se găseşte în banane, brânză de vaci, carne de raţă,pui şi curcan, seminţe, paste şi cartofi copţi.

Dopamina :

Este un major neuro transmiţător al stării de bine, esenţial pentru a ne simţi motivaţi şi energici. Un studiu a descoperit că după 12 săptămâni de exerciţii activitatea receptorilor dopaminei din creier a crescut, acest lucru însemnând că şi producţia sentimentului de motivaţie a crescut. Alimentele bogate în proteină precum carnea, laptele, peştele, fasolele şi soia produc dopamină, la fel ca şi teobromina şi feniletilamina ce se găsesc în ciocolată.

Feniletilamina :

Este un neuro transmiţător natural ce se găseşte în creier. Apare prin fermentarea microbiană a alimentelor şi are rol de îmbunătăţire al stării de spirit. Măreşte tensiunea arterială şi nivelul de glucoză care ne determină să fim mai alerţi. Surse bune de feniletilamină sunt brânzeturile, fructele citrice, vinul roşu şi ciocolata.  

sursa : bikeradar.com

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.