Este deja un lucru cunoscut faptul că pentru a slăbi trebuie să scapi de carbohidraţii din alimentaţie. Chiar Bradley Wiggins a spus că un factor care a contribuit la forma sa extraordinară din Turul Franţei 2009 a fost nivelul foarte scăzut de grăsimi din organism, obţinut prin eliminarea pâinii şi pastelor din dieta sa.

Ciclistul de elită şi antrenorul Henry Furniss admite că e o modalitate foarte bună de a scăpa repede de grăsime, dar nu recomandă eliminarea carbohidraţilor din alimentaţie : “Clienţilor mei le recomand să facă asta maximum o lună în pauza dintre sezoane”.

“Pentru majoritatea oamenilor este mai uşor să modifice felul în care mănâncă, adică să aibă un mic dejun mai bogat în carbohidraţi iar apoi o cină bogată în proteine şi cu mai puţini carbohidraţi. Dar pentru cicliştii aflaţi în încercarea de a pierde în greutate cel mai important lucru este să renunţe la paste, zaharuri simple şi la cartofi după ultimul antrenament din zi”.

Problema cu înlăturarea pâinii din alimentaţie este că ai putea resimţi absenţa beneficiilor cerealelor precum grâul, ovăzul sau orzul. Toate acestea conţin vitamina E, seleniu şi alte substanţe fitochimice care în ciuda suportului limitat din partea ştiinţei, sunt considerate a fi foarte bune în prevenirea unor boli precum cancerul, diabetul şi a bolilor de inimă.

Potrivit lui Monique Ryan, autoare a Sports Nutrition for Endurance Athletes, cerealele integrale nu sunt doar surse bune de carbohidraţi ci şi extraordinare surse de fibre şi vitamine B pe care organismul nu le poate stoca.

De fapt dificultatea constă în faptul că trebuie să te asiguri că pâinea pe care o cumperi chiar este integrală. “Cerealele integrale provin din boabe şi includ endospermul, germenul şi tărâţă”.

Pentru a obţine benefii nutriţionale maxime ai nevoie de vitaminele B, minerale şi fibre dietetice din straturile exterioare ale tărâţei şi de germeni, la fel ca şi de carbohidraţi, proteine precum şi alte produse foarte utile din endosperm.

Ambalarea produselor e decisivă aşa că ignoră ce scrie pe faţă şi citeşte

ingredientele. Primul ingredient pe listă şi cel cu ponderea cea mai mare ar trebui să fie faina de gâu integrală. Nici un alt sortiment de făină nu ar trebui să apară printre ingrediente.

Potrivit nutriţionistei americance Becky Hand, produsele cu liste scurte de ingrediente sunt preferabile : “ Tot ce îţi trebuie pentru a face pâine este făină, apă, drojdie, sare şi un pic de zahăr care să activeze drojdia. Orice altceva în plus este adăugat pentru a îmbunătăţi gustul, textura, termenul de valabilitate sau profilul nutriţional al pâinii pentru a apărea mai atrăgătoare pentru consumatori”.

Vorbind din punct de vedere nutriţional, ar trebui să consumi o pâine care nu conţine mai mult de 100 de calorii pe felie, aproximativ 2g de fibre şi nu mai mult de 225mg de sodiu pe felie.

sursa : bikeradar.com

2 COMMENTS

  1. Michel Montignac are cateva opinii extrem de intetesante despre carbohidrati. Pentru a scadea in greutate, acesta recomanda consumul de “glucide bune” intr-o anumita disociere (de aici si confuzia intre dieta Montignac si dietele disociate), dar prezenta cerealelor integrale in alimentatie este esentiala. “Lipidele ard in focul glucidelor” spune o alta teorie adoptata de catre nutritionisti. Ce pot sa va spun din proprie experienta e ca, pentru mine, dieta Montignac a insemnat o scadere in greutate de peste 20% si un tablou sangvin impecabil. Dar, in situatiile de efort intens gen ture de XC de peste 50km, o dieta bogata in carbohidrati cu o zi inainte si dupa cresc rezistenta la efort si usureaza recuperarea. Nu uitati insa de hidratare!

  2. flaviu, cea mai importanta este hidratarea! este o poveste lunga asta cu carbohidratii, majoritatea tind sa spuna ca acestia sunt necesari inainte de efort. insa hidratarea este necesara zi de zi, indiferent ca faci efort si mai ales cand faci efort! eu nu ma despart niciodata de gatorade cand ma pun pe bicla. imi iau 3-4 sticle in rucsac si bag constant.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.