Cea mai intalnita defectiune la o bicicleta este o camera sparta. A devenit de mult un lucru obisnuit care nu mai mira pe nimeni. Aproape toti ciclistii, cand sunt pe bicicleta, poarta in permanenta cu ei kitul de reparat penele, plus o camera de rezerva sau mai multe. Exista cateva solutii care pot reduce, chiar elimina, riscul de a face pene.

Anvelopele cu protectie antipana sunt oferite de toate firmele si sub toate modelele. Pretul lor este putin mai mare, dar merita investitia, deoarece sunt mai rezistente si la uzura. Aceste anvelope au mai multe straturi din diferite materiale menite sa impiedice patrunderea obiectelor ascutite. Cele mai eficiente au insertii de kevlar, placute ceramice sau geluri. Ca dezavantaj sunt mai grele, dar mai mult te incetineste o camera sparta, decat o anvelopa mai grea.

O alta solutie o reprezinta benzile de protectie. Aceste benzi se introduc intre cauciuc si camera. Sunt facute dintr-un material dur si subtire. Pot fi de diferite latimi pentru orice marime de cauciuc.

Cea mai folosita metoda de protectie este lichidul antipana. Acest lichid are niste proprietati speciale, care il fac sa se intareasca in contact cu aerul. Se introduce in camera prin valva cu ajutorul aplicatorului de pe recipient. Cand camera e intepata, lichidul iese prin gaura si se intareste, sigiland spartura. In functie de marimea camerei, se introduc 30-100 ml de lichid.

O combinatie intre aceste trei solutii ar elimina aproape complet riscul de a face pana, dar greutatea in plus nu e pe placul tuturor. Mai ales la concursurile de ciclism, multi prefera roti mai usoare decat protectie la pana.

3 COMMENTS

  1. Am plecat azi 14 ianuarie de dimineata cu niste colegi intr-un tur de mountain bike prin Canionul San Dimas – La Verne de langa Los Angeles. Dupa vreo 20 de minute petrecute pe un traseu binecunoscut localnicilor, am vazut si o alta varianta paralela, care urca in aceeasi directie dar era mai la umbra. Greseala capitala, vegetatia era salbatica si deloc primitoare. Am prins 2 spini, unul pe fata si unul, (cum altfel) pe spate. Roata din fata in mai putin de 2 minute, pe butuci. Kit-ul era la unul dintre colegi, care bineinteles era pe cealalta varianta, mobilul n-avea semnal, asa ca am luat-o usor la pas inapoi la locul de pornire. E trist cum o neglijenta de o clipa, sau un ghinion de “pana” iti poate incheia o placere sau o bucurie. V-am salutat, Sorin

  2. Cea mai buna solutie este un cauciuc cu banda antipana incorporata de constructor. Sunt mai scumpe dar merita banii. Ce te faci cand preferi un anume cauciuc, cu un anume profil, care consideri tu ca te avantajeaza in activitatea si locurile pe unde biciclesti, si acesta nu exista cu protectie sporita din partea constructorului? Ori pui banda antipana exterioara, intre cauciuc si camera, ori lichid antipana in camera,, ori amandoua. Problema mea este ca modific foarte des presiunea in pneuri in functie de traseul ales,,si asta presupune de multe ori desumflarea lor. In situatia asta, lichidul antipana tinde sa-si faca datoria si se intareste in ventil. Dupa o desumflare voita,, sunt pus in situatia de a nu mai putea umfla roata pentru ca lichidul sigileaza inclusiv ventilul, si acesta trebuie schimbat! Avand in vedere aceste aspecte, eu aleg numai solutia cu banda antipana. Daca nu umbli la presiune, pentru ca te dai numai pe asfalt, lichidul e de preferat.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.