Transmisia pe curea in locul clasicului lant, capata amploare. In locul pinionului si a foii se monteaza doua roti dintate. Cureaua are aceeasi dantura pe interior si se potriveste exact pe aceste roti. In engleza poarta denumirea de carbon belt drive.

Avantaje

– greutate mai mica a intregii trasmisii

– uzura aproape inexistenta

– intretinere mult redusa

– nu sunt cheltuielilor de intretinere si nu se pierde timp

– rulare silentioasa

Dezavantaje

– necesita cadre speciale. Deoarece cureaua e dintr-o bucata, cadrul trebuie sa aiba teava de la butuc la monobloc intrerupta. Sunt si cadre care au aceasta teava deasupra liniei lantului. In plus cadrul trebuie sa aiba un sistem de tensionare a curelei (dropout orizontal, dropout mobil, monobloc excentric).

– pretul este inca destul de mare

– nu se poate folosi decat pe biciclete cu o foaie si un pinion (SSP, gear hub, gear box).

– e sensibil la noroi. Dar acest lucru se poate rezolva usor si ieftin cu o carcasa completa.

– sunt putini producatori, si disponibilitatea pieselor e scazuta.

Raspandirea transmisiei prin curea este redusa, dar daca preturile vor scadea si vor aparea mai multe cadre compatibile, popularitatea ei va creste mult.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.